در حال بارگذاری ...
  • آخرین اخبار

     
  • اتمام احداث دو دستگاه تونل راه آهن قزوین - رشت در منطقه رودبار


    راه‌آهن قزوین - رشت دارای ۵۲ دستگاه تونل به طول ۲۲ کیلومتر است و با اتمام کار این دو دستگاه پیشرفت فیزیکی تونل‌ها به ۹۸ درصد رسید .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : با تلاش و تخصص مهندسان ایرانی احداث دو دستگاه تونل به طول ۱۶۵۰ متر در راه‌آهن قزوین - رشت واقع در یکی از سخت‌ترین محیط‌های زمین‌شناسی منطقه رودبار به اتمام رسید .

    خیراله خادمی تکمیل دو دستگاه تونل در محور راه آهن قزوین - رشت را یکی از سخت‌ترین بخش‌های احداث محور قزوین - رشت دانست و گفت : این دو دستگاه تونل در منطقه‌ای قرار دارد که بافت زمین مدام در حال تغییر است و حفاری تونل در این موقعیت بسیار کند و با مشکلات فراوان پیش می‌رود .

    خادمی با اشاره به طول این دو دستگاه تونل گفت : تونل‌های سه و پنج در قطعه ۴ الف محور در محدوده رودبار قرار دارند که اولی به طول ۵۹۸ متر و دیگری به طول یک هزار و ۵۲ متر است و حفاری هر کدام از با توجه به موارد یاد شده ۱۰ سال به طول انجامیده است . وجود آب‌های فراوان زیرزمینی ، ساختار متغیر زمین‌شناسی در منطقه رودبار از عوامل اصلی طولانی شدن حفر تونل‌ها بود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی توان مهندسان ایرانی در این زمینه را شایان توجه دانست و تاکید کرد : با توجه به پیشنهادهای فراوان برای به کارگیری متخصصان خارجی ، طراحی ، عملیات حفاری و ایمن‌سازی این دو دستگاه تونل به دست متخصصان و مهندسان ایرانی صورت گرفته است .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه حجم عملیات در این دو دستگاه تونل را قابل توجه ارزیابی کرد و افزود : ۲ هزار و ۵۰۰ تن قاب ، هزار و ۶۷۰ تن آرماتور ، ۴۱۵ تن مش و ۲۵ هزار و ۸۰۰ متر مکعب بتن در احداث این تونل‌ها به کار رفته است .

    گفتنی است ؛ راه‌آهن قزوین - رشت دارای ۵۲ دستگاه تونل به طول ۲۲ کیلومتر است و با اتمام کار این دو دستگاه پیشرفت فیزیکی تونل‌ها به ۹۸ درصد رسید .




    مطالب مرتبط

    اتمام عملیات حفاری تونل قطعه سه آزادراه همت - کرج

    اتمام عملیات حفاری تونل قطعه سه آزادراه همت - کرج

    این قطعه دارای دو دستگاه تونل به صورت رفت و برگشت هرکدام به طول ۵۳۸ متر و در مجموع‌ ۱۰۷۶ متر است که عملیات اجرایی یکی از تونل‌ها به اتمام رسیده و با اتمام حفاری یک تونل ، تحکیم و لاینینگ تونل دیگر آغاز شده است .

    |

    احداث بزرگترین آزادراه کشور از نطنز تا بندرعباس

    احداث بزرگترین آزادراه کشور از نطنز تا بندرعباس

    بزرگترین آزادراه کشور از نطنز تا بندرعباس به طول ۷۰۰ کیلومتر احداث می‌شود که قطعه اول آن امروز از سیرجان تا بندرعباس به طول ۶۰ کیلومتر در حال اجرا است و برای مرحله اول آن بخش خصوصی ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار گذاشته است .

    |

    افتتاح ۳۵ کیلومتر از آزادراه ارومیه - تبریز در نیمه اول سال جاری

    افتتاح ۳۵ کیلومتر از آزادراه ارومیه - تبریز در نیمه اول سال جاری

    در حال حاضر ۳۷۶ نفر نیروی انسانی و بیش از ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات در این پروژه فعال است که در جهت تسریع پروژه تنها ۱۶۴ نفر در قطعه ۴ به صورت مستقیم مشغول به کار هستند تا آزادراه ارومیه - تبریز که یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه آزادراهی است در زمان مقرر به بهره‌برداری ...

    |

    تشریح آخرین وضعیت پروژه های ریلی و راهسازی

    تشریح آخرین وضعیت پروژه های ریلی و راهسازی

    طبق برنامه‌ و زمان‌بندی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل ، اواخر فضل تابستان سال جاری برای افتتاح این پروژه پیش‌بینی‌شده بود اما با تغییر دستگاه اجرایی از سوی دولت ، ‌پیمانکاران دچار بلاتکلیفی شده‌اند که امیدواریم با رفع این بلاتکلیفی در زمان مقرر راه‌آهن قزوین-رشت ...

    |

    انتخاب بانک دولتی به عنوان فاینانسور پروژه‌‌های زیرساختی راه‌آهن میانه - اردبیل

    انتخاب بانک دولتی به عنوان فاینانسور پروژه‌‌های زیرساختی راه‌آهن میانه - اردبیل

    در طرح‌های اقتصاد مقاومتی توسعه ریلی کشور بعد از اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی ، اتصال پنج مرکز دیگر استان در اولویت قرار می‌گیرد که اتصال استان اردبیل به خط‌آهن سراسری یکی از مهمترین طرح‌ها است .

    |

    نظرات کاربران