در حال بارگذاری ...
  • آخرین اخبار

     
  • پروژه خط آهن میانه - تبریز در اولویت برقی شدن


    با توجه به اینکه خط آهن میانه - تبریز یک مسیر جدیدی است و به زودی به افتتاح می‌رسد . این مسیر جدید ، مسیر کوتاهتری است و با برقی شدن این خط ، زمان سفر تا یک سوم کاهش می یابد .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن از مذاکره با آلمانی‌ها برای تامین منابع مالی مورد نیاز جهت برقی کردن خط آهن میانه - تبریز خبر داد .

    مازیار یزدانی در باره سهم راه آهن تبریز از خط اعتباری اتریش ، گفت : در حال رایزنی هستیم که آیا می توان از بخشی از این فاینانس برای خرید ریل از این کشور اقدام کرد یا خیر . کشور اتریش از ظرفیت قوی تولید ریل ، سوزن ، تجهیزات ماشین آلات مکانیزه خطی ، تجهیزات رادیویی برخوردار است . به این فکر هستیم که از محل همین اعتبارات برای تامین این اقلام اقدام کنیم اما هنوز چیزی قطعی نیست .

    معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه آهن ادامه داد : ریلی که از هند وارد می شود ادامه همان قرارداد قبلی با هندی‌ها است و هنوز تمام پکیج‌های ۱۰ هزار تنی ریل مورد قرارداد با هندی‌ها وارد کشور نشده است .

    یزدانی با بیان این که برقی‌سازی خط آهن گرمسار - اینچه برون در دستور کار قرار دارد گفت : پروژه دیگری که در اولویت برقی شدن قرار دارد ، خط آهن میانه – تبریز است که به دنبال تامین منابع مالی اجرای این پروژه هستیم . با توجه به اینکه خط آهن میانه - تبریز یک مسیر جدیدی است و به زودی به افتتاح می‌رسد . این مسیر جدید ، مسیر کوتاهتری است و با برقی شدن این خط، زمان سفر تا یک سوم کاهش می یابد .

    معاون فنی و امور زیربنایی راه آهن با بیان این که مطالعات برقی شدن راه آهن میانه - تبریز انجام شده است ، گفت : برای انجام این پروژه به ۱.۵ میلیارد یورو منابع نیاز داریم و به دنبال تامین این منابع مورد نیاز هستیم . اخیرا با آلمانی برای تامین مالی این پروژه وارد مذاکره شده‌ایم اما این مذاکرات هنوز نهایی نشده است . بخش انتهایی این خط آهن ، برقی است و اگر مسیر تهران - تبریز هم برقی شود ، مسیر مشهد تا مرز ترکیه را به صورت خط آهن برقی خواهیم داشت .   




    مطالب مرتبط

    رونمایی یک شرکت دانش بنیان در نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی

    رونمایی یک شرکت دانش بنیان در نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی

    حضور ۲۹ شرکت در این نمایشگاه حاکی از زنده و پویا بودن آن است و ما به آینده صنعت ریلی خوشبین هستیم . البته در پایان این نمایشگاه یک گزارش کامل از قراردادهای منعقد شده در طول دوره برگزاری ارائه خواهد شد .

    |

    تشریح برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای

    تشریح برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای

    با توجه به اینکه سالانه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون سفر در حومه شهرها روی می‌دهد ، این رقم باید به بازار اصلی حمل‌ونقل حومه‌ای ریلی ایران تبدیل شود و تحقق این راه نیازمند سرمایه‌گذاری بزرگ در رویکرد شبکه‌ای است .

    |

    نظرات کاربران