در حال بارگذاری ...

احیای جاده ابریشم با اتصال شبکه ریلی جدید ایران و ترکیه در ماکو


ایجاد راه آهن ماکو - تبریز و اتصال آن به منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو و مرز جدید ریلی ایران با ترکیه در راستای احیای جاده ابریشم می باشد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، دکتر مرتضی باقری مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و مهندس وحید علی قارداشی مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تأسیسات زیر بنایی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و دکتر مهدی اشرفی مدیرکل دفتر تجاری سازی و امور تشکل های معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در راس هیئتی از منطقه آزاد ماکو بازدید کردند .

در این بازدید شاپور ارصلانی مدیر کل راه آهن آذربایجان و مبارک قدم مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی حضور داشتند و راههای اتصال ریلی جدید شبکه راه آهن دو کشور ایران ترکیه و پوشش ریلی منطقه آزاد ماکو مورد بررسی قرار گرفت .  

مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تأسیسات زیر بنایی شرکت راه آهن  جمهوری اسلامی ایران در خصوص اتصال ریلی  به منطقه آزاد ماکو اظهار کرد : ایجاد راه آهن ماکو - تبریز و اتصال آن به منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو و مرز جدید ریلی ایران با ترکیه در راستای احیای جاده ابریشم می باشد و اتصال بین دو منطقه آزاد ارس و ماکو و نیز جمهوری خودمختار نخجوان را ایجاد می نماید و نقش موثری در بهبود حمل و نقل و زیرساخت های بخش حمل و نقل در منطقه خواهد داشت .




مطالب مرتبط

نقش ایران در کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال - جنوب

نقش ایران در کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال - جنوب

اقدامات وزارت راه و شهرسازی نه‌تنها به توسعه کریدور شمال - جنوب کمک می‌کند بلکه بر روی تجارت و حمل‌ونقل داخلی نیز تأثیر مستقیم دارد به طوری که رونق اقتصادی داخلی من جمله مناطق و شهرهای عبوری کریدور شمال - جنوب از داخل یا جوار ‌آن‌ها را به ارمغان می‌‌آورد .

|

افزایش ظرفیت ریلی در غرب دریای خزر با اتصال ریلی رشت به آستارا

افزایش ظرفیت ریلی در غرب دریای خزر با اتصال ریلی رشت به آستارا

طی این سال‌ها خوشبختانه سرمایه‌گذاری‌ها و اقدامات جدی در زمینه توسعه حمل‌ونقل ریلی رخ داده است . به‌صورت متوسط طی سال‌های گذشته بیش از ۱ میلیارد دلار به‌طور مستقیم از جانب دولت در حمل‌ونقل ریلی سرمایه‌گذاری شده است و این جدا از سرمایه‌گذاری‌هایی است که از طریق سایر ...

|

نظرات کاربران