در حال بارگذاری ...

امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ حمل و نقل جاده‌ای میان ایران و آذربایجان


طرف ایرانی با توجه به درخواست ها و توافقات قبلی فیمابین مجدداً خواستار یکسان سازی وزن مجاز ناوگان باری متردد به قلمرو دو کشور گردید و اعلام نمود در صورت عدم اقدام مناسب و حل این موضوع از سوی طرف آذری ، از ابتدای سال ۲۰۱۸ طرف ایرانی نیز اقدام به رفتار متقابل خواهد نمود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، تفاهم‌نامه همکاری‌های حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای فی‌مابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با حضور مسئولین حوزه ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی دو کشور ، در شهر باکو امضا شد .

رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی این سازمان که ریاست هیات ایرانی را در این اجلاس دو روزه از تاریخ ۳ الی ۴ مهرماه سال جاری بر عهده داشت ، اظهار داشت : کمیسیون مشترک حمل و نقل جاده ای ایران و آذربایجان ، به منظور  توسعه هرچه بیشتر روابط حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای فیمابین برگزار شد و در زمینه  تبادل اطلاعات و آمار ، بررسی مسائل و مشکلات حمل‌ونقل کالا و مسافر بین دو کشور ، نحوه تبادل پروانه های معاف از بخشی از عوارض و سایر موارد مذاکره گردید که پس از دو روز طرفین به توافقاتی دست یافتند .

نفیسی افزود : طرفین ضمن ابراز خشنودی از روند رو به رشد همکاری های حمل و نقل بین المللی جاده ای اقدام به مبادله آمار تردد ناوگان جاده ای کالا و مسافر بین دو کشور در هشت ماهه سال ۲۰۱۷ میلادی نموده و همچنین برای اتخاذ تدابیر لازم در راستای توسعه مناسبات حمل و نقل بین المللی در حوزه جاده ای به تفاهم رسیدند . طرف ایرانی با توجه به درخواست ها و توافقات قبلی فیمابین مجدداً خواستار یکسان سازی وزن مجاز ناوگان باری متردد به قلمرو دو کشور گردید و اعلام نمود در صورت عدم اقدام مناسب و حل این موضوع از سوی طرف آذری ، از ابتدای سال ۲۰۱۸ طرف ایرانی نیز اقدام به رفتار متقابل خواهد نمود .

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین با اشاره به توافقات بعمل آمده در نشستهای قبلی و دوره ای کمیته مشترک حمل و نقل بین المللی جاده‌ای بین دو کشور و عدم رفع مشکل توقف‌های طولانی مدت بعضی از کامیون‌های ایرانی در گمرک باکو برای تخلیه بار که موجب نارضایتی رانندگان ایرانی و تحمیل هزینه های مالی و زمانی برای آنها گردیده است اعلام نمود طرف ایرانی مجدداً خواستار پیگیری جدی تر طرف آذری از طریق مراجع ذیربط گردید و طرفین توافق نمودند موضوع در دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور که باحضور همه ارگانهای ذیربط تشکیل می شود تصمیم گیری شود .

وی تصریح کرد در این اجلاس موضوعات مختلف فی مابین از جمله بررسی صدور مجوز بارگیری برای ناوگان یخچالی و کفایت بیمه کارت سبز ، افزایش پروانه های تردد معاف از پرداخت بخشی از عوارض برای سال ۲۰۱۷ و تعیین سقف مورد نیاز برای سال ۲۰۱۸ و همچنین اتخاذ تدابیر لازم برای تسهیل و تسریع عبور مسافرین از سوی طرفین در ایامی که تقاضا برای سفر افزایش می یابد مطرح و تصمیم گیری شد .

این گزارش حاکی است دو طرف موافقت کردند اجلاس آتی در سال ۲۰۱۸ میلادی به منظور پیگیری موضوعات در جمهوری اسلامی ایران برگزار گردد .

بر اساس این گزارش حبیب حسن اف رئیس سرویس دولتی حمل و نقل جاده ای وزارت نقلیه کشور آذربایجان در پایان این نشست دو روزه با ابراز خرسندی از مناسبات رو به رشد حمل و نقلی بین دو کشور و قدردانی از حضور طرف ایرانی در اجلاس دو روزه باکو ، ادامه روند مذاکرات فی مابین را خواستار شد .

شایان ذکر است در این اجلاس دو روزه نمایندگانی از وزارت امورخارجه ، سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو ، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ، انجمن صنفی شرکتهای حمل ونقل بین المللی ایران و انجمن صنفی شرکتهای مسافربری کشور نیز حضور داشتند .




مطالب مرتبط

سال گذشته برای رفع نقاط پرحادثه ، بهسازی ، روشنایی ، نصب نیوجرسی ، خط کشی و روکش آسفالت در مسیرهای منتهی به مرزهای اربعین حسینی ، ۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف شد که امسال نیز همین اقدام در دست انجام است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت : هم‌اینک ۱۰ پروژه راهسازی مهم به طول حدود ۱۸۰ کیلومتر در ...

|

ترانزیت کالاهای غیرنفتی در سال گذشته بالغ بر ۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتن بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۸ درصد رشد داشته است .

|

محورهای کهک ، فردو ، دستجرد ، تاج خاتون ، قاهان و ... از جمله محورهای روستایی هستند که در دستور کار این اداره کل جهت پیگیری ارتقای آنها به راه فرعی غیر شریانی قرار دارند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تسهیل تجارت و روان‌سازی تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور را از ...

|

نظرات کاربران