در حال بارگذاری ...

پیشرفت بندر چابهار با امضای توافق‌نامه میان هند و ایران


تبدیل بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار به منطقه ویژه اقتصادی از اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی است که در حال پیگیری جهت تحقق آن هستند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ،‌ معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست اتاق فکر بندر چابهار امضای توافق‌نامه بین معاون وزیر حمل‌و‌نقل هند و معاون وزیر راه و شهرسازی را نوید بخش اهمیت پیشرفت بندر چابهار بیان کرد .

یازدهمین جلسه اتاق فکر توسعه بندر چابهار با حضور معاونت امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ، مدیران کل استانی مرتبط ، خطوط کشتیرانی ، تجار و سرمایه گذاران بخش خصوصی در محل سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد .

جلیل اسلامی ، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در این نشست از امضای توافق‌نامه‌ای با طرف‌های خارجی سرمایه‌گذار در بندر چابهار خبر داد که حضور این شرکت‌ها را قبل از اجرایی شدن قرارداد در بندر چابهار تسریع می‌کند .

وی ضمن برشمردن اولویت بندر چابهار در جذب سرمایه‌گذار به جهت افزایش ترافیک بار و کالا ، بر احصای مشوق‌های خدماتی به صاحبان کالا توسط بخش‌های دولتی ، تسهیل و تسریع در فرآیندها و اقتصادی کردن مسیر چابهار تأکید کرد و از راه‌های ارتقا و افزایش کالا دانست .

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین امضای توافق‌نامه بین معاون وزیر حمل‌و‌نقل هند و معاون وزیر راه و شهرسازی را نویدبخش اهمیت پیشرفت بندر چابهار بیان کرد .

اسلامی در ادامه ضمن تشکر از استاندار سیستان و بلوچستان در جهت پیگیری امورات مربوط به بندر چابهار گفت : تبدیل بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار به منطقه ویژه اقتصادی از اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی است که در حال پیگیری جهت تحقق آن هستند .

وی در ادامه از افتتاح فاز اول طرح و توسعه بندر شهیدبهشتی با حضور ریاست محترم جمهور در آتیه نزدیک خبر داد و گفت : طراحی مدل و چارچوب دقیق جهت تخفیف چشمگیر تعرفه های صادرات از طریق بندر چابهار در دستور کار قرار داده شده است .

در ادامه بخش‌های خصوصی ، خطوط کشتیرانی و تجار به ذکر موانع و راهکارهای ایجاد ترافیک دریایی و کالایی پرداختند .

در پایان معاونت امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تشکر از راه اندازی اتاق فکر بندر چابهار در این سطح ، خواستار فعالیت هر چه بیشتر بخش های خصوصی شد و تاکید کرد : باید در جلسه آتی فرآیند تجاری کردن فعالیت‌ها در بندر چابهار در دستور کار قرار گیرد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت : در سال گذشته ، حدود یک میلیون تن کالای معدنی و ساختمانی از مبدأ بندر چابهار ...

|

فعالیت‌ها در حوزه گردشگری دریایی در استان سیستان و بلوچستان در حوزه شرق سواحل مکران ، بندر چابهار ، بندر کنارک و بندر زرآباد صورت خواهد گرفت و در این چهار منطقه ، ظرفیت گردشگری دریایی بالایی برای مردم وجود دارد .

|

تخلیه و بارگیری محموله های حجیم و سنگین که از طریق دریا جابجا می شوند محدودیتی جهت تخلیه در بندر چابهار ندارند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، اعضای هیات عامل سازمان حسابرسی کشور به همراه معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت و منابع و مدیران کل حوزه معاونت برنامه ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی آخرین وضعیت انعقاد قراداد هندی‌ها در بندر چابهار را تشریح ...

|

نظرات کاربران