در حال بارگذاری ...
  • معرفی کانسپت رنو Symbioz در نمایشگاه خودرو فرانکفورت


    کانسپت رنو Symbioz دارای سقفی صاف و کوتاه ، کابین بزرگ و جادار ، چراغ‌های جلوی C شکل و چراغ‌های عقب LED است و یکی از بهترین مدل‌های مفهومی شرکت رنو پس از مدل Trezor محسوب می‌شود .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، کانسپت رنو Symbioz در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۷ رونمایی شد . این خودروی الکتریکی خارق‌العاده مانند یک اتاق ماژولار است که در ادامه با ویژگی‌های آن آشنا خواهیم شد .

    شرکت خودروسازی فرانسوی رنو در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۷ علاوه بر معرفی رسمی هاچ بک مگان RS از یک کانسپت خارق‌العاده به نام Symbioz رونمایی کرد . این خودروی تمام الکتریکی از ایده بسیار جالبی برخوردار است و می‌تواند به عنوان یک اتاق ماژولار در خانه در نظر گرفته شود .

    کانسپت رنو Symbioz از قابلیت ارتباط با خانه پشتیبانی می‌کند و دیدگاه این شرکت خودروسازی در مورد خودروهای ۲۰ سال آینده را نشان می‌دهد . به این معنی که وسایل نقلیه می‌توانند به طور کامل با خانه‌ها ، شهرها و زیرساخت‌های جاده ارتباط برقرار کند. در واقع این مدل مفهومی برای اولین بار در صنعت خودروسازی توانایی ارتباط و اتصال به خانه را دارد .

    معاون ارشد شرکت خودروسازی رنو فرانسه در مورد کانسپت رنو Symbioz می‌گوید : روش استفاده ما از خودروها در حال تغییر است . امروزه خودروها بیشتر از یک وسیله نقلیه برای رفتن از مکانی به مکان دیگر هستند و تکنولوژی‌های جدید ، خودروها را به فضایی تعاملی و شخصی بین خودرو و کاربر تبدیل کرده به گونه‌ای که این وسایل نقلیه از توانایی ارتباط با سایر خودروها ، افراد ، خانه‌ها و اشیا برخوردارند . ما پیش‌بینی می‌کنیم که تا سال ۲۰۳۰ میلادی ، نحوه استفاده از انرژی‌های کارآمد ، ارتباطات و رانندگی خودکار ، زندگی و سفرهای ما را بهبود ببخشد .

    کانسپت رنو Symbioz دارای سقفی صاف و کوتاه ، کابین بزرگ و جادار ، چراغ‌های جلوی C شکل و چراغ‌های عقب LED است و یکی از بهترین مدل‌های مفهومی شرکت رنو پس از مدل Trezor محسوب می‌شود . رنو ترزور در سال گذشته در نمایشگاه خودرو پاریس معرفی شده بود . مهندسان رنو بر این باورند که خودروهای الکتریکی در آینده‌ای نه چندان دور یعنی تا سال ۲۰۳۰ میلادی جای خودروهای معمولی را خواهند گرفت .

     

     

    مدل مفهومی رنو Symbioz از دو موتور الکتریکی به جای موتور درون سوز استفاده می‌کند که هر دو در محور عقب قرار گرفته‌اند و هر کدام از آن‌ها یکی از چرخ‌ها را به حرکت درمی‌آورند. باتری‌های ۷۲ کیلووات ساعتی انرژی مورد نیاز خودرو را تامین می‌کنند . این باتری‌ها در کف خودرو قرار گرفته‌اند . موتورهای الکتریکی Symbioz در مجموع قدرت ۶۷۰ اسب بخار و گشتاور ۶۶۰ نیوتن متر را در اختیار قرار می‌دهند و با این میزان قدرت ، کانسپت جدید رنو در مدت کمتر از ۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد .

    این مدل مفهومی تمام الکتریکی با یک بار شارژ کامل باتری‌ها مسافت بیش از ۵۰۰ کیلومتری را طی می‌کند و ۸۰ درصد باتری‌ها ظرف تنها ۲۰ دقیقه از طریق شارژر بی سیم القایی شارژ می‌شود. همچنین این خودرو به اندازه‌ای هوشمند است که می‌تواند به صورت خودران نیز رانندگی کند . در این کانسپت ، حالتی به نام Mind Off ارائه شده که با فعال کردن آن ، کنترل خودرو به طور کامل از دست راننده خارج شده و به صورت خودران به مسیر خود ادامه می‌دهد .

    در زمان فعال شدن حالت Mind Off داشبورد به طور اتوماتیک جمع می‌شود و امکان چرخش صندلی‌های جلو به سمت مخالف برای استراحت ، خواندن کتاب و صحبت با دیگر سرنشینان فراهم می‌شود . کامپیوتر خودرو هم با استفاده از سنسورهای فراوان به صورت خودکار سرنشینان را تشخیص داده و تنظیمات صندلی و سایر تنظیمات شخصی را با توجه به نیاز آن‌ها تغییر می‌دهد .

    کانسپت رنو Symbioz فعلا قرار نیست به تولید برسد اما گفته می‌شود شرکت خودروسازی رنو تا اواخر سال جاری میلادی ، یک خودروی الکتریکی خودران و متصل را بر اساس این مدل مفهومی به صورت آزمایشی تولید خواهد کرد تا بیان‌گر چشم انداز این برند فرانسوی تا سال ۲۰۲۳ میلادی باشد .




    نظرات کاربران