در حال بارگذاری ...

آغاز عملیات ساخت تقاطع غیرهمسطح صفاشهر و پل وحدت در خرم بید


شهرستان خرم بید از شهرستان‌های مهم استان است که بسیاری از ترددهای ترانزیتی و مسافری از طریق این شهرستان انجام می‌شود و همه‌ساله تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی از جاذبه‌های طبیعی این شهرستان بازدید می‌کنند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ،‌ امروز کلنگ آغاز عملیات ساخت تقاطع غیرهمسطح صفاشهر و پل وحدت قادرآباد - دشت مرغاب شهرستان خرم بید با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس ، نماینده مردم آباده ، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقامات استانی و محلی به زمین زده شد .

علیرضا سیاهپور در خصوص پروژه احداث تقاطع غیر همسطح صفاشهر گفت : این سازه دارای دو دهانه ۲۰ متری و عرض حدود ۲۱ متر است که با نظارت بخش نگهداری ابنیه فنی حوزه معاونت راهداری این اداره کل انجام می‌شود .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در ادامه ضمن قدردانی از پیگیری نماینده مردم شهرستان‌های آباده ، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی افزود : رمپ‌های ورودی و خروجی و راه‌های دسترسی این پل ۲ هزار و ۱۵۰ متر و هزینه اجرای پروژه ۳۴ میلیارد ریال است .

وی در خصوص اطلاعات فنی این پروژه اضافه کرد : ۱۵ هزار مترمربع آسفالت ، ۱۶۷ هزار مترمربع خاک‌برداری ، ۱۶۹۰ مترمربع بتن‌ریزی ، ۲۰۰ هزار کیلوگرم احجام فولادی در این پروژه اجرا می‌گردد .

سیاهپور در خصوص عملیات اجرایی احداث پل وحدت قادرآباد – دشت مرغاب تشریح کرد : این پل با دو دهانه ۲۰ متری و به عرض ۱۲ متر با ارزش ۱۸ میلیارد ریال اجرا می‌گردد.

وی در خصوص نام‌گذاری این پل نیز افزود : امید می‌رود پل وحدت قادرآباد - دشت مرغاب پلی توأم با وحدت و محبت میان مردم این دو بخش باشد و مردم هر دو بخش استفاده بهینه‌ای از این پل داشته باشند و پیش‌بینی می‌شود این دو دستگاه پل که امروز عملیات ساخت آن آغاز شد در کاهش تصادفات نقش بسزایی داشته باشد .

گفتنی است سیاهپور در حاشیه این آیین کلنگ زنی از راه‌های مواصلاتی و پروژه‌های در حال انجام راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در این شهرستان بازدید و نکات لازم را به پیمانکاران و مسئولین مربوطه خاطرنشان ساخت .

مزید آگاهی است شهرستان خرم بید از شهرستان‌های مهم استان است که بسیاری از ترددهای ترانزیتی و مسافری از طریق این شهرستان انجام می‌شود و همه‌ساله تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی از جاذبه‌های طبیعی این شهرستان بازدید می‌کنند .




مطالب مرتبط

بارش باران در استان‌های هرمزگان ، کرمان به ویژه جنوب کرمان ، سیستان و بلوچستان ، ایرانشهر ، کهگیلویه و بویراحمد ، هرمزگان ، خراسان رضوی ، یزد ، بوشهر ، خراسان‌جنوبی ، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان‌شرقی دارای بارش باران هستند .

|

با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز ، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد . ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند . ۶۰ ترددشمار ، ۱۹ دوربین نظارت تصویری ، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی ، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است .

|

در مجموع ۵۲ پروژه با اعتبار بالغ بر ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در استان سمنان آماده بهره‌برداری و یا در حال انجام عملیات اجرایی است .

|

ناوگان‌های عمومی برون شهری در شهرهای آستارا ، انزلی و آستانه به‌ترتیب بیشترین تعداد بازدید را داشته‌اند و خوشبختانه طی ایام نوروز ۱۴۰۳، ناوگان عمومی مسافربری در راه‌های برون‌شهری گیلان ، حادثه منجر به فوت و جرح نداشته‌است .

|

تنکابن دارای ۷۰۰ کیلومتر راه ارتباطی است که پیگیر اجرای عملیات خط کشی در دیگر محورهای این شهرستان نیز هستیم .

|

نظرات کاربران