در حال بارگذاری ...

جلوگیری از دلال‌بازی در فروش بلیت پروازهای اربعین حسینی


شرکت‌های هواپیمایی تا ۲۰ مهرماه فرصت دارند برای پروازهای اربعین برنامه‌ریزی و مجوز‌های لازم را دریافت کنند و از این تاریخ به بعد تکلیف پروازها مشخص می‌شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، در حالی اواسط ماه گذشته نرخ بلیت پروازهای عتبات عالیات در اربعین حسینی تعیین شد که دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از برگزاری جلسه‌ای در سازمان هواپیمایی کشوری برای فروش بلیت با قیمت مصوب و برخورد با متخلفان و جلوگیری از دلال‌بازی در این بخش خبر داد .

چند سالی است که در آستانه اربعین حسینی ، سازمان هواپیمایی کشوری با همکاری شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت پرواز عتبات عالیات در ایام اربعین را تعیین می‌کند . سال ۹۴ با هدف کوتاه کردن دست دلالان و جلوگیری از ایجاد بازار سیاه نرخ پروازهای اربعین ۸۵۰ هزار تا ۱.۲ میلیون تومان تعیین شد .

سال گذشته برای بازه زمانی ۲۳ آبان‌ماه تا ۵ آذر نرخ بلیت پروازهای رفت و برگشت تهران - نجف و مشهد - نجف به‌ ترتیب یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار و یک‌میلیون و ۳۵۰  هزار تومان تعیین شد . بلیت پرواز رفت و برگشت مشهد ـ بغداد نیز یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود .

برای امسال نیز ما طبق معمول اواسط شهریور ماه بود که دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از تعیین سقف نرخ بلیت پرواز عتبات عالیات در اربعین امسال خبر داده و گفته بود : نرخ بلیت پرواز رفت و برگشت مشهد ـ نجف و تهران‌ ـ نجف به‌ترتیب ۱.۵ میلیون تومان و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است .

مقصود اسعدی‌سامانی با اشاره به جلسه مشترک دیروز  ایرلاین‌ها ، انجمن شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری با موضوع تعیین نرخ پرواز عتبات عالیات برای ایام اربعین اظهار کرد :‌ نرخ‌گذاری انجام‌شده برای پروازهای مذکور در بازه زمانی ۱۳ آبان‌ تا ۲۲ آبان‌ماه است . مطابق توافق صورت‌گرفته نرخ بلیت پرواز رفت و برگشت مشهد‌ ـ‌ نجف و مشهد‌ ـ بغداد ۱.۵ میلیون تومان تعیین شده است .

وی با بیان این‌که نرخ بلیت پرواز رفت و برگشت تهران‌ ـ نجف و تهران ـ بغداد نیز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده تأکید کرد: قیمت بلیت پرواز از سایر شهرهای کشور به شهرهای نجف و بغداد نیز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است .

سامانی با اعلام این‌که نرخ بلیت افراد زیر ۱۲ سال معادل ۷۵ درصد نرخ بلیت بزرگسالان است ، افزود : نرخ‌ بلیت پرواز تهران ـ نجف ۶۰۰ هزار تومان  و قیمت بلیت یک‌طرفه مشهد ـ نجف نیز ۷۵۰ هزار تومان تعیین شده است .

 

 

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اعلام این‌که قیمت بلیت پروازهای بیزینس بر اساس تعرفه ایرلاین‌ها اعلام می‌شود ، اظهار کرد : مقرر شده شرکت‌های‌ هواپیمایی نسبت به فروش تدریجی اقدام کنند ، در این راستا لیست دفاتر مجوزدار در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی بارگذاری می‌شود .

سامانی با تأکید بر این‌که ایرلاین‌ها از تمام ظرفیت‌های خود در این ایام استفاده می‌کنند ، تصریح کرد : شرکت‌های هواپیمایی تا ۲۰ مهرماه فرصت دارند برای پروازهای اربعین برنامه‌ریزی و مجوز‌های لازم را دریافت کنند و از این تاریخ به بعد تکلیف پروازها مشخص می‌شود .

وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای جلوگیری از فعالیت دلالان در ایام اربعین گفت : فروش بلیت پروازهای برنامه‌ریزی شده عتبات عالیات از سوی شرکت‌های هواپیمایی در حال انجام است .

وی با بیان این‌که قیمت پرواز عتبات عالیات برای بازره زمانی ۱۳ تا ۲۲ آبان‌ماه امسال تعیین شده و بر همین اساس فروش انجام می شود ، یادآور شد : برای پروازهای فوق‌العاده به عتبات عالیات در ایم اربعین حسینی نیز شرکت‌های هواپیمایی باید تا ۲۰ مهرماه  درخواست خود را جهت دریافت مجوز به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه دهند .

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر جلوگیری از بروز بازار سیاه در بلیت پرواز عتبات عالیات همزمان با اربعین حسینی ، تصریح کرد : امروز در سازمان هواپیمایی کشوری جلسه‌ای برای رسیدگی به وضعیت پرواز عتبات عالیات برگزار می‌شود که یکی از محورهای آن برخورد با تخلفات احتمالی و جلوگیری از ایجاد بازار سیاه است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بیش از ۱۸ هزار مجوز پروازی برای عملیات نوروز ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد .

|

مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی ، به‌صورت برخط فعالیت فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافری را رصد و با دقت بالا در صورت غیرفعال شدن هواپیمای یک شرکت‌ هواپیمایی در کوتاه ترین زمان ممکن تصمیم‌های مربوطه را اتخاذ خواهد کرد .

|

لازم است اطلاع رسانی کامل در خصوص آن دسته از هواپیماهای موجود در ناوگان خود که قادر به پذیرش مسافر توانخواه هستند و نیز حداکثر تعداد قابل پذیرش مسافرین توانخواه در هر پرواز را به اطلاع مسافر یا متقاضی خرید بلیت برسانند .

|

         

|

مطابق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری ، به دلیل حساسیت بالای سرویس مراقبت پرواز و تاثیر مستقیم آن بر ایمنی پروازهای فرودگاه ، بازرسی ایمنی از واحدهای ارائه دهنده آن به صورت سالانه انجام می گردد تا از تطابق کیفی و کمی آن با قوانین و استانداردهای بالادستی اطمینان حاصل شود .

|

نظرات کاربران