در حال بارگذاری ...

آمادگی شرکت فرودگاه ها برای ارائه سرویس اینترنت مسافری


این نوع ارتباط کاملاً منطبق بر استانداردهای هوانوردی است و هیچ اختلال و اثراتی بر سیستم‌های ناوبری و مخابراتی هواپیماها ایجاد نمی‎کند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران ، از آمادگی این اداره‎کل برای ارائه سرویس اینترنت مسافری و ارتباط بین هواپیماها با مرکز عملیات ایرلاین‌ها خبر داد .

صمد آقاجانی در اولین روز از نمایشگاه نمایشگاه بین‎المللی حمل و نقل هوایی و تجهیزات فرودگاهی ضمن بیان این خبر گفت : از مدیران شرکت‎های هواپیمایی دعوت می‎کنم تا برای مذاکره و برنامه‎ریزی در این رابطه به غرفه شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران تشریف بیاورند .

وی با اشاره به اینکه این ارتباط به صورت ماهواره‎ای برقرار می‎شود ، گفت : در واقع ما در حال پیاده‎سازی آخرین نسل سرویس ماهواره‌ای در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی هستیم که با توجه به اینکه پیش‎بینی‎های لازم را انجام داده‎ایم و سیستم آن را خریداری کرده‎ایم می‌توانیم به مسافران هواپیماها سرویس اینترنت بدهیم و همچنین هواپیماها را به مرکز عملیات و دفاتر شرکت‎های هواپیمایی مرتبط کنیم .

آقاجانی بر امن و همیشگی بودن این ارتباط تاکید کرد و گفت : این نوع ارتباط کاملاً منطبق بر استانداردهای هوانوردی است و هیچ اختلال و اثراتی بر سیستم‌های ناوبری و مخابراتی هواپیماها ایجاد نمی‎کند .

وی در مورد امکان ارائه اینترنت به مسافران گفت : هر هواپیمایی که قابلیت لازم را داشته باشد می‌تواند با نصب یک دستگاه ویژه به این شبکه متصل شود .

گفتنی است نمایشگاه بین‎المللی حمل و نقل هوایی و تجهیزات فرودگاهی (ایروپرشیا) ۲۴ تا ۲۷ شهریور ۹۶ ، در نمایشگاه بین‎المللی تهران در حال برگزاری است و غرفه شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در سالن ۸ و ۹ آن واقع شده است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از رشد دو درصدی اعزام و پذیرش مسافران هوایی و ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، امنیت و مدیریت سرعت مسیریابی داده‌ها در دیتا سنتر فرودگاه بین‌المللی لارستان ارتقا یافت .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود : باید در حوزه حمل و نقل هوایی ، خدمات توسعه یابد و در بخش‌های مختلف و خدمات ...

|

در حال حاضر با در نظر گرفتن وضعیت جاری و حجم ترافیک هوایی و نیز تعداد فرودگاه‌های کشور ، حداقل نیاز به ۲۴۸ کنترلر جدید و جهت اجرای قوانین ملی و بر اساس استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری (ATCO) و انجام آن نیاز به ۳۰۰ کنترلر جدید است که با توجه به میانگین سنی کنترلرهای ترافیک ...

|

نظرات کاربران