در حال بارگذاری ...
  • تغییر رویکرد در زندگی شهری با روز جهانی بدون خودرو


    امسال سال اول برنامه ششم است و برای توسعه حمل و نقل حومه‌ای ما به سرمایه‌گذاری در زیرساخت و ناوگان نیاز داریم .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ،‌ وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون شهرسازی در ایران خودرو محور بوده ، گفت : شهرسازی ریل‌پایه در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است که برای اجرای آن باید دو دهه تلاش کرد .

    عباس آخوندی روز گذشته در جریان مشارکت در حرکت عمومی روز جهانی بدون خودرو در جمع خبرنگاران اظهار داشت : روز جهانی بدون خودرو در ایران آغاز یک تغییر انگاره و رویکرد در زندگی شهری است . دولت ، شهرداری و مردم باید به این تحول بنیادین توجه کنند زیرا از طریق شهرسازی ریل‌پایه میزان دسترسی ، ایمنی و آرامش روانی بهتر می‌شود .

    آخوندی با بیان اینکه روز جهانی بدون خودرو یک تذکر برای دولت و مردم محسوب می‌شود ، گفت : این تذکر برای دولت در راستای سیاستگذاری و افزایش امکانات و برای مردم به منزله یک تجربه جدید و قبول یک فرهنگ به منظور ترجیح ریل به خودرو است .

    عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به بحث نوسازی ناوگان در حمل و نقل بیان داشت : بخشی از حمل و نقل که مربوط به کلانشهرها می‌شود ، حمل و نقل حومه‌ای است . به‌طور مثال ، روزانه حدود یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از حومه به شهر تهران سفر می‌کنند که ۹۸ درصد این سفرها با خودرو شخصی انجام می‌شود . این حجم از سفر با خودروی شخصی در وقت ، آلودگی و تصادفات نقش قابل توجهی دارد .

    آخوندی به نقش حمل و نقل حومه‌ای ریلی در برنامه ششم اشاره کرد و گفت : امسال سال اول برنامه ششم است و برای توسعه حمل و نقل حومه‌ای ما به سرمایه‌گذاری در زیرساخت و ناوگان نیاز داریم .

    وزیر راه و شهرسازی جذب سرمایه‌گذاری بین‌المللی در بخش حمل و نقل را مهم دانست و گفت : طرح‌های ارایه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی برای توسعه حمل و نقل ریلی حدود ۲۸ میلیارد دلار به سرمایه‌گذاری نیاز دارد که این عدد باید مورد توجه دولت و مجلس قرار گیرد . برای توسعه حمل و نقل ریلی باید صندوق توسعه ملی وارد این بحث شود که در برنامه ششم توسعه به آن توجه شده است .




    مطالب مرتبط

           

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، خادمی با بیان اینکه از محل فروش نفت ۵.۹ میلیارد یورو برای تکمیل کریدورهای ریلی در نظر گرفته شده است ، گفت : این پروژه‌ها ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ میعاد صالحی به ماده ۱۲ که حدود ۸ سال از آن می‌گذرد ، اشاره کرد و گفت : این موضوع در طول سنوات مختلف به دلایل ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، حجم حمل و نقل ریلی بین چین و روسیه همچنان در حال افزایش است . در نه ماهه اول سال ۲۰۲۳ ، بیش از ۱۲۸ میلیون تن بار از طریق ریل بین ...

    |

    نظرات کاربران