در حال بارگذاری ...

پیشرفت مطلوب عملیات دوبانده‌سازی محور بیرجند - قاین


برای بهره‌برداری از این محور حدود ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که با اعلام آمادگی پیمانکاران درصورت تامین اعتبار ۵۰ میلیارد تومان می‌توانند پروژه رابه اتمام برسانند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در بازدید نماینده مجلس از پروژه باند دوم محور بیرجند - قاین گفت : دو بانده شدن این محور از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است .

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی ، نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند ، در میان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به همراه فرماندار بیرجند و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از عملیات اجرایی دوبانده سازی محور بیرجند - قاین بازدید کردند .

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود : این محور به دلیل تردد زیاد یکی از مهمترین اولویت‌های راه و شهرسازی است . محور بیرجند - قاین ۱۰۲ کیلومتر طول دارد که ۲۴ کیلومتر از آن دو بانده شده و ۲۱ کیلومتر هم اجرا شده که پس از اتمام عملیات ایمنی و نصب علائم و خط کشی زیر بار ترافکی خواهد رفت و عملیات دوبانده‌سازی ۵۶ کیلومتر باقی‌مانده توسط سه پیمانکار در حال انجام است .

جعفری با اشاره به اینکه پیمانکاران این محور اکنون حدود ۳۰ میلیارد تومان مطالبات دارند ، گفت : برای بهره‌برداری از این محور حدود ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که با اعلام آمادگی پیمانکاران در صورت تامین اعتبار ۵۰ میلیارد تومان می‌توانند پروژه را به اتمام برسانند . از ابتدای دولت یازدهم تاکنون با پیگیری‌های استاندار و اداره‌ کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اقدامات بسیار خوبی در این محور صورت گرفت که با توجه به اهمیت موضوع و افزایش ترددها و خوردروهای ترانزیت در این محور هم اکنون پیمانکاران این محور به صورت دو شیفت و با جدیت مشغول عملیات اجرایی هستند . اکنون ۲۱ کیلومتر از این محور دوبانده شده و عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده که به محض تامین ایمنی محور از جمله خط کشی ، نصب تابلوها و...  زیر بار ترافیک خواهد رفت .

وی تامین اعتبار مورد نیاز را از مهمترین مشکلات اجرای پروژه در حال حاضر عنوان و خاطرنشان کرد : از آنجا که این طرح بین دو استان خراسان جنوبی و خراسان رضوی مشترک است، امیدواریم با حمایت نمایندگان مجلس در شورای اسلامی اعتبار مورد ‌نیاز این طرح افزایش یابد .

نماینده مردم بیرجند،  درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی هم دراین بازدید گفت : از بازدیدی که سال گذشته از این محور داشتم اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و حجم عملیات صورت گرفته چشمگیر است .

وی ضمن تشکر از تلاش‌های مدیران و دست‌اندرکاران این پروژه از پیگیری خود جهت رفع مشکلات موجود و تامین اعتبار مورد نیاز خبر داد و از مدیران این بخش خواست برای پیشبرد عملیات اجرایی پروژه و حل مشکلات مردم و افزایش ایمنی محور تلاش بیشتری داشته باشند .




مطالب مرتبط

         

|

در دانش مالی و اقتصادی پایداری ، جریان درآمدی اصل اولیه حیات یک فعالیت اقتصادی است . این بدین معناست که اگر در طراحی یک کریدور ملاحظه‌ جدی پایداری درآمد اجزای دخیل در آن در نظر گرفته نشود ، کلیت کریدور ریسکی بوده و بخش خصوصی امکان حضور حداکثری در آن را نخواهد داشت .

|

تمامی دستگاه ها باید حول محور برنامه هفتم توسعه در حوزه دریا و همچنین سیاست‌های کلی توسعه دریامحور حرکت کنند و اینگونه بتوانیم از تمامی ظرفیت های دریایی و بندری کشور در راستای توسعه اقتصاد دریا که منجر به توسعه اقتصادی کشور می شود بهره مند شویم .

|

نظرات کاربران