در حال بارگذاری ...
  • آخرین اخبار

     
  • اجرای الزامات کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی ها از ۱۸ شهریور


    کشتی های جدیدی که از تاریخ ۸ سپتامبر ۲۰۱۷ (۱۸ شهریور ماه ۱۳۹۶) و بعد از آن ساخته یا تحویل داده شوند ، ملزم به نصب سیستم های پردازش آب توازن (طبق مقرره D-2 کنوانسیون) هستند .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، الزامات کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی ها از ۱۸ شهریور سال جاری (۸ سپتامبر ۲۰۱۷) با الحاق ۶۳ کشور و ۵/۶۸ درصد تناژ کشتیرانی جهانی لازم الاجرا شد .

    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی که به تازگی حکم انتصاب‌اش به عنوان معاون وزیر راه و شهرسازی را دریافت کرده است ، در مراسم روز جهانی دریانوردی با اعلام این خبر ، توضیح داد : آب توازن که جهت حفظ ثبات و تعادل کشتی ها در مخازن خاصی نگهداری می شود ، می تواند حاوی موجودات مضر ، عوامل بیماری زا و گونه های دریایی مهاجم باشد .

    محمد راستاد گفت : گونه های دریایی مهاجم می توانند اکوسیستم های محلی را مختل کنند ؛ بر تنوع زیستی تاثیر بگذارند و خسارات اقتصادی زیادی به بار آورند. از این رو ، کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی‌ها در سال ۲۰۰۴ به منظور جلوگیری از انتشار این گونه ها به مناطق غیر بومی و بروز آسیب های فوق تصویب شد و کشتی ها را موظف نمود آب توازن خود را به منظور برداشت آن از نقاط بی خطر، و تصفیه آن جهت پاکسازی ارگانیزم ها و عوامل آسیب رسان به شیوه های مختلف تعیین شده در دستورالعمل های این کنوانسیون و تصفیه آن جهت پاکسازی ارگانیزم ها و عوامل آسیب رسان به شیوه های مختلف تعیین شده در دستورالعمل های این کنوانسیون مدیریت کنند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد : از تاریخ ۱۸ شهریور ماه سال جاری ، رعایت مفاد کنوانسیون شامل عدم تخلیه آب تصفیه نشده مخازن در دریا ، نگهداری طرح مدیریت آب توازن و دفتر ثبت وقایع آب توازن بر روی کشتی ، بازرسی و صدور گواهینامه های مربوطه ، نمونه برداری از مخازن آب توازن در صورت نیاز برای کشتیهای جدید ، الزامی شد .

    به گفته راستاد ، کشتی های جدیدی که از تاریخ ۸ سپتامبر ۲۰۱۷ (۱۸ شهریور ماه ۱۳۹۶) و بعد از آن ساخته یا تحویل داده شوند ، ملزم به نصب سیستم های پردازش آب توازن (طبق مقرره D-2 کنوانسیون) هستند .

    بر اساس این گزارش ، در هفتاد و یکمین اجلاس کمیته حفظ محیط زیست دریایی (MEPC71) ، سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو) موافقت کرد تا به کشتیهای موجود ، فرصتی دوساله برای انطباق با الزامات D-2 و نصب سیستمهای پردازش آب توازن داده شود و این کشتیها تا سال ۲۰۱۹ موظف به تبادل آب توازن در طول مسیر هستند (بر اساس مقرره D-1 کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتیها) .

    مرکز منطقه ای راپمی طی بخشنامه ای (MEPC59/INF.3)

    از تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۰۹ کلیه شناورهای ورودی از خارج از منطقه دریایی راپمی را موظف به تعویض آب توازن خود ، در حین حرکت در فاصله حداقل ۲۰۰۰ مایل دریایی از نزدیک‌ترین خشکی و در عمق حداقل ۲۰۰ متر نموده است .




    مطالب مرتبط

    انجام عملیات جابجایی کالا در بنادر هرمزگان به صورت شبانه روزی

    انجام عملیات جابجایی کالا در بنادر هرمزگان به صورت شبانه روزی

    ارائه خدمات الکترونیکی و فعالیت های مبتنی بر فناوری از سالها پیش تاکنون در این اداره کل در حال انجام است و نرم افزارهایی نظیر سامانه جامع دریایی ، سامانه جامع کانتینری موسوم به CCS و سامانه جامع کالاهای جنرال کارگو موسوم به GCOMS بخش زیادی از نیازها و دغدغه های مشتریان را برطرف ...

    |

    برگزاری هفتمین دوره مسابقات ورزشی ارگان‌های دریایی به میزبانی سازمان بنادر

    برگزاری هفتمین دوره مسابقات ورزشی ارگان‌های دریایی به میزبانی سازمان بنادر

    مسئولان ورزش ارگان‌های دریایی در این جلسه حضور پیدا می‌کنند و اطلاعات لازم جهت برگزاری ، تاریخ مسابقات ، رشته‌های موردنظر به مسئولان ارائه می‌شود و پس از آن با اعلام آمادگی ارگان‌های دریایی ، دستورالعمل مسابقات به تفکیک رشته‌ها تهیه و برای گروه‌های شرکت کننده ارسال ...

    |

    سازمان بنادر و دریانوردی عضو جدید ستاد مرکزی خدمات سفر

    سازمان بنادر و دریانوردی عضو جدید ستاد مرکزی خدمات سفر

    در ایام نوروز ۱۳۹۷ ، نصب و بهره برداری از ۹ فروند اسکله شناور مخصوص گردشگری دریایی در هرمزگان در دستور کار قرار گرفت و با این اقدام گام مهمی در مقوله توسعه گردشگری دریایی برداشته شد و امیدواریم این مدل توسعه زیرساختی در سایر بنادر جنوبی و شمالی کشور نیز مدنظر قرار گیرد .

    |

    اختصاص سوخت یارانه ای به لنج‌های کمتر از ۵۰۰ تن به شرط تردد در مسیرهای داخلی

    اختصاص سوخت یارانه ای به لنج‌های کمتر از ۵۰۰ تن به شرط تردد در مسیرهای داخلی

    بر اساس ماده ۵ آیین نامه اصلاحی ، کلیه شناور هایی که تا تاریخ ابلاغ آیین نامه به ثبت موقت رسیده باشند ، مشمول مزایا و تسهیلات این طرح می شوند و شناورهای ثبت موقت شده بعد از ابلاغ ، نمی توانند از آن استفاده کنند .

    |

    کاهش قیمت محصول نهایی با ایجاد بنادر نسل سوم و تکمیل زنجیره تولید

    کاهش قیمت محصول نهایی با ایجاد بنادر نسل سوم و تکمیل زنجیره تولید

    باید در جهت ایجاد صنایع پایین دستی و تکمیلی در بنادر گام برداشت تا کارخانجات تولیدی در محوطه های بندری شکل گیرند و در نهایت کالا در بندر تولید شود . تخفیف در عوارض ، معافیت های مالیاتی و کاهش مسیر و هزینه حمل و نقل موجب کاهش قیمت محصول نهایی در بنادر نسل سوم خواهد شد .

    |

    نظرات کاربران