کارگاه عملی کنوانسیون کنترل و مدیریت آب توازن کشتی ها
به گزارش پرتال جامع صنعت حمل و نقل ، امروزه مساله انتقال گونه های مضر آبزی غیر بومی ناشی از تخلیه آب توازن کشتیها به دریا ، به شکل یک معضل جهانی نمود یافته است ، به نحوی که حل این مشکل از برنامه های ملی فراتر رفته و نیازمند همکاری ها و عملکرد یکنواخت جهانی و منطقه ای گردیده است .
مطالب مرتبط
هیات تاجیکستانی در این سفر همچنین با مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ، مسئولان منطقه آزاد و حمل و نقل جادهای چابهار دیدار و در خصوص مراودات تجاری و توسعه ترانزیت کشور جمهوری تاجیکستان از طریق بندر شهید بهشتی مذاکره کردند .
مدل اقتصادی و بازرگانی مد نظر دولت تاجیکستان ، میزان و مدت قرارداد سرمایهگذاری این کشور در بندر اقیانوسی چابهار را تعیین خواهد کرد . سرمایهگذار تاجیکی این امکان را دارد با ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار ، از آن برای ترانزیت کالاهای کشورش و کالاهای سایر کشورها استفاده ...
انبارداری و نگهداری کالا در بنادر بخش حساسی از خدمات لجستیک بندری محسوب می شود، لذا ضرورت دارد بر اساس برنامه زمانبندی پروژه و با کمترین تاخیر انجام شود تا بتوان در کنار سایر پروژهها در قالب زنجیره لجستیک بندر چابهار مورد بهره گیری قرار گیرد .
تخلیهوبارگیری صورت گرفته در بخش عملیات کانتینری نیز طی فروردین ماه امسال ، معادل ۱۹۹ هزار و ۹۶۲ TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری طی مدت مشابه سال گذشته که معادل ۱۸۴ هزار و ۱۰۰ TEU بود، رشد ۹ درصدی را نشان میدهد .
در دیدار خدمه هندی این کشتی انتظاراتی از جمله خدمات پزشکی در کشتی ، برقراری تماس با خانوادههایشان و بازگشت به وطن خود داشتند که به آنها اطمینان لازم مبنی بر تحقق انتظارات و خواستههای به حق آنان در کمترین زمان ممکن و رعایت اصول ایمنی کشتی داده شد .