در حال بارگذاری ...

جزئیات سرمایه‌گذاری هند و کره‌جنوبی در دو پروژه‌ ریلی ایران


به منظور سرمایه‌گذاری در این پروژه ریلی ، طرف هندی پیشنهاد تأمین اعتبار در سه مرحله را مطرح کرد که پاسخ ما در مقابل با توجه به اینکه پروژه در دست اجرا است ، این بود که به‌صورت یکجا تأمین مالی شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آخرین وضعیت مذاکره با هند برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌ ریلی چابهار - زاهدان - بیرجند - مشهد و مذاکره با کره جنوبی برای مشارکت در پروژه راه‌آهن اصفهان - اهواز گفت : هندی‌ها هم‌اکنون در حال بررسی چگونگی تأمین منابع مالی موردنیاز به مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار هستند و راه‌آهن اصفهان - اهواز نیز در مرحله تدوین بسته سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد یورویی است .

خیرالله خادمی با اشاره به پروژه راه‌آهن چابهار - زاهدان - بیرجند - مشهد اظهار داشت : در سفری که شهریور ماه به کشور هند صورت گرفت ، شرکت هندی به‌طور متقابل از محل احداث پروژه بازدید و تمایل خود برای سرمایه‌گذاری در این خط آهن را به دولت هند اعلام کرد . هم‌اکنون در انتظار اعلام تصمیم نهایی دولت هندوستان برای سرمایه‌گذاری شرکت هندی در پروژه هستیم .

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جلسات برگزار شده با معاون وزیر تجارت و معاون وزیر راه‌آهن هندوستان گفت : موضوع آمادگی شرکت هندی برای سرمایه‌گذاری در راه‌‌آهن چابهار - زاهدان - بیرجند - مشهد به دولت هندوستان اعلام‌شده است و هم‌اکنون در حال بررسی چگونگی تأمین منابع مالی موردنیاز به مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار هستند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به رقم قابل‌توجه این سرمایه‌گذاری بیان داشت : به منظور سرمایه‌گذاری در این پروژه ریلی ، طرف هندی پیشنهاد تأمین اعتبار در سه مرحله را مطرح کرد که پاسخ ما در مقابل با توجه به اینکه پروژه در دست اجرا است ، این بود که به‌صورت یکجا تأمین مالی شود . مقرر شد در سفر وزیر راه و شهرسازی به کشور هندوستان و ملاقات با وزرای راه‌آهن و تجارت آن کشور ، تصمیم نهایی اتخاذ شود .

وی با اشاره به تأمین منابع به مبلغ ۴۲۰ میلیارد تومان از محل اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت به پروژه مذکور یادآور شد : این پروژه با روند ساخت مطلوبی در حال پیشرفت است، اما کافی نیست و ما نیازمند تأمین منابع مالی از طریق سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی هستیم .

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به راه‌آهن اصفهان - اهواز اشاره کرد و گفت : مطالعات احداث این پروژه از سوی شرکت «دایلیم» کره جنوبی پس از گذشت  یک سال به سر انجام رسید و حتی گزینه‌های پیشنهادی از سوی شرکت ساخت و توسعه را بررسی کرد و واریانت ها و ۱۱ روش‌ پیشنهادی سرمایه‌گذاری خود را هم ارائه کرد .

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با بیان اینکه «رقم سرمایه‌گذاری در راه‌آهن اصفهان- اهواز بالغ ‌بر ۵ میلیارد یورو است» گفت : نکته موردنظر ما ، مشارکت شرکت کره‌ای در ساخت و تقبل بخشی از هزینه اجرای این خط است .  اگرچه نظر طرف کره‌ای تأمین مالی پروژه از طریق فاینانس است ، اما بر اساس جلسات متعدد در ستاد وزارتخانه درخواست وزارت راه و شهرسازی بر سرمایه‌گذاری شرکت کره‌ای در این پروژه است که امیدواریم در بسته سرمایه‌گذاری تعریف‌شده برای راه‌آهن اصفهان - اهواز تدوین شود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مسعود باقری معاون وزیر و مدیرعامل بنیاد تعاون وزارت دفاع در نشست خبری پیرامون افتتاح آزادراه اصفهان - شیراز از ارزش این ...

|

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

|

در مطالعات این آزادراه باند رفت و برگشت دیده شد و عملیات اجرایی نیز بر اساس همین مطالعات انجام گرفت ؛ اما با توجه به اینکه حجم ترافیک عبوری در این آزادراه بیش‌تر بر روی باند رفت است و ملاحظات منطقه‌ای نیز مدنظر مسئولان استانی و مقامات دولتی قرار داشت ، تصمیم برآن شد تا باند ...

|

نظرات کاربران