در حال بارگذاری ...
  • افزایش عمق کانال خارجی دسترسی به بندر بوشهر


    مهم‌ترین روش حمل و نقل کالای تجاری در جهان با کانتینر است که در این راستا جابه‌جایی کالای کانتینری در بندر بوشهر در نیمه نخست امسال ۵۳ درصد افزایش یافته است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت : در راستای پذیرش کشتی‌های تجاری با ظرفیت بالای ۳۰ هزار تن عمق کانال خارجی دسترسی به بندر بوشهر به ۱۱.۵ متر افزایش می‌یابد .

    محمد مهدی بنچاری با تاکید بر جایگاه نخست بندر بوشهر در تخلیه و بارگیری کالای تجاری در کشور اظهار داشت : بیش از ۵۲ درصد کالاهای تجاری دریایی کشور در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری می‌شود که رتبه نخست در این عرصه به خود اختصاص داده است .

    وی از افزایش تخلیه و بارگیری کالای تجاری در بنادر استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد : تخلیه و بارگیری کالای تجاری در بنادر استان بوشهر از ۱۰۴ میلیون تن در سال ۱۳۹۴ ، این رقم سال گذشته با افزایش ۳۳ درصدی به ۱۵۶ میلیون تن رسید .

    مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به فعالیت‌های نیمه نخست امسال در بنادر استان بوشهر خاطر نشان کرد : در نیمه نخست امسال ۸۲ میلیون تن کالای تجاری در بنادر ۱۱ گانه استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بهبود یافته است .

    بنچاری از رشد تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری کانتینری در بنادر استان بوشهر خبر داد و افزود : مهم‌ترین روش حمل و نقل کالای تجاری در جهان با کانتینر است که در این راستا جابه‌جایی کالای کانتینری در بندر بوشهر در نیمه نخست امسال ۵۳ درصد افزایش یافته است .

    وی با اشاره به تدوین برنامه‌های توسعه زیرساخت‌های بندری در بوشهر بیان کرد : علاوه بر اجرای پروژه مجتمع بندری نگین ، توسعه زیرساخت‌های بندری بوشهر مورد توجه قرار دارد که در این راستا لایروبی کانال دسترسی به بندر و اسکله‌های بندر بوشهر اجرایی شده است .

    مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به افزایش عمق کانال خارجی بندر بوشهر تصریح کرد : در راستای پذیرش کشتی‌های تجاری با ظرفیت بالای ۳۰ هزار تن عمق کانال خارجی دسترسی به بندر بوشهر به ۱۱.۵ متر افزایش می‌یابد . علاوه بر این پایانه صادراتی اسکله بندر بوشهر توسعه یافته و ۳ هکتار زمین به این پایانه افزوده شده و این در حالی است که دایک حفاظتی به طول ۱۴۵۰ متر انجام شده است .

    وی با اشاره به افزایش عمق حوضچه بندر گناوه برای پهلوگیری شناورهای با ظرفیت بالا گفت : یکی از برنامه‌های مهمی که در بندر گناوه مورد توجه قرار دارد افزایش عمق حوضچه این بندر از ۳ متر به پنج متر است که زمینه پهلوگیری شناورهای بالای ۲۲ هزار تن در اسکله گناوه فراهم می‌شود .




    مطالب مرتبط

    عامل اصلی در ترافیک ایجاد شده فعال شدن مجتمع بندری نگین در ترانزیت مشتقات نفتی است که با هدف رونق بندر بوشهر از ماه گذشته عملیاتی شده است .

    |

    مساحت اراضی بندر بوشهر اکنون ۵۷ هکتار است که با هدف رفع محدودیت مکانی برای فعالیت سرمایه گذاران از سنوات گذشته توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین پیش بینی شده است . در این زمینه اقدام‌های ارزشمندی برای تامین زیرساخت های مجتمع بندری نگین و ورود بخش خصوصی به این مجتمع انجام ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ در جریان بازدید معاونان سازمان‌ ملی بهره وری و سازمان بنادر از بنادر بوشهر ، پیشرفت فیزیکی جاده دسترسی مجتمع بندری ...

    |

    بدون تردید همزمانی ابلاغ سیاست های کلی سند توسعه دریامحور با روند اجرا زیرساخت های مجتمع بندری نگین ، نویدبخش حمایت‌های ویژه از این پروژه و تحقق توسعه شتابان بندر بوشهر است .

    |

    بندر بوشهر یکی از بنادر با سابقه کشور است که از دیرباز مهد تجارت و بازرگانی با کشورهای مختلف بوده است .

    |

    نظرات کاربران