در حال بارگذاری ...

لزوم افزایش سهم بنادر کوچک از حمل‌ونقل و تجارت دریایی


لازم است همه بنادر ما به ریل متصل شوند و در بنادر شهید رجایی ، خرمشهر ، بندر امام ، امیر آباد و انزلی زیرساخت‌های ریلی توسعه یابد و از نظر حمل‌ونقل ترکیبی امکاناتی را فراهم کنیم تا سهم راه‌آهن از مبدا بنادر به پس کرانه ها افزایش پیدا کند .

‌به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرعامل جدید سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این خبر که تا سه ماه آینده موضوع مناقصه اپراتور ترمینال بندر شهید رجایی بعد از چندین سال تعیین تکلیف می‌شود گفت : سهم راه‌آهن از مبدا بنادر به پس کرانه ها باید افزایش پیدا کند .

محمد راستاد مدیرعامل جدید سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه مراسم روز جهانی دریانوردان در جمع خبرنگاران از تعیین تکلیف اپراتور ۲ ترمینال بندر شهید رجایی تا سه ماه آینده خبر داد و گفت : سرمایه گذاری قابل توجهی برای تاسیسات و تجهیزات بندر شهید رجایی انجام شده است و تلاش می‌کنیم تا سه ماه آینده اپراتور ۲ ترمینال این بندر تعیین تکلیف شود . وی همچنین خبر داد که بندر شهید بهشتی چابهار نیز یک اپراتور خواهد داشت که بعد از انجام مراحل اداری مشخص می‌شود .

راستاد همچنین به صحبت‌های وزیر راه و شهرسازی در خصوص ضرورت ارتقاء رقابت‌پذیری بنادر کشور اشاره کرد و گفت : این مهم جزو برنامه‌های اولویت‌دار ما در سازمان بنادر است . لازم است که در سطح منطقه‌ای و جهانی شرایط مناسبی را برای حمل‌ونقل دریایی و تجارت دریایی فراهم کنیم . در این بین توسعه بنادر کوچک و ایجاد شبکه بندری نیز مورد توجه ویژه قرار دارد تا سهم بنادر کوچک از دریا افزایش پیدا کند .

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین در خصوص ضرورت توسعه حمل‌ونقل ترکیبی در بنادر کشور نیز گفت : یکی از مهترین سر فصل‌ها توسعه حمل‌ونقل ریلی ذیل توسعه حمل‌ونقل ترکیبی است .

وی همچنین به کمبود امکانات ، تجهیزات و شناورهای گردشگری در کنار نبود زیرساخت در این حوزه اشاره کرد و گفت : یک برنامه جدی برای افزایش تجهیزات در بنادر کشور داریم .

راستاد در پاسخ به این سوال که در پی دستور امروز وزیر راه و شهرسازی برای ایجاد معاونت ریلی در سازمان بنادر چه برنامه ای دارید ؟ ، گفت : لازم است همه بنادر ما به ریل متصل شوند و در بنادر شهید رجایی ، خرمشهر ، بندر امام ، امیر آباد و انزلی زیرساخت‌های ریلی توسعه یابد و از نظر حمل‌ونقل ترکیبی امکاناتی را فراهم کنیم تا سهم راه‌آهن از مبدا بنادر به پس کرانه ها افزایش پیدا کند . امیدواریم که طی تعامل با شرکت راه‌آهن به اهداف مد نظر وزیر راه  و شهرسازی مبنی بر اتصال بنادر به ریل و تشکیل معاونت ریلی در بنادر برسیم تا از این طریق بار ترافیکی کمتری در جاده‌های کشور داشته باشیم .

راستاد همچنین در خصوص امضا تفاهمنامه همکاری با ارگان‌ها و سازمان‌های کشور گفت : امروز توانستیم با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کنیم که منجر به افزایش ایمنی در تجسس دریایی می‌شود . علاوه بر همکاری با نیروی دریایی ارتش با شرکت‌ها و سازمان های دیگری مثل سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین سپاه تفاهم‌نامه‌های بیشتری را امضا خواهیم کرد . ۲۱ فروند شناور ناجی ، ۶ فروند هلیکوپتر ، یک فروند هواپیما و ۲ فروند هاورکرافت در ناوگان جستجو و نجات دریایی سازمان بنادر فعال هستند .




مطالب مرتبط

در سال گذشته میزان کانتینرهای وارداتی نسبت به سال گذشته ثابت بوده اما میزان کانتینرهای صادراتی ۲۰ درصد افزایش داشته است .

|

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که درحال حاضر دارای ۱۸ باب انبار مسقف با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن ، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به سهم ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی بنادر این استان در سال ۱۴۰۲ اعلام ...

|

یدک‌کش‌ها رکن اساسی عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های ورودی به بنادر دارند و تعمیرات و آماده‌سازی آن‌ها از مهم‌ترین امور حفظ توان عملیاتی به شمار می‌رود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، دومین نشست تخصصی مناطق ویژه اقتصادی بندری ، با هدف تدوین اهداف و برنامه های اجرایی سال ۱۴۰۳ ، در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید ...

|

نظرات کاربران