در حال بارگذاری ...

برخورد با هرگونه سوء استفاده در زمینه فروش غیر قانونی بلیت در اربعین


اگرچه تعیین نرخ بلیت‌های خارجی به صورت رقابتی است اما به جهت حساسیت و اهمیت موضوع و با توجه به توافقات بعمل آمده با شرکت‌های هواپیمایی و تعیین نرخ‌ها در این ایام تدابیر برخورد با هرگونه سوء استفاده در زمینه فروش غیر قانونی اندیشیده شده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، جلسه دستگاه‌های نظارتی و حاکمیتی درباره پروازهای اربعین با حضور معاون هوانوردی و امور بین الملل این سازمان در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد .

در این جلسه که با حضور مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری ، نماینده سازمان حج و زیارت ، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ، مدیرکل دفتر نظارت ، مسئولان تعزیرات حکومتی ، سازمان حمایت و پلیس تشکیل شد تدابیر چگونگی توزیع و برخورد با متخلفین احتمالی بلیت شرکت های هواپیمایی در ایام اربعین اندیشیده شد .

معاون هوانوردی و امور بین الملل گفت : اگرچه تعیین نرخ بلیت‌های خارجی به صورت رقابتی است اما به جهت حساسیت و اهمیت موضوع و با توجه به توافقات بعمل آمده با شرکت‌های هواپیمایی و تعیین نرخ‌ها در این ایام تدابیر برخورد با هرگونه سوء استفاده در زمینه فروش غیر قانونی اندیشیده شده است .

وی با بیان اینکه مراکز مجاز و نرخ‌های تعیین شده در جلسه مشترک نمایندگان ایرلاین‌ها به دستگاه‌های نظارتی ارسال خواهد شد گفت : لیست دفاتری که شرکت‌های هواپیمایی تصمیم دارند بلیت‌های اربعین را بفروش برسانند از طریق روابط عمومی به رسانه ها اعلام تا متقاضیان از آن طریق نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند .

دهقان ادامه داد : شرکت‌های هواپیمایی نرخ قیمت بلیت پرواز تهران – نجف – تهران یک میلیون و ۲۰۰ هزارتومان ، تهران – بغداد – تهران نیز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و نرخ بلیت پرواز مشهد – نجف – مشهد یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ، نرخ بلیت پرواز مشهد – بغداد – مشهد نیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و نرخ بلیت های یکسره تهران – نجف ۶۰۰ هزار تومان و مشهد – نجف نیز ۷۵۰ هزار تومان را پذیرفته اند و ملزم به اجرای آن هستند لذا با هرگونه تخلف فروش بلیت خارج از این چارچوب برخورد خواهد شد .

گفتنی است در این جلسه همچنین دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ، نماینده سازمان حج و زیارت و دیگر مدیران دستگاه های امنیتی و انتظامی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با سازمان هواپیمایی کشوری در این ایام نقطه نظرات خود را بیان کردند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بیش از ۱۸ هزار مجوز پروازی برای عملیات نوروز ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد .

|

مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی ، به‌صورت برخط فعالیت فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافری را رصد و با دقت بالا در صورت غیرفعال شدن هواپیمای یک شرکت‌ هواپیمایی در کوتاه ترین زمان ممکن تصمیم‌های مربوطه را اتخاذ خواهد کرد .

|

لازم است اطلاع رسانی کامل در خصوص آن دسته از هواپیماهای موجود در ناوگان خود که قادر به پذیرش مسافر توانخواه هستند و نیز حداکثر تعداد قابل پذیرش مسافرین توانخواه در هر پرواز را به اطلاع مسافر یا متقاضی خرید بلیت برسانند .

|

         

|

مطابق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری ، به دلیل حساسیت بالای سرویس مراقبت پرواز و تاثیر مستقیم آن بر ایمنی پروازهای فرودگاه ، بازرسی ایمنی از واحدهای ارائه دهنده آن به صورت سالانه انجام می گردد تا از تطابق کیفی و کمی آن با قوانین و استانداردهای بالادستی اطمینان حاصل شود .

|

نظرات کاربران