در حال بارگذاری ...

حفظ عزت کشور در گرو اقتصاد مقاومتی


روحیه امروز ما نیز باید از دوران دفاع مقدس به مراتب بهتر باشد و تلاش کنیم از تمام ظرفیت ها و امکاناتی که در اختیار داریم به بهترین شکل استفاده کرده تا رضایت خداوند و شهدا را کسب کنیم .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرعامل راه آهن گفت : راه آهن محور توسعه و اقتصاد مقاومتی است و بایستی تلاش کنیم چرخ های راه آهن را با سرعت ، دقت ، کیفیت و بهره وری بالا به حرکت در آوریم .

سعید محمدزاده در مراسم صبحگاه مشترک با اظهار این مطلب که امروز شهر ما منور به نور شهدا است گفت : دفاع مقدس ایام فراموش نشدنی در تاریخ این کشور است و نشان داد اگر در زندگی از سلوک و روش ائمه اطهار بخصوص امام حسین (ع) پیروی کنیم ، در هر میدانی موفق بوده و همیشه استوار و راست قامت خواهیم ماند . عزت و قدرت امروز ما در جهان مرهون خون شهدا و فداکاریهای رزمندگان و جانبازان است که با دست خالی و توکل بر خدا از همه دارایی و دلبستگی های خود گذشته و با پایداری در مقابل دشمن ، این کشور را حفظ کردند .

مدیرعامل راه آهن تصریح کرد : هم اینک وظیفه ما این است که در هر لباس و جایگاهی که هستیم با تمام توان ، برای عزت و سربلندی اسلام و ایران تلاش کنیم و بکوشیم با عمل خود یادگاران دفاع مقدس بوده و عطر و برکت شهدا و دوران مقدس را در زندگی و کار خود نشر دهیم .

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی گفت : یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی این است که هر یک از ما وظیفه و کار خود را به نحو احسن انجام دهیم ، همانگونه که رزمندگان در دوران دفاع مقدس به نیکوترین وجه ، کار خود را انجام دادند . حفظ عزت کشور ، در گرو اقتصاد مقاومتی و تلاش برای رشد و توسعه اقتصاد است .

رئیس هیات مدیره راه آهن با بیان روایتی از معصوم «که کسی که دو روزش مثل هم باشد مغبون است و کسی که امروزش بدتر از دیروز باشد ملعون است» خاطرنشان کرد : روحیه امروز ما نیز باید از دوران دفاع مقدس به مراتب بهتر باشد و تلاش کنیم از تمام ظرفیت ها و امکاناتی که در اختیار داریم به بهترین شکل استفاده کرده تا رضایت خداوند و شهدا را کسب کنیم .

فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن نیز در این مراسم با اشاره به رشادت های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس گفت : در آن روزها ما قادر نبودیم به تعداد رزمندگان ، لباس نظامی تهیه کنیم و محدودیت های زیادی وجود داشت و جبهه مقابل ، بسیار قوی و مجهز بود اما اگر اعتقاد قوی به خداوند وجود داشته باشد می توان در هر میدانی پیروز شد .

 

 

داود عباس زاده ادامه داد : هم اینک کشور ایران به یک قدرت منطقه ای و بین المللی تبدیل شده و این در سایه توکل بر خدا و دلاورمردی‌های رزمندگان و سرداران است .

مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران با اشاره به خدمات بیشمار شرکت راه آهن در دوران جنگ تحمیلی خاطر نشان کرد : راه آهن بین تمامی دستگاههای اجرایی کشور نقش ممتازی ایفا کرده است که اعزام صدها هزار رزمنده به جبهه ، انتقال ادوات نظامی فراوان ، انتقال پیکرهای پاک شهدا از جبهه به شهرهای مختلف توسط قطار از جمله این اقدامات بوده است . در کنار این‌ها ، تقدیم ۲۴۸ شهید ، ۱۲۰۰ جانباز ، ۲۰۹ آزاده و بیش از ۵ هزار رزمنده از شرکت راه آهن برای دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی از افتخارات بزرگ راه آهن است .

فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن خاطرنشان کرد : اکنون سنگر و جبهه تغییر کرده و ما بایستی همان خدماتی که افراد با بدن های خود در مقابل گلوله های سربی دشمن انجام دادند در جبهه فرهنگی انجام دهیم و کشور را به جایگاه حقیقی و رفیع خود برسانیم . وی از کارمندان بسیجی راه آهن خواست که در جهت نهادینه کردن این فرهنگ در سرتاسر شبکه ریلی پرچمدار و پیشرو باشند .

گفتنی است مراسم صبحگاه مشترک با حضور نمایندگان بسیج راه آهن از گردان های عاشورا ، گروهان الزهرا ، پیشکسوتان مرکز بسیج ، یگان حراست فیزیکی ، یگان انتظامی پلیس مستقر در ایستگاه راه آهن تهران و دژبان ارتش مستقر در راه آهن ، مقابل ایستگاه راه آهن تهران برگزار شد .

بعد از مراسم صبحگاه مشترک ، تشییع پیکر شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در کارخانجات نیروی کشش انجام شد .




مطالب مرتبط

از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه این بود که حدود یک سوم از ۲۷ هزار واگن باری در سیر با شیر بسته و بدون ترمز حرکت می‌کرد که امروز بعد از ده‌ها سال و با بررسی ۶ ماهه و با یک اقدام انقلابی ، در آبان و آذر حدود ۸ هزار واگن مجهز به سیستم ترمز شدند و هیچ قطاری با واگن باری بدون ...

|

با توجه به موقعیت استراتژیک این اداره کل در شبکه ریلی کشور و ترافیک قطارهای مسافری در محدوده استحفاظی این اداره کل ، حمل و نقل بار نیز از اهمیت بسیاری برخوردار بوده که برنامه‌ریزی و اجرای آن در خطوط مشترک ریلی بار و مسافر مستلزم تلاشی مضاعف است و این مهم با تلاش همکاران خدوم ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن از سیر ۴ هزار و ۳۱۰ رام قطار و جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر در طول برنامه ...

|

شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

|

مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

|

نظرات کاربران