در حال بارگذاری ...

اعلام نرخ بلیت پروازهای اربعین ۹۶


مسافران پس از اخذ بلیت در راستای راستی‌آزمایی و اصالت بلیت باید به سایت شرکت‌های هواپیمایی و انجمن شرکت‌های هواپیمایی مراجعه کنند اما مردم تلاش کنند حتی‌الامکان از سایت شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر فروش مشخص شده بلیت خریداری کنند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، در جلسه مشترک انجمن شرکت‌‌های هواپیمایی ، سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی ، مقرر شد در راستای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه نرخ بلیت پروازهای اربعین ، قیمت‌ بلیت‌ها امسال نیز طبق روال هر سال تکلیفی و مشخص باشد .

مقصود اسعدی‌سامانی اظهار داشت : در جلسه مشترک سازمان هواپیمایی کشوری ، شرکت‌های هواپیمایی و انجمن شرکت‌های هواپیمایی مقرر شد در راستای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه طبق روال هر سال نرخ‌های مشخص برای بلیت پروازهای اربعین تعیین کنیم . در این راستا سقف نرخی برای مقطع زمانی سفرهای اربعین مشخص شد ؛ روز اربعین امسال ۱۸ آبان‌ماه است بنابر‌این برای پروازهای تاریخ ۱۳ آبان تا ۲۲ آبان سقف نرخی مشخص شد . در این راستا قیمت بلیت پرواز تهران ـ نجف ـ تهران یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و تهران ـ‌ بغداد ـ تهران نیز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شد .

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد : نرخ بلیت پرواز مشهد ـ‌ نجف ـ مشهد یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ، نرخ بلیت پرواز مشهد ـ بغداد ـ‌مشهد نیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شد . از بقیه شهرها هر شرکتی که پرواز داشته باشد مسیر رفت و برگشت به بغداد به نجف قیمت بلیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود . نرخ بلیت‌های یکسره تهران ـ نجف ۶۰۰ هزار تومان و مشهد ـ‌ نجف نیز ۷۵۰ هزار تومان تعیین شد ضمن آنکه قیمت‌های بیزینس‌کلاس نیز طبق تعرفه‌ ایرلاین‌ها خواهد بود .

وی گفت : قرار شد مجوزهای پروازی از ۲۰ مهر ماه توسط سازمان هواپیمایی کشوری و فرودگاه مبدأ و مقصد اخذ شود و همزمان پس از اخذ مجوزها ایرلاین‌ها نسبت به عرضه بلیت اعلام کنند .

 

 

وی با اشاره به اینکه دفاتر مشخص فروش بلیت هواپیما به زودی به مردم معرفی می‌شود ، گفت : همچنین مسافران پس از اخذ بلیت در راستای راستی‌آزمایی و اصالت بلیت باید به سایت شرکت‌های هواپیمایی و انجمن شرکت‌های هواپیمایی مراجعه کنند اما مردم تلاش کنند حتی‌الامکان از سایت شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر فروش مشخص شده بلیت خریداری کنند .

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اینکه داشتن ویزا برای صدور بلیت الزامی است ،‌ گفت : هر شرکت هواپیمایی نفراتی مشخص برای رسیدگی به شکایات مسافران معرفی می‌شود و همچنین از طریق سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی قابل پیگیری است . همچنین واحد رسیدگی به شکایات سازمان هواپیمایی کشوری نظارت‌های لازم را در اینباره انجام می‌دهد .

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت : همچنین مقرر شد پروازهایی که در اختیار چارتر‌کننده‌ها قرار می‌گیرد طبق قرارداد بین شرکت‌ها و چارتر‌کننده باشد و آنها بلیت‌های تاریخ‌های ۱۳ تا ۲۲ ‌ آبان ماه را با همین نرخ‌های مصوب بفروشند و اگر تخلفی صورت گرفت این وظیفه شرکت‌های هواپیمایی است که با طرف‌های قرارداد چارترکننده نظارت کنند . این نرخ‌ها برای افراد زیر ۱۲ سال ۷۵ درصد قیمت‌های تعیین شده است .

سال گذشته قیمت بلیت در مسیر تهران - نجف - تهران و تهران - بغداد - تهران و سایر شهرها به نجف و بغداد یک میلیون و صد هزار تومان در رفت و برگشت تعیین شده بود ، همچنین نرخ بلیت پروازهای مشهد - نجف - مشهد و مشهد - بغداد - مشهد هم یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان تعیین شده بود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

|

بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

|

مجموعا ۳۹۴۴ مجوز اعم از برنامه‌ای و فوق‌العاده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای مسیرهای داخلی صادر شده‌ است . از مجموع ۳۹۴۴ مجوز صادر شده ۳۱ درصد مربوط به مسیر مشهد مقدس بوده‌ است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس سازمان هواپیمایی کشوری از رشد ۷ درصدی سفرهای هوایی نوروز ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد . 

|

۱۵۵ فروند هواپیما برای علمیات پروازهای نوروزی فعال بودند که ظرفیت عرضه به ۴۵ هزار صندلی در روز رسید .

|

نظرات کاربران