در حال بارگذاری ...

فعالیت ۳۵۹ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در همدان


به دلیل عمر بالای این ماشین‌آلات ، هزینه تعمیر و نگهداری آن‌ها بالاست که این امر به اعتبارات بیشتر نیاز دارد تا راهداران بتوانند با استفاده از ماشین‌آلات مناسب خدمات مطلوبی را ارائه کنند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، رئیس اداره تجهیزات و ماشین‌آلات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت : هم‌اکنون ۳۵۹ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک ، سنگین و نیمه سنگین به منظور انجام خدمات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان همدان وجود دارد .

آرش آزادی در نشست هماهنگی روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و شهرستان‌های استان گفت : در چند سال اخیر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمینه تجهیز انواع ماشین‌آلات راهداری در استان اقدامات خوبی را انجام داده که با لحاظ کردن اعتبارت لازم ، تعدادی از این ماشین‌آلات تجهیز و به‌روز شده است . در حال حاضر اقدامات اساسی در زمینه تعمیر ۳۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین انجام شده و ۱۷ دستگاه نیز در دست اقدام است . همچنین ۱۵ دستگاه نیمه سنگین در حال بازسازی هستند که به زودی به ناوگان راهداری اضافه می‌شوند .

این مسئول با اشاره به اینکه ، همزمان با فصل زمستان و آغاز بارش برف در استان ماموران راهداری و حمل نقل جاده‌ای به‌طور مداوم در حال عملیات راهداری و بازگشایی راه‌ها در سطح استان هستند ، یادآور شد : در طرح برف‌روبی ۲۸۸ دستگاه در سطح استان فعال می‌شوند که تا یک ماه آینده تعمیرات لازم دستگاه‌ها در دستور کار قرار دارد .

وی متوسط عمر ماشین‌آلات سنگین را ۲۶ سال ، ماشین‌آلات سبک را ۱۵ سال و ماشین‌آلات نیمه سنگین را ۲۷ سال عنوان کرد و گفت : به دلیل عمر بالای این ماشین‌آلات ، هزینه تعمیر و نگهداری آن‌ها بالاست که این امر به اعتبارات بیشتر نیاز دارد تا راهداران بتوانند با استفاده از ماشین‌آلات مناسب خدمات مطلوبی را ارائه کنند . یکی از برنامه‌های این اداره در سال جدید ، تأمین خودروهای به‌روز برای انجام عملیات راهداری است .

گفتنی است ۳۴ پایگاه راهدارخانه به شکل ثابت و سیار با ۵۴۰ نیرو زیر نظر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فعالیت دارند .




مطالب مرتبط

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

میانگین پراکنش مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح جاده‌ها به گونه‌ای است که به طور میانگین در هر ۸۵ کیلومتر شبکه راه‌ها ، یک مجتمع خدماتی رفاهی به خدمت‌رسانی می‌پردازد .

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

یکی از اصلی‌ترین موضوعات در سهم جاده در میزان تصادفات ، نقاط پرحادثه است که در آخرین جلسه‌ای که با پلیس داشتیم ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شد و قرار بر این بود که سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ نقطه را مرتفع کنیم و مابقی تا پایان دولت رفع خواهد شد .

|

با توجه به شرایط آب و هوایی و تراکم در سطح محورهای مواصلاتی کشور در ایام نوروز ، انتظار می‌رود رانندگان وسایل نقلیه سنگین در صورت ضرورت توقف در حاشیه راه‌ها، نسبت به رعایت مسائل ایمنی و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اهتمام ورزند .

|

نظرات کاربران