در حال بارگذاری ...
  • آخرین اخبار

     
  • استفاده از فاینانس اتریشی برای تامین تجهیزات زیربنایی راه آهن


    قطعه اسلامشهر - پرند نیز در انتظار برگزاری مناقصه قرار دارد و هم اکنون اسناد فنی در میان شرکت‌های پیمانکار توزیع می‌شود تا پس از برگزاری مناقصه هر چه زودتر پیمانکار این قطعه نیز مشخص شود .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون شرکت راه‌آهن از تمرکز این شرکت روی فاینانس یک میلیارد یورویی اتریش برای تامین تجهیزات زیر بنایی مانند لوازم سیگنالینگ ، علائم و ارتباطات و ماشین‌الات مکانیزه خبر داد .

    مازیار یزدانی با اشاره به برنامه راه‌آهن برای استفاده از فاینانس‌های خارجی در امور زیربنایی اظهار داشت : در حال حاضر بر روی فاینانس یک میلیارد یورویی اوبر بانک اتریش به منظور خرید تجهیزات زیربنایی مانند لوازم سیگنالینگ ، علائم و ارتباطات و ماشین‌الات مکانیزه تمرکز کرده ایم .

    معاون فنی و زیربنایی در ادامه به روند مذاکرات ساخت راه‌آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان اشاره کرد و گفت : پس از دریافت اسناد این پروژه از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل برای مشخص کردن پیمانکاران دست دوم و تسریع عملیات اجرایی با شرکت طرف قرارداد در حال مذاکره هستیم .

    آمعاون فنی و امور زیربنایی راه‌آهن در ادامه به ساخت خطوط حومه‌ای تهران - پرند اشاره کرد و گفت : راه‌آهن حومه‌ای تهران - پرند از دو قطعه تهران - اسلامشهر و اسلامشهر - پرند تشکیل شده که پیمانکار قطعه تهران - اسلامشهر مشخص و عملیات اجرایی پروژه را شروع شده است .

    قطعه دو راه‌‌آهن حومه‌ای تهران - پرند در انتظار برگزاری مناقصه

    یزدانی خاطرنشان کرد : قطعه اسلامشهر - پرند نیز در انتظار برگزاری مناقصه قرار دارد و هم اکنون اسناد فنی در میان شرکت‌های پیمانکار توزیع می‌شود تا پس از برگزاری مناقصه هر چه زودتر پیمانکار این قطعه نیز مشخص شود .

    وی با بیان اینکه «برای اتصال تهران و پرند از طریق حمل‌ونقل ریلی دو خط حومه‌ای مجزا در کنار دو خط موجود در دست احداث قرار دارد» گفت : البته در شهر پرند به دنبال راه‌اندازی یک سیستم حمل‌ونقل ترکیبی با توسعه ایستگاه فعلی و احداث پایانه مسافربری در کنار این ایستگاه با همکاری شهرداری این شهر هستیم . که این همکاری علاوه بر توسعه حمل‌ونقلی شامل طراحی فضای سبز و تامین روشنایی مسیر تردد مردم نیز می‌شود .

    این مقام مسئول در شرکت راه‌آهن از بهره برداری خط دوم محور یزد - اشک‌ زر در دو هفته قبل خبر داد و گفت : امیدواریم قطعات بعدی پس از رفع نواقص جزئی به مرور طی یک سال آینده مورد بهره‌برداری  قرار گیرد .

    دو پروژه خط دوم در نوبت افتتاح قرار گرفتند

    یزدنی یادآور شد : قطعات خط دوم تهران - زنجان هم اکنون در دست ساخت قرار دارد و حد فاصل زنجان تا قزوین نیز از پیشرفت فیزیکی مطلوبی بر خوردار است به طوری که طبق پیش‌بینی‌ها بعد از بهره‌برداری خط دوم راه‌آهن‌ تهران-قزوین شاهد افتتاح خط دوم زنجان - قزوین خواهیم بود .

    گفتنی است، دو خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین از تاکیدات سفر رئیس جمهور به استان زنجان بود و ساخت ۱۰۴ کیلومتر خط ریلی این مسیر  در سه قطعه با اعتباری بالغ بر ۳۱۲ میلیارد تومان آغاز شده است .




    مطالب مرتبط

    تشریح گزارش وضعیت پروژه‌‌های در دست اجرای حمل‌ونقل ریلی حومه‌‌ای

    تشریح گزارش وضعیت پروژه‌‌های در دست اجرای حمل‌ونقل ریلی حومه‌‌ای

    سهم حمل‌ونقل ریلی از جابجایی مسافران حومه ای حدود ۱۷ هزار نفر است که حاکی از سهم ۰.۵ درصدی ریل است . در حالی که سهم ریل در حمل‌ونقل حومه‌ای توکیو ۵۷ درصد و در کشورهای اروپایی بیش از ۲۴ درصد است .

    |

    راهکارهای مقابله با نا امیدی در فضای رقابتی کریدورهای حمل‌ونقلی

    راهکارهای مقابله با نا امیدی در فضای رقابتی کریدورهای حمل‌ونقلی

    ترانزیت کالا از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای ایران به دلیل مسافت کوتاه‌تر از سایر مسیر‌ها است اما باید در نظر داشته باشیم که صاحبان کالا به دنبال منافع شخصی هستند و حاضر به پرداخت ضرر و زیان به خاطر اخلال در امور ترانزیتی یک کشور نمی‌شوند . لذا برای جذب مشتری در کریدور تراسیکا و ...

    |

    پیشرفت ۷۵ درصدی در پروژه احداث آزادراه کنارگذر شرق اصفهان

    پیشرفت ۷۵ درصدی در پروژه احداث آزادراه کنارگذر شرق اصفهان

    ۵ تبادل ترافیکی بر روی اتوبان‌های عبوری از این آزادراه وجود دارد که در مسیرهای عبوری احداث خواهد شد و حجم عملیات اجرایی را افزایش خواهد داد و مقرر شد تا معماری پل‌ها و تقاطع‌های احداثی در مسیر با توجه به عبور از شهر تاریخی اصفهان متناسب با معماری ایرانی – اسلامی اصفهان ...

    |

    بازگشت پروژه راه‌آهن قزوین - رشت به شرکت ساخت و توسعه

    بازگشت پروژه راه‌آهن قزوین - رشت به شرکت ساخت و توسعه

    طبق پیش‌بینی‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت راه‌آهن ، طی سه الی شش ماه آینده ساخت راه‌آهن قزوین - رشت به اتمام می‌رسد و سپس برای بهره‌برداری به شرکت راه‌آهن منتقل می‌شود .

    |

    نظرات کاربران