در حال بارگذاری ...

برگزاری نشست نمایندگان کمیته‎های CNS در شرکت فرودگاه ها


وظیفه این کمیته اتخاذ تصمیمات حوزه‎های ارتباطات ، ناوبری و نظارتی است و طبق برنامه ایکائو ، برنامه ASBU تمام کشورها را مقید می‎کند دربازه زمانی تعیین شده نسبت به انجام و به‎روزرسانی تمام دستورهای صادرشده در ASBU در بخش‎های مختلف اقدام کنند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در حاشیه نشست نمایندگان کمیته‎های CNS (ارتباطات ، ناوبری و نظارت راداری) بر ضرورت افزایش دانش روز این حوزه با رویکرد به‎روزرسانی و ارتقای بخش‎های هوانوردی تاکید کرد .

محمد امیرانی در حاشیه دومین نشست مشترک نمایندگان کمیته‎های فرعی CNS فرودگاهی و کمیته CNS اداره‎کل ارتباطات و ناوبری هوایی با تاکید بر ضرورت ارتقای دانش روز کارکنان فرودگاه‎ها در حوزه ارتباطات ، ناوبری و نظارت راداری با رویکرد به ASBU (به‎روزرسانی و ارتقای بلوک‎های هوانوردی) گفت : باید تصمیمات کارشناسی در تهیه و خرید سامانه‎ها و تجهیزات هوانوردی مطابق با الزامات و پیشنهادهای سازمان ایکائو ، دفتر منطقه‎ای و سند ۹۷۵۰ بهینه شود . نمایندگان ۳۲ فرودگاه عضو کمیته فرعی هستند که با کمیته اصلی ارتباط دارند و هدف از برگزاری این سمینار آماده‎سازی فرودگاه‎‎ها و پیاده‎سازی سیستم ماهواره‎ای به جای زمینی در حوزه CNS در کشورمان است .

امیرانی با اشاره به اینکه نشست نمایندگان CNS دوبار در سال برگزار می‎شود ، افزود : یکی از اهداف اصلی برگزاری چنین سمینارهایی ارزیابی دقیق عملکرد فرودگاه‎ها درحوزه CNS و ارتقای کارآیی آنهاست .

وی یکی از اهداف برگزاری این نشست را شناسایی و پرورش همکاران علاقه‎مند و توانمند فرودگاه‎ها و ستاد و استفاده از توانایی‎های آنها عنوان کرد و با بیان اینکه اداره‎کل ارتباطات و ناوبری پیگیر مشارکت بیشتر همکاران ستاد و فرودگاه‎ها در مباحث ASBU و ادامه برگزاری این نشست‎ها است ، گفت : با جدیدت پیگیر شرکت در جلسه‎های دفتر منطقه‎ای هستیم و امسال هم برای اولین بار تعدادی از کارشناسان را برای شرکت در دوره‎های آموزشی کوتاه مدت موسسات معتبر هوانوردی به سنگاپور و یوروکنترل اعزام کردیم .

امیرانی در مورد کمیته CNS اداره‎کل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه‎ها گفت : وظیفه این کمیته اتخاذ تصمیمات حوزه‎های ارتباطات ، ناوبری و نظارتی است و طبق برنامه ایکائو ، برنامه ASBU تمام کشورها را مقید می‎کند دربازه زمانی تعیین شده نسبت به انجام و به‎روزرسانی تمام دستورهای صادرشده در ASBU در بخش‎های مختلف اقدام کنند و هدف از برگزاری این سمینار اجرای دستورات ایکائو برای به‎روز رسانیCNS در فرودگاه‎های کشور است .

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی ASBU در بهمن ماه امسال به روال سه سال گذشته خبر داد و بر ارزیابی دقیق عملکرد کمیته‎های CNS فرودگاه‎ها و ستاد تاکید کرد .

گفتنی است دومین نشست مشترک نمایندگان کمیته‎های فرعی CNS فرودگاهی و کمیته CNS اداره‎کل ارتباطات و ناوبری هوایی با تاکید بر ضرورت افزایش دانش روز CNS و با رویکرد به‎روزرسانی و ارتقای بخش‎های هوانوردی ، بررسی ماژول‎های ASBU بود و کارشناسان به بررسی بلاک صفر FRTO  مربوط به ASBU در راستای افزایش دانش به CNS با رویکرد ASBU ، روز شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ در سالن کنفرانس مرکز کنترل فضای کشور برگزار شد .




مطالب مرتبط

در بیشتر موارد ، کنوانسیون جرائم و برخی اعمال دیگر مرتکب شده در هواپیما (کنوانسیون توکیو ۱۹۶۳) صلاحیت رسیدگی به جرائم ارتکابی در داخل هواپیما را به کشوری که هواپیما در آن ثبت شده است اعطا می کند . در صورتی که پرواز در یک کشور خارجی فرود بیاید ، این مشکل ایجاد می کند ، زیرا سازمان ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نخستین دقایق و ساعات سال تحویل از مرکز ...

|

این سیستم سال ۱۳۸۵ نصب و عملیاتی شده و تاکنون با وجود تحریم‌های شرکت سازنده ، بخش عمده‌ای از تعمیرات آن با تکیه بر دانش و مهارت فنی متخصصان ATSEP اداره مهندسی الکترونیک فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی انجام می‌شود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، کاپیتان محمدی بخش درباره احتمال پرواز شرکت‌های هواپیمایی خارجی در ایران گفت : بر اساس قوانین ایکائو ، آزادی‌های مختلف ...

|

دیزل ژنراتور نصب شده جهت تامین برق اضطراری ترمینال جدید فرودگاه بیرجند پیش بینی شده است که با نصب و راه اندازی آن توان سیستم برق اضطراری فرودگاه بیرجند افزایش یافته و در هنگام قطع برق شهری ، فرودگاه دچار مشکل نخواهد شد .

|

نظرات کاربران