در حال بارگذاری ...

۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در ریل گذاری راه آهن قزوین - رشت


با بهره‌برداری از این خط ریلی شهرستان‌های لوشان ، منجیل ، رشت و بندر انزلی به شبکه ریلی کشور متصل خواهند شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه‌آهن قزوین - رشت گفت : هم‌اکنون ریل‌گذاری ۱۳۵ کیلومتر مسیر انجام شده است و به منظور اتمام عملیات تکمیلی این پروژه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

خیر اله خادمی صبح امروز در بازدید از راه‌آهن قزوین - رشت ضمن اعلام این خبر گفت :‌ پیشرفت فیزیکی راه‌آهن قزوین - رشت هم اکنون به ۷۹.۶ درصد رسیده است و این رقم تا شهریور ماه سال ۱۳۹۲ ، ۴۵ درصد بوده است .

وی در خصوص اعتبارات طرح افزود : تاکنون ۱۳ هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است و به منظور تکمیل عملیات اجرایی ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

معاون وزیر راه و شهرسازی از اتمام ریل‌گذاری ۱۳۵ کیلومتر از مسیر خبر داد و اظهار داشت : عملیات تکمیلی نصب خط مسیر اصلی در حال انجام است و با اتمام ریل‌گذاری ۳۰ کیلومتر باقیمانده ریل به ایستگاه رشت خواهد رسید .

خادمی تسهیل ارتباط ترانزیتی در کریدور شمال - جنوب را از اهداف مهم طرح دانست و عنوان کرد : با بهره‌برداری از این خط ریلی شهرستان‌های لوشان ، منجیل ، رشت و بندر انزلی به شبکه ریلی کشور متصل خواهند شد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ...

|

اتصال کردستان به شبکه ریلی و احداث مسیر ریلی همدان به سنندج بود که این راه‌آهن بخشی از کریدور شرق به غرب به شمار می‌رود . با اجرای این پروژه بیست و سومین مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود .

|

آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

|

خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

|

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

نظرات کاربران