در حال بارگذاری ...
  • تفکیک ترافیک جاده‌های ایلام با افتتاح تونل قلاجه


    با زیر ترافیک رفتن این تونل ۱۲ کیلومتر گردنه برف‌گیر و ارتفاع مه گیر قلاجه حذف خواهد شد و از نظر زمان سیر و مصرف سوخت و استهلاک وسایل نقلیه صرفه‌جویی قابل‌توجهی خواهیم داشت .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، بهره‌برداری از تونل قلاجه ۱۲ کیلومتر گردنه برف‌گیر قلاجه بین استان‌های ایلام و کرمانشاه را حذف خواهد کرد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان در این بازدید گفت : تونل قلاجه یکی از پروژه‌های بزرگ ملی در استان ایلام محسوب می‌شود که با بهره‌برداری از این تونل تردد بین استان‌های ایلام و کرمانشاه تسهیل شده و در ایام اربعین حسینی (ع) نقش مهمی در تفکیک ترافیک جاده‌های استان ایفا خواهد کرد .

    محمدرضا مروارید در این بازدید گفت : توان مهندسین ایرانی در طراحی و ساخت تونل کم‌نظیر است ، در گذشته احداث چنین تونل‌هایی با این عظمت رؤیا بود اما امروزه شاهد احداث تونل‌های بزرگ با توان نیروهای بومی هستیم به طوری که در حال حاضر تونل نزدیک به ۵ هزار متر در کبیرکوه در عمق ۳ هزار متر در حال حفاری توسط نیروهای بومی استان است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان طول تونل قلاجه را ۲۵۰۰ متر اعلام کرد که برای احداث آن تاکنون بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان هزینه شده است . این مبلغ غیر از هزینه‌هایی است که برای اجرای تهویه و روشنایی هزینه خواهد شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود : با زیر ترافیک رفتن این تونل ۱۲ کیلومتر گردنه برف‌گیر و ارتفاع مه گیر قلاجه حذف خواهد شد و از نظر زمان سیر و مصرف سوخت و استهلاک وسایل نقلیه صرفه‌جویی قابل‌توجهی خواهیم داشت .




    نظرات کاربران