در حال بارگذاری ...

افزایش ارتباط ترانزیتی میان ایران و هند


بندر چابهار به عنوان یکی از کانون های اصلی منطقه ای در همکاری های حمل و نقلی مطرح است که می توان از امکانات ریلی ، جاده ای ، هوایی و امکانات گمرکی بندر چابهار و منطقه آزاد و صنعتی چابهار در این زمینه استفاده کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت : "موافقتنامه چابهار" برای احداث خط حمل و نقل ریلی ، زمینی و دریایی برای افزایش ارتباط ترانزیتی با دنیای بیرون و کشورهای بزرگ دنیا در کمیسیون عمران تصویب شد .

محمدرضا رضایی کوچی در تشریح نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت : نخستین دستور کار امروز کمیسیون ، بررسی لایحه موافقتنامه تأسیس دالان حمل و نقل و گذر بین المللی بین دولت های جمهوری اسلامی ایران ، جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری هند (موافقتنامه چابهار) بود که بر این اساس این دالان برای حمل و نقل ریلی ، زمینی و دریایی احداث می شود که می توان با دنیای بیرون و کشورهای بزرگ دنیا نیز ارتباط ترانزیتی برقرار کرد .

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این موافقتنامه به تحکیم همکاری ها و توسعه روابط اقتصادی بین ملت های این کشورها و همچنین در سطوح منطقه ای و جهانی کمک می کند ، افزود : بندر چابهار به عنوان یکی از کانون های اصلی منطقه ای در همکاری های حمل و نقلی مطرح است که می توان از امکانات ریلی ، جاده ای ، هوایی و امکانات گمرکی بندر چابهار و منطقه آزاد و صنعتی چابهار در این زمینه استفاده کرد .

رضایی کوچی در تشریح دستور کار دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت : لایحه مالیات بر ارزش افزوده ، دستور کار دوم کمیسیون عمران بود که بر این اساس سهم شهرداری ها و دهیاری ها مشخص می شود ، چرا که یکی از اهداف مجلس و رویکردهای آن ، توسعه مناطق کمتر توسعه یافته ، توانمندسازی و ارتقای شاخص های خدمات شهری و روستایی است . نحوه توزیع مالیات بر ارزش افزوده باید به گونه ای صورت گیرد که شهرهای کوچک و دهیاری هایی که امروز شرایط سختی را طی می کنند ، امروز شرایط بهتری داشته باشند تا از مهاجرت آنها جلوگیری شود .

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز عمده منابع مالیات بر ارزش افزوده در شهر تهران قرار دارد ، تصریح کرد : بیش از ۴۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده در شهر تهران هزینه می شود که بر اساس لایحه مذکور ، بسیاری از منابع به شهرهای کوچک و روستاها منتقل می شود که این کار در کمیسیون با جدیت پیگیری می شود .




مطالب مرتبط

فعالیت‌ها در حوزه گردشگری دریایی در استان سیستان و بلوچستان در حوزه شرق سواحل مکران ، بندر چابهار ، بندر کنارک و بندر زرآباد صورت خواهد گرفت و در این چهار منطقه ، ظرفیت گردشگری دریایی بالایی برای مردم وجود دارد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، طی مراسمی سند نشست همکاری‌های مشترک حمل ونقل بین‌المللی جاده‌ای میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و حکومت سرپرست ...

|

اکثر اقلام عمده صادراتی ما به ایران پنبه ، شمش سُرب ، کنجد ، نخ و منسوجات ، کشمش و برخی حبوبات بوده‌اند و همچنین اقلام وارداتی ما از ایران ، شامل ، گازوئیل ، بنزین ، گاز مایع، سیمان ، برق ، برخی محصولات کشاورزی و دیگر مواد خام صنعتی بود .

|

تخلیه و بارگیری محموله های حجیم و سنگین که از طریق دریا جابجا می شوند محدودیتی جهت تخلیه در بندر چابهار ندارند .

|

         

|

نظرات کاربران