در حال بارگذاری ...

آغاز فعالیت سامانه جریمه هوشمند حمل‌ونقل کالا


استعلام برای ناوگان دارای بار به‌گونه‌ای انجام می‌شود که تا ۲۴ ساعت پس از زمان تردد چنانچه هیچ سند حمل‌ونقلی در سامانه اسناد الکترونیک حمل‌ونقل ثبت نشده باشد ناوگان به‌عنوان متخلف شناسایی و موارد تعیین‌شده به سرویس جریمه پلیس راهور برای ارسال جریمه برای ناوگان ارسال می‌گردد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گفت : سامانه جریمه هوشمند حمل‌ونقل بار (IFS) با اهدافی نظیر توسعه کنترل هوشمند و دقیق ناوگان ، نظارت بدون متوقف کردن ناوگان که سبب تسهیل در حمل‌و‌نقل ، حذف خطای ناشی از عامل انسانی و جعل احتمالی اسناد کاغذی ، کاهش هزینه‌های کنترل توسط نیروی انسانی و امکان نظارت شبانه‌روزی و وسیع در کل محورهای کشور آغاز به کار کرد .

شهرام آدم نژاد معاون برنامه‌ریزی این سازمان با اعلام این مطلب اظهار داشت : در راستای اجرای طرح‌های کنترلی و نظارت هوشمند بر ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای ، سامانه جریمه هوشمند حمل‌ونقل بار (IFS) با اهدافی نظیر توسعه کنترل هوشمند و دقیق ناوگان ، نظارت بدون متوقف کردن ناوگان که سبب تسهیل در حمل‌و‌نقل می‌شود ، همچنین حذف خطای ناشی از عامل انسانی و جعل احتمالی اسناد کاغذی ، به‌علاوه کاهش هزینه‌های کنترل توسط نیروی انسانی و امکان نظارت شبانه‌روزی و وسیع در کل محورهای کشور از طرح‌های مهم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آغاز به کار کرد .

وی افزود : این سامانه از ابتدای سال ۱۳۹۵ در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تدوین و علاوه بر همفکری جدی پلیس راهور در طی طراحی ، حمایت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را نیز در برداشته و از اول دی‌ماه سال گذشته به‌صورت آزمایشی در محور کاشان – قم اجرا گردید و در حال حاضر با توافق صورت گرفته با پلیس راهور بر اساس زمان‌بندی مشخص در کل محورهای کشور اجرایی می‌شود .

آدم نژاد مکانیسم طرح جریمه هوشمند در سطح کلان را شامل فرایندهایی چون شناسایی هوشمند تردد ناوگان در سطح جاده توسط سامانه تجمیع اطلاعات ترافیکی ، تدقیق اطلاعات ترافیکی (پلاک و وضعیت بار) توسط سامانه OCR و اپراتور انسانی ، استعلام وضعیت اسناد حمل‌ونقل برشمرد و خاطرنشان کرد : استعلام برای ناوگان دارای بار به‌گونه‌ای انجام می‌شود که تا ۲۴ ساعت پس از زمان تردد چنانچه هیچ سند حمل‌ونقلی در سامانه اسناد الکترونیک حمل‌ونقل ثبت نشده باشد ناوگان به‌عنوان متخلف شناسایی و موارد تعیین‌شده به سرویس جریمه پلیس راهور برای ارسال جریمه برای ناوگان ارسال می‌گردد .

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه جلوگیری از تضییع حقوق مالک کالا یکی از مزایای اخذ بارنامه الکترونیکی است افزود : سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با توسعه سند بارنامه علاوه بر ایجاد شفافیت در انجام مسئولیت‌های حمل‌ونقل به مالکیت مالک کالا بر محموله در حال حمل رسمیت می‌دهد که این سند به‌صورت الکترونیکی به سازمان ارسال می‌شود .

وی خاطرنشان کرد : الزام به بیمه مسئولیت حمل ، هنگام اخذ بارنامه الکترونیک صورت می‌پذیرد که سبب افزایش اطمینان مالک کالا از حمل مطمئن محموله خواهد شد ، همچنین کاهش ریسک مالک کالا ، شرکت حمل‌ونقل و راننده با پوشش بیمه‌ای مناسب و بهبود استانداردهای حمل بار در کشور با کنترل‌های مختلف به‌منظور اطمینان از ایمنی ناوگان ، رانندگان و رعایت اصول بارگیری از دیگر مزایای اخذ بارنامه الکترونیکی است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد تیموری معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در دومین نشست تخصصی روسای پلیس راه و مدیران استانی ...

|

افق احداث راه‌های روستایی طی امسال ۲۷۵۰ کیلومتر است که تاکنون قریب به ۲۶۰۰ کیلومتر آن احداث شده و با حل مشکل تأمین قیر ، امید است تا سه هزار کیلومتر افزایش یابد .

|

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در بازه زمانی ده روزه از اجرای طرح سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۳ ، میزان تعداد تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور از ۴۶۵ هزار نفر ...

|

میانگین پراکنش مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح جاده‌ها به گونه‌ای است که به طور میانگین در هر ۸۵ کیلومتر شبکه راه‌ها ، یک مجتمع خدماتی رفاهی به خدمت‌رسانی می‌پردازد .

|

نظرات کاربران