در حال بارگذاری ...

افتتاح راه اصلی فیروزآباد - خلخال با حضور وزیر راه و شهرسازی


محور فیروزآباد - خلخال به عنوان بخشی از کریدور احداث راه‌های میانه - میاندوآب ، فیروزآباد - آقکند ، رضوان‌شهر - خلخال و فیروزآباد - خلخال نقش مهمی در ایجاد ارتباط مناسب بین استان‌های گیلان ، زنجان ، اردبیل و آذربایجان شرقی ایفا می‌کند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، راه اصلی فیروزآباد - خلخال به طول ۲۷ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد .

راه اصلی فیروزآباد - خلخال امروز ۲۳ شهریورماه با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه افتتاح و به بهره‌برداری رسید . این محور ۲۷ کیلومتری دارای ۳ قطعه به ترتیب ۱۱ کیلومتری ، و ۲ قطعه ۸ کیلومتری است و تاکنون ۴۳ میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده است .

به گفته مجری اجرای این پروژه طی عملیات اجرایی فیروزآباد - خلخال حدود ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمربع خاک‌برداری انجام شده  و ۱۰۵ هزار تن آسفالت در این پروژه مصرف شده است .

گفتنی است محور فیروزآباد - خلخال به عنوان بخشی از کریدور احداث راه‌های میانه - میاندوآب ، فیروزآباد - آقکند ، رضوان‌شهر - خلخال و فیروزآباد - خلخال نقش مهمی در ایجاد ارتباط مناسب بین استان‌های گیلان ، زنجان ، اردبیل و آذربایجان شرقی ایفا می‌کند که موجب گسترش ارتباط اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی منطقه شده و علاوه بر کاهش قابل ملاحظه زمان سفر و مصرف سوخت و کاهش آلاینده‌ها ، منافع اقتصادی قابل توجهی در کاهش حوادث جاده‌ای فراهم خواهد کرد .

راه اصلی فیروزآباد - خلخال از ۳ کیلومتری شرق روستای فیروزآباد و از حوالی کیلومتر ۲۵ محور گنج‌گاه - سرخ‌آباد منشعب شده و در جهت شرق پس از عبور از مناطق تپه‌ماهوری از شمال روستای پروج عبور می‌کند .

این محور همچنین با قرار گرفتن در قسمت‌های کوهستانی از غرب و شمال روستای یلوجه عبور می‌کند و پس از آن به سمت خلخال سرازیر می‌شود و در ادامه ضمن عبور از غرب و جنوب غربی این شهرستان در منطقه خوجین به محور خلخال-رضوان‌شهر متصل می‌شود .




مطالب مرتبط

طرح جامع ترانزیتی حدود دو دهه بین دو کشور در حال بحث و بررسی است و مقرر شد این موضوع نیز در دستور کار قرار گیرد و در سفر رئیس‌جمهور به عراق به مراحل نهایی برسد .

|

با وجود اینکه این کاهش خوشایند است اما کافی نیست و حتی یک کشته در تصادفات نیز زیاد است .

|

در این مدت بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مسافران نوروزی از شبکه حمل و نقل جاده‌ای ،‌ حدود ۱.۵ میلیون نفر از شبکه ریلی و بیش از ۲ میلیون و ۹۶۰ هزار نفر از شبکه حمل و نقل هوایی و فرودگاهی در سفر هوایی داخلی و خارجی در ۲۵ هزار پرواز جا به جا شده اند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را بسیار مهم و راهبردی عنوان کرد و ضمن قدردانی از تحقق بخش زیادی ...

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

نظرات کاربران