در حال بارگذاری ...
  • افزایش ۱۱ درصدی ترافیک کانتینری در مسیر آسیا


    در ماه آگوست سال جاری میلادی میانگین سایز ۳۹ فروند کشتی در حال فعالیت در مسیر آسیا - ECSA با ظرفیت هشت هزار و ۹۵۵ TEU نسبت به ماه آگوست سال گذشته با ۳۷ فروند شناور رشد ، دو درصد رشد داشت .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ،‌ موسسه مشاوره کشتیرانی Drewry گفت : تجارت بازار کانتینری از آسیا به ساحل شرقی آمریکای جنوبی ECSA در مسیر رشد دورقمی در سال جاری میلادی قرار دارد ، اما با این وجود کمتر از رشدی که در سال ۲۰۱۵ شاهد آن بودیم ، خواهد بود .

    موسسه مشاوره کشتیرانی Drewry افزود : حمل محمولات کانتینری از آسیا - ECSA پس از اینکه چند سالی در شرایط بسیار بدی قرار داشت ، به مسیر بهبود بازگشته است . در هفت ماه نخست سال جاری میلادی ترافیک کانتینری با رسیدن به تقریبا ۷۱۰ هزار TEU ، افزایش ۱۱ درصدی را به نمایش گذاشت .

    علاوه بر این ، جابجایی کانتینری در مسیر مذکور به یک میلیون و ۳۰۰ هزار TEU در کل سال جاری میلادی خواهد رسید ، رقمی که رشد ۱۱ درصدی را در مقایسه با سال گذشته نشان می دهد ، اما با این وجود ، نسبت به سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۳ به ترتیب پنج و ۱۵ درصد کاهش را به همراه خواهد داشت .

    در تلاشی برای نرخ کرایه حمل بالاتر ، سه خط کشتیرانی اورگرین تایوان ، CMA CGM فرانسه و کاسکوی چین چند کشتی را در ماه جولای و آگوست سال جاری میلادی به مسیر آسیا -ECSA افزودند .

    در ماه آگوست سال جاری میلادی میانگین سایز ۳۹ فروند کشتی در حال فعالیت در مسیر آسیا - ECSA با ظرفیت هشت هزار و ۹۵۵ TEU نسبت به ماه آگوست سال گذشته با ۳۷ فروند شناور رشد ، دو درصد رشد داشت .

    نرخ کرایه حمل مسیر بندر شانگهای چین به بندر Santos – شلوغ ترین بندر کانتینری در آمریکای لاتین- نیز با رسیدن به چهار هزار و ۵۰ دلار در ماه جولای ، به بالاترین سطح طی ۴۴ ماه گذشته رسید .

    Drewry در پایان تاکید کرد ، نرخ کرایه حمل در این مسیر تجاری نسبت به تغییرات نسبتا کوچکی در توازن عرضه - تقاضا خیلی تاثیر پذیر است ، از این رو ، خطوط کشتیرانی در صورتی که بخواهند از هر گونه فرسایش قیمت بیشتری جلوگیری کنند ، باید مراقب و هوشیار باشند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ترافیک کانتینری مسیر ۷۲۰۰ کیلومتری کریدور شمال - جنوب ITC از ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی تا کنون دو برابر شده است .

    |

    نظرات کاربران