در حال بارگذاری ...

بررسی راه های توسعه همکاری بندری و کشتیرانی میان ایران و پاناما


در این نشست امنیت دریانوردی و امنیت سایبری در دریا و اقدامات بعمل آمده در سطح جهانی و ملی برای مبارزه با دزدی و سرقت مسلحانه علیه کشتی ها مورد بررسی قرار گرفت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ،‌ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی که به دعوت 'جورج برکت پیتی' وزیر امور دریایی پاناما برای شرکت در مراسم روز جهانی دریانوردی به پاناماسیتی سفر کرده است ، با 'ریکاردو مارتینلی' رئیس جمهور پاناما دیدار و گفت و گو کرد .

در دیدار محمد راستاد با رئیس جمهور پاناما که در حضور دبیر کل سازمان بین المللی دریانوردی انجام شد ، راه های توسعه همکاری های بندری و کشتیرانی بین ایران و پاناما مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

توانمندسازی و برنامه ریزی به منظور همکاریهای فنی آیمو با کشورهای عضو این سازمان و چالش های موجود برای حفظ افسران موجود در دریا و جذب افسران و نیروهای کارآمد دریایی از محورهای اصلی این نشست بود .

سازمان آیمو با بیش از ۳۰ سازمان بین الدولی ارتباط رسمی دارد . همچنین به حدود ۵۰ سازمان بین المللی غیر دولتی وضعیت مشورتی اعطا شده است و به آنها اجازه داده شده است که به عنوان ناظر در کار کمیته های مختلف شرکت کند . این سازمانها به عنوان نمایندگان طیف وسیعی از شرکتهای دریایی ، حقوقی و محیط زیستی هستند و از طریق ارائه اطلاعات ، اسناد و نظرات تخصصی در کار ارگانها و کمیته های مختلف سهم بسزایی بر عهده دارند . با این وجود ، هیچیک از این سازمانها حق رای ندارند .

مقر سازمان آیمو در انگلستان (لندن) واقع است . نهاد اداره کننده آیمو ، مجمع (Council) با ۱۶۷ کشور عضو و دو عضو وابسته تشکیل شده است که هر دوسال یکبار ، جلسه برگزار می کند . همچنین در این نشست امنیت دریانوردی و امنیت سایبری در دریا و اقدامات بعمل آمده در سطح جهانی و ملی برای مبارزه با دزدی و سرقت مسلحانه علیه کشتی ها مورد بررسی قرار گرفت .

راستاد در این نشست پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران برای استفاده بهتر از منابع آیمو و برنامه های کمک های فنی این سازمان بین المللی را به کشورهای عضو ارائه و اقدامات موثر نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت دریایی برای کشتی ها حتی با پرچم خارجی در آبهای پرخطر به لحاظ امنیتی و تهیه مفاد دوره آموزشی امنیت دریانوردی را متذکر شد .

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی برای شرکت در مراسم روز جهانی دریانوردی در پاناما روزهای دهم و یازدهم مهرماه سال جاری به این کشور سفر کرده است .

پاناما کشوری است در آمریکای مرکزی . پایتخت آن پاناماسیتی است. جمعیت این کشور سه میلیون و چهارصد هزار نفر ، زبان رسمی آن اسپانیایی و واحد پول آن بالبوآ و دلار آمریکا است. پاناما در سال ۱۸۲۱ از اسپانیا و سپس در سال ۱۹۰۳ از کلمبیا مستقل شد . جمهوری پاناما کم‌جمعیت‌ترین کشور اسپانیایی‌زبان در آمریکای لاتین است .

پاناما با ۷۵۵۱۷ کیلومتر مربع وسعت صد و شانزدهمین کشور جهان از لحاظ وسعت است . این کشور از شمال به دریای کارائیب (اقیانوس اطلس)، از شرق به کشور کلمبیا ، از جنوب به اقیانوس آرام و از غرب به کشور کستاریکا محدود است .

منطقه پاناما دارای باریکترین خشکی در آمریکای مرکزی است که دو نیم‌قاره آمریکای شمالی و جنوبی را به یکدیگر متصل می‌کند . جمهوری پاناما عضو سازمان ملل متحد ، و سازمان کشورهای آمریکایی است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پیامی به سی‌وسومین اجلاس مجمع سازمان بین‌المللی ...

|

یادگیری اصول و فنون به کارگیری اصطلاحات حمل و نقل ، تشریح اصطلاحات حمل و نقل دریایی در نسخه جدید اینکوترمز و تبیین الزامات و اصطلاحات جدید در حوزه مذکور از اهم اهداف این دوره‌ فشرده بود .

|

در این زمینه ، اقدامات کوتاه مدت و بلندمدتی برنامه‌ریزی شده است و نیز مناقصه‌ای برگزار می‌شود که ظرفیت لایروبی در شمال کشور افزایش می‌یابد . همچنین با کشورهای حوزه دریای خزر از جمله روسیه و قزاقستان مذاکراتی انجام شده است ، اما برنامه‌های مشترک پساز اعلام نتایج مطالعات ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، سی و سومین نشست عادی مجمع سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو) به عنوان عالی ترین رکن تصمیم گیری این سازمان تخصصی ملل متحد ، ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از پیش بینی اعتبار ۱۹ هزار میلیارد ریالی برای ۵ پروژه سرمایه‌گذاری در مجتمع بندری ...

|

نظرات کاربران