در حال بارگذاری ...

۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در احداث ایستگاه راه‌آهن نقده


اتصال آذربایجان‌غربی به عنوان دروازه ورودی کشور ، به شبکه سراسری حمل و نقل ریلی از برنامه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی به شمار می‌رود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، پروژه راه‌آهن مراغه - ارومیه مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت : عملیات اجرایی ساختمان اصلی ایستگاه راه‌آهن ارومیه ، ۸۵ درصد و ایستگاه راه‌آهن نقده ۹۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد .

مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مراحل اجرایی طرح ملی احداث راه‌آهن مراغه - ارومیه با اعلام این خبر گفت : عملیات ریل‌گذاری ایستگاه راه‌آهن نقده به سمت ارومیه در چهار بخش ریلی اجرا شده و در یک ماه آینده به اتمام می‌رسد .

مرتضی باقری با تأکید بر اینکه اتمام طرح ساخت راه‌آهن مراغه - ارومیه از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است ، ادامه داد : اتصال آذربایجان‌غربی به عنوان دروازه ورودی کشور ، به شبکه سراسری حمل و نقل ریلی از برنامه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی به شمار می‌رود .

وی ، وجود پنج پایانه مرزی و قرارگیری در کریدور شماره ۱۰ کشور را از مزیت‌های برجسته آذربایجان‌غربی دانست و یادآور شد : توسعه حمل و نقل ریلی از نیازهای بااهمیت استان است .

مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی بر بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌های شبکه حمل و نقل ریلی در آذربایجان‌غربی تأکید کرد و گفت : توسعه حمل و نقل ریلی منطقه تنها هدف ما نیست بلکه زمینه‌ساز گسترش ترانزیت بین‌المللی کالا از طریق خطوط راه‌آهن در آذربایجان غربی هستیم .

باقری از امکان‌سنجی اتصال شبکه ریلی ایران به ترکیه از طریق مرزهای آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت : بازدید میدانی برای مطالعه و امکان‌سنجی این پروژه انجام شد .

بازدید میدانی و امکان‌سنجی احیای مسیر قطار منطقه آزاد جلفا به منطقه آزاد ماکو و نیز بازدید از عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن نقده، همراه با مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از مهم‌ترین برنامه سفر چندروزه مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان غربی بود .

همچنین مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی به همراه هادی بهادری ؛ نماینده مردم شریف ارومیه در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل راه و شهرسازی از ایستگاه راه‌آهن ارومیه بازدید کردند .




مطالب مرتبط

         

|

در دانش مالی و اقتصادی پایداری ، جریان درآمدی اصل اولیه حیات یک فعالیت اقتصادی است . این بدین معناست که اگر در طراحی یک کریدور ملاحظه‌ جدی پایداری درآمد اجزای دخیل در آن در نظر گرفته نشود ، کلیت کریدور ریسکی بوده و بخش خصوصی امکان حضور حداکثری در آن را نخواهد داشت .

|

تمامی دستگاه ها باید حول محور برنامه هفتم توسعه در حوزه دریا و همچنین سیاست‌های کلی توسعه دریامحور حرکت کنند و اینگونه بتوانیم از تمامی ظرفیت های دریایی و بندری کشور در راستای توسعه اقتصاد دریا که منجر به توسعه اقتصادی کشور می شود بهره مند شویم .

|

نظرات کاربران