در حال بارگذاری ...

برنامه ریزی چین برای ممنوعیت استفاده از اتومبیل سوخت فسیلی


چین قصد دارد بازار خودروهای الکتریکی خود را از طریق اختصاص یارانه‌هایی ویژه گسترش دهد و همراه با آن ، میزان تولید کربن توسط سوخت اتومبیل‌ها را نیز کاهش دهد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، ظاهرا چین در حال برنامه ریزی برای ممنوعیت استفاده از اتومبیل های سوخت فسیلی است تا بتواند تولید کربن در کلان شهرهایش را مهار کند . گفته می‌شود برای تولیدکنندگان یارانه‌های ویژه‌ای نیز در نظر گرفته شده است .

به نقل از گزارش جدیدی از سوی بلومبرگ ، کشور چین خودش را مهیای برنامه ریزی جهت پایان دادن به فروش و تولید اتومبیل های سوخت فسیلی است . این کشور با این ممنوعیت قصد دارد تا از آن به عنوان راهی جهت تشویق خودروسازان محلی به توسعه اتومبیل های الکتریکی بپردازد . همانطور که احتمالا مستحضر هستید کشور چین به واسطه‌ی تردد بیش از حد اتومبیل‌ها در خیابان‌های کلان شهرهایش ، یکی از آلوده‌ترین کشورهای جهان است .

“Xin Guobin” معاون وزیر صنایع و فناوری اطلاعات چین روز شنبه با سخنرانی در یک اجلاس مربوط به خودرو عنوان کرد که رگولاتورهای این کشور در حال کار بر روی جدول زمانی جهت خارج سازی تولید و فروش اتومبیل های سوخت فسیلی هستند . طبق آمار منتشر شده، چین همراه با فروش ۲۸ میلیون دستگاه خودرو در سال ۲۰۱۶ صاحب بزرگترین بازار جهان برای اتومبیل‌ها است و این نشان از افزایش فروش در طول سالیان اخیر است . بلومبرگ اشاره می‌کند که چین قصد دارد بازار خودروهای الکتریکی خود را از طریق اختصاص یارانه‌هایی ویژه گسترش دهد و همراه با آن ، میزان تولید کربن توسط سوخت اتومبیل‌ها را نیز کاهش دهد .

بسیاری دیگر از کشورهای بزرگ نیز راه‌کارهای مشابهی را برای ممنوعیت استفاده از اتومبیل های سوخت فسیلی در نظر گرفته‌اند : فرانسه و بریتانیا هر دو تا سال ۲۰۴۰  میلادی فروش این دسته از اتومبیل‌ها را متوقف خواهند کرد . تعداد خودروسازانی که به ساخت اتومبیل های الکتریکی می‌پردازند نیز افزایش پیدا کرده است . ولوو اعلام کرده است از سال ۲۰۱۹ تنها دیگر به تولید خودروهای الکتریکی و یا الکتریکی – هیبریدی خواهد پرداخت . جگوار لندرور نیز تا سال ۲۰۲۰ تنها به تولید خودروهای تمام الکتریکی خواهد پرداخت و تمامی اتومبیل های استون مارتین نیز تا سال ۲۰۲۵ تمام هیبریدی خواهند بود .




نظرات کاربران