استفاده از فاینانس اتریشی برای تامین تجهیزات زیربنایی راه آهن
قطعه اسلامشهر - پرند نیز در انتظار برگزاری مناقصه قرار دارد و هم اکنون اسناد فنی در میان شرکتهای پیمانکار توزیع میشود تا پس از برگزاری مناقصه هر چه زودتر پیمانکار این قطعه نیز مشخص شود .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون شرکت راهآهن از تمرکز این شرکت روی فاینانس یک میلیارد یورویی اتریش برای تامین تجهیزات زیر بنایی مانند لوازم سیگنالینگ ، علائم و ارتباطات و ماشینالات مکانیزه خبر داد .
مازیار یزدانی با اشاره به برنامه راهآهن برای استفاده از فاینانسهای خارجی در امور زیربنایی اظهار داشت : در حال حاضر بر روی فاینانس یک میلیارد یورویی اوبر بانک اتریش به منظور خرید تجهیزات زیربنایی مانند لوازم سیگنالینگ ، علائم و ارتباطات و ماشینالات مکانیزه تمرکز کرده ایم .
معاون فنی و زیربنایی در ادامه به روند مذاکرات ساخت راهآهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان اشاره کرد و گفت : پس از دریافت اسناد این پروژه از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل برای مشخص کردن پیمانکاران دست دوم و تسریع عملیات اجرایی با شرکت طرف قرارداد در حال مذاکره هستیم .
آمعاون فنی و امور زیربنایی راهآهن در ادامه به ساخت خطوط حومهای تهران - پرند اشاره کرد و گفت : راهآهن حومهای تهران - پرند از دو قطعه تهران - اسلامشهر و اسلامشهر - پرند تشکیل شده که پیمانکار قطعه تهران - اسلامشهر مشخص و عملیات اجرایی پروژه را شروع شده است .
قطعه دو راهآهن حومهای تهران - پرند در انتظار برگزاری مناقصه
یزدانی خاطرنشان کرد : قطعه اسلامشهر - پرند نیز در انتظار برگزاری مناقصه قرار دارد و هم اکنون اسناد فنی در میان شرکتهای پیمانکار توزیع میشود تا پس از برگزاری مناقصه هر چه زودتر پیمانکار این قطعه نیز مشخص شود .
وی با بیان اینکه «برای اتصال تهران و پرند از طریق حملونقل ریلی دو خط حومهای مجزا در کنار دو خط موجود در دست احداث قرار دارد» گفت : البته در شهر پرند به دنبال راهاندازی یک سیستم حملونقل ترکیبی با توسعه ایستگاه فعلی و احداث پایانه مسافربری در کنار این ایستگاه با همکاری شهرداری این شهر هستیم . که این همکاری علاوه بر توسعه حملونقلی شامل طراحی فضای سبز و تامین روشنایی مسیر تردد مردم نیز میشود .
این مقام مسئول در شرکت راهآهن از بهره برداری خط دوم محور یزد - اشک زر در دو هفته قبل خبر داد و گفت : امیدواریم قطعات بعدی پس از رفع نواقص جزئی به مرور طی یک سال آینده مورد بهرهبرداری قرار گیرد .
دو پروژه خط دوم در نوبت افتتاح قرار گرفتند
یزدنی یادآور شد : قطعات خط دوم تهران - زنجان هم اکنون در دست ساخت قرار دارد و حد فاصل زنجان تا قزوین نیز از پیشرفت فیزیکی مطلوبی بر خوردار است به طوری که طبق پیشبینیها بعد از بهرهبرداری خط دوم راهآهن تهران-قزوین شاهد افتتاح خط دوم زنجان - قزوین خواهیم بود .
گفتنی است، دو خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین از تاکیدات سفر رئیس جمهور به استان زنجان بود و ساخت ۱۰۴ کیلومتر خط ریلی این مسیر در سه قطعه با اعتباری بالغ بر ۳۱۲ میلیارد تومان آغاز شده است .