کاهش آمار سوانح جادهای با دوبانده شدن محور کاشان - بادرود
۱۸ کیلومتر این محور توسط مقام عالی وزارت افتتاح و به بهرهبرداری رسید که ۲۹ کیلومتر دیگر آن توسط این اداره کل در دستور کار قرار دارد که از این میزان ۱۴ کیلومتر آن تا پایان امسال افتتاح و به بهرهبرداری میرسد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : اصلیترین پروژه از محل اعتبارات ملی در شهرستان نطنز و کاشان ، جاده بادرود – کاشان است که جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری بوده که ۳۷۰ میلیارد ریال برای آن هزینه خواهد شد .
جاده بادرود - کاشان یکی از جادههای پرخطر کشور است که روزانه اتفاقات ناگواری در آن رخ میدهد به گونهای که یکی از آرزوهای دیرینه مردم بادرود و کاشان دو بانده شدن این جاده است . این جاده دوطرفه راه اصلی و ترانزیت تهران - بندرعباس نیز هست که روزانه شاهد تردد صدها و بلکه هزاران ماشین سنگین و تریلر از این مسیر هستیم .
با دو بانده شدن این مسیر علاوه بر کاهش آمار تلفات و سوانح جادهای در این محور ، ترافیک و مدت زمان سفر نیز کاهش مییابد .
باند دوم جاده کاشان - بادرود به طول ۵۳ کیلومتر است که ۳۵ کیلومتر آن در حوزه کاشان و ۱۸ کیلومتر آن در حوزه نطنز قرار دارد که ۱۸ کیلومتر آن افتتاح و ۱۴ کیلومتر آن نیز تا پایان امسال در صورت تأمین اعتبار به افتتاح خواهد رسید .
حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان در این باره گفت : اصلیترین پروژه از محل اعتبارات ملی در شهرستان نطنز جاده بادرود – کاشان است که جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری بوده که ۳۷۰ میلیارد ریال برای آن هزینه خواهد شد .
حمیدرضا امیرخانی مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی نیز بیان کرد : این مسیر در دو قطعه در حال ساخت است که قطعه اول آن از طرف کاشان به سمت بادرود و قطعه دوم از بادرود به سمت کاشان در دست اجرا است . ۱۸ کیلومتر این محور توسط مقام عالی وزارت افتتاح و به بهرهبرداری رسید که ۲۹ کیلومتر دیگر آن توسط این اداره کل در دستور کار قرار دارد که از این میزان ۱۴ کیلومتر آن تا پایان امسال افتتاح و به بهرهبرداری میرسد .
وی تکمیل این پروژه را منوط به تخصیص اعتبارات لازم دانست و افزود: با تأمین اعتبار و تزریق اعتبار به پیمانکار به میزان ۲۰ میلیارد تومان این پروژه در اسرع وقت تکمیل و به بهرهبرداری خواهد رسید .
فرشید حسنپور کارشناس طرح این پروژه با ارائه مشخصات فنی این پروژه گفت : این جاده به عرض ۱۲ متر و به طول ۲۹ کیلومتر در حال احداث است که ۱۸ کیلومتر در حال احداث دارای ۶۰ دستگاه پل است که احداث پلها در حال انجام میباشد و محور تا عملیات زیراساس پیش رفته که با تزریق اعتبارات لازم عملیات آسفالتریزی و نصب علائم نیز انجام خواهد شد .
حسنپور تنها مشکل پیش روی این پروژه را عدم تخصیص اعتبارات عنوان کرد و گفت : خوشبختانه با تلاش شبانهروزی پیمانکار مستقر ، عملیات راهسازی تا حد قابل قبولی پیشرفت داشته و جزو معدود پروژههایی است که طی ۸ ماه بتوان ۱۸ کیلومتر را به مرحله زیر آسفالت رسانید که امید است با تأمین اعتبارات لازم بتوان این پروژه را در اسرع وقت زیر بار ترافیک برد و به بهرهبرداری رسانید .