در حال بارگذاری ...

افزایش سطح همکاری شرکت راه‌آهن ایران و شرکت‌های فرانسوی


چند قرارداد همکاری با راه‌‌آهن فرانسه و شرکت‌های فرانسوی در زمینه مشاوره در دست اجرا است که یکی از ‌آن‌ها همکاری با شرکت SNCF برای پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصهان محسوب می‌شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن از افزایش همکاری شرکت راه‌آهن ایران و شرکت‌های فرانسوی خبر داد و گفت : در صورت تکمیل طراحی سه ایستگاه راه‌آهن تهران ، قم و مشهد ، سطح همکاری‌ها برای طراحی و تجهیز ۳۰ ایستگاه تشکیلاتی در کشور افزایش می‌یابد .

مازیار یزدانی با اشاره به همکاری‌های ریلی میان ایران و فرانسه اظهار داشت : علاوه بر مذاکرات فی‌مابین‌ برای اجرای پروژه‌های آینده ، قرارداد‌هایی منعقد شده که هم‌اکنون از پیشرفت حدود ۱۰ درصدی برخوردار است و امیدواریم خروجی این پروژه‌ها منتج به پروژه بعدی شود . شرکت راه‌آهن با شرکت «ارپ» فرانسه در حال طراحی سه ایستگاه راه‌آهن تهران ، قم و مشهد هستند و در صورت تکمیل این سه ایستگاه، در نظر داریم حجم همکاری را در مجموع برای ۳۰ ایستگاه تشکیلاتی کشور افزایش دهیم تا این ایستگاه‌ها به پایگاه‌های تجاری تبدیل شوند .

معاون امور فنی و زیربنایی در ادامه به قرارداد همکاری با شرکت تالس فرانسه اشاره کرد و گفت : با توجه به نصب محصولات این شرکت در سیستم‌های ریلی ایران در حال مذاکره با این شرکت برای امضا قرارداد تأمین تجهیزات ، لوازم‌یدکی هستیم و امیدواریم این همکاری‌ها افزایش یابد .

یزدانی با اشاره به همکاری شرکت‌های راه‌آهن ایران و شرکت‌های فرانسوی بیان داشت : چند قرارداد همکاری با راه‌‌آهن فرانسه و شرکت‌های فرانسوی در زمینه مشاوره در دست اجرا است که یکی از ‌آن‌ها همکاری با شرکت SNCF برای پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصهان محسوب می‌شود .

وی از ارسال اسناد مربوط به پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل به شرکت راه‌آهن خبر داد و گفت: طی دو ماه گذشته اسناد و مدارک از این شرکت تحویل گرفته شد و هم‌اکنون مستقیم با طرف چینی وارد مذاکره شده‌ایم .

معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن با توجه به اینکه پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان در حین اقدام به شرکت راه‌آهن منتقل‌شده است، اعلام کرد: تمهیدات لازم برای افزایش سرعت ساخت این پروژه در نظر گرفته‌شده تا طی مدت‌زمان کوتاه‌تری به نتیجه مطلوب دست یابیم . راه‌آهن‌های کرمان - زاهدان ، اصفهان - شیراز ، میانه - تبریز و اینچه برون پیش‌تر به شرکت راه‌آهن منتقل‌شده و هم‌اکنون در دست اقدامات تکمیلی قرار دارد .




مطالب مرتبط

شرکت بنا گستر کرانه به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذار ، عملیات انتقال سوخت از مبدأ تا مقصد را عهده‌دار شده و به یاری مسئولین و مدیران ارشد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این مهم در اداره کل راه‌آهن قم به انجام رسید .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

|

سیستم ترمز ۸۰۰۰ واگن باری در شبکه ریلی پارسال بهسازی شد . در سنوات اخیر به دلیل نبود منابع مالی حدود یک سوم واگن‌های در سیر بدون داشتن ترمز در ۱۰ الی ۲۰ سال اخیر سیر می‌کردند . نحوه سیر بدین گونه بود که اگر یک قطار با ۴۰ واگن باردار حرکت می‌کرد و مسیر دارای شیبی است که نیاز به ...

|

همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

|

پس از اجرای آزمایشی موفق ریل طویل ، در حال حاضر در تمام مناقصات احداث خطوط جدید ، استفاده از روش نصب ریل طویل الزامی شده و یک مناقصه در مسیر پر ترافیک تهران - مشهد به‌صورت ریل طویل در مرحله فراخوان است .

|

نظرات کاربران