در حال بارگذاری ...

جمع بندی اقدامات راهداری گلستان در طرح راهداری تابستانه


در ایام تابستان و برای افزایش ایمنی راه‌ها ، سه هزار و ۹۷۰ دستگاه علائم و تابلوی فرسوده در سطح راه‌های استان اعم از اخطاری ، انتظامی ، مسیرنما و جهت‌نما ، اصلاح و تعویض و ۸۸۶ عدد چراغ چشمک‌زن هم تعمیر و نگهداری شدند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به اتمام طرح راهداری تابستانه و جمع‌بندی اقدامات راهداری در جاده‌های استان ، اعلام کرد : بر اثر حوادث غیرمترقبه‌ای که تابستان امسال در استان پیش آمد ، ۲۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به این اداره کل خسارت وارد شد .

عادل مصدقی گفت : این خسارت‌ها ناشی از حوادثی همچون سیل و آتش‌سوزی بوده که به جاده‌ها و راه‌های شرق استان در شهرهای علی‌آباد کتول، رامیان و مراوه تپه وارد کرده است.

مصدقی در بخش دیگری از سخنانش به عملیات راهداری صورت گرفته در راه‌های استان پرداخت و افزود : در ایام تابستان و برای افزایش ایمنی راه‌ها ، سه هزار و ۹۷۰ دستگاه علائم و تابلوی فرسوده در سطح راه‌های استان اعم از اخطاری ، انتظامی ، مسیرنما و جهت‌نما ، اصلاح و تعویض و ۸۸۶ عدد چراغ چشمک‌زن هم تعمیر و نگهداری شدند .

وی تعمیر و احداث ۹۶ دستگاه دریواسیون (سازه نگهدارنده) پل ، اصلاح ۳۰۹ سرعت‌گیر آسیب‌دیده ، نصب ۱۰۰۸ عدد چشم‌گربه‌ای و میله ترافیکی ، آشکارسازی ۲۱۰ نقطه پرحادثه در راه‌ها به عنوان بخشی دیگر از اقدامات راهداری انجام شده در طرح تابستانی امسال عنوان کرد که برای ایمن‌سازی بیشتر راه‌های استان صورت گرفت . عملیات دیگری مانند پاک‌سازی و زیباسازی حریم راه‌ها ، لکه‌گیری آسفالت بیش از ۶۰ هزار مترمربع از راه‌ها و تجدید و احیای خط‌کشی ۴۷۱ کیلومتر از راه‌ها نیز در این مدت انجام شد .

وی افزود : در این ایام همچنین ۹۲ نفر از مسافرین در راهدارخانه‌های استان اسکان یافتند و از فعالیت ۱۱۶۳ دست‌فروش حاشیه راه هم جلوگیری به عمل آمد .

در حوزه استحفاظی استان گلستان بالغ بر پنج هزار کیلومتر بزرگراه ، راه اصلی و فرعی و روستایی وجود دارد .




مطالب مرتبط

در طول ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی ، فرعی و روستایی استان مازندران ۲۳ راهدارخانه ثابت و سیار فعالیت می‌کنند که ۳۵۰ نفر از راهداران سخت کوش و پرتلاش در قالب ۳۶ اکیپ راهداری زمستانی و با ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در ۳۷۰۰ کیلومتر از راه‌های برفگیر و کوهستانی استان به انجام ...

|

۳۵۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری سبک و سنگین در ۴۷۸ پایگاه راهداری و ۲۴۸ گردنه استراتژیک کشور در راه‌های شریانی مستقر و مشغول فعالیت برفروبی هستند .

|

هم‌وطنان بدون داشتن تجهیزات زمستانه به جاده‌ها سفر نکنند .

|

با توجه با هزینه‌های بالای نصب روشنایی و علی‌رغم عدم الزام آیین‌نامه‌های ایمنی به نصب روشنایی در تمامی محورها به‌خصوص محور زنجان - دندی ، در صورت ابلاغ اعتبارات استانی اقدام خواهد شد .

|

گشت های راهداری با آمادگی کامل در محورهای مواصلاتی کشور حضور دارند و به طور مداوم گشت‌زنی های لازم را انجام می‌دهند . طی دو روز گذشته بالغ بر ۳۰ هزار کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی در سطح کشور برف‌روبی شد .

|

نظرات کاربران