در حال بارگذاری ...

ممنوعیت ساخت سازه‌های غیرقانونی و پروانه‌دار یکصد متری جاده‌ها


در مقوله ایمنی راه مسئولیت‌های حقوقی کاملاً متوجه سازمان است و مدیران مربوطه باید با اذعان به نقش کلیدی این حوزه بیش از گذشته بر ایمن‌سازی راه‌ها تمرکز کنند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : سازه‌های غیرقانونی و پروانه‌دار یکصد متری جاده‌ها ممنوع است و ادارات راهداری مجوز تخریب این سازه‌ها را دارند .

داود کشاورزیان در مراسم افتتاحیه مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی پردیس غرب همدان با اشاره به اینکه رویکرد اصلی این سازمان مبنی بر توسعه ایمنی جاده‌ها و حفظ حریم راه‌ها است ، گفت : ایمنی راه‌ها و فراهم کردن آرامش خاطر مسافران جاده‌ای وظیفه این سازمان بوده و اولویت‌بخشی به این موضوع امری مهم است . بر اساس قانون راه و ایمنی اگر کسی بخواهد بعد از محدوده یکصد متری از حریم راه‌ها مجتمعی احداث کند باید اداره راهداری مجوز این کار را صادر کند.

کشاورزیان ادامه داد : بر اساس اختیارات قانونی که در زمینه ساخت‌وساز حاشیه راه‌ها به سازمان راهداری محول شده ، امکان برخورد و جلوگیری از ساخت‌وساز غیرضروری و غیرقانونی در فاصله ۱۰۰ متری از حریم راه‌ها فراهم شده است .

این مسئول گفت : در مقوله ایمنی راه مسئولیت‌های حقوقی کاملاً متوجه سازمان است و مدیران مربوطه باید با اذعان به نقش کلیدی این حوزه بیش از گذشته بر ایمن‌سازی راه‌ها تمرکز کنند .

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای موضوع حریم قانونی راه‌ها را در ایمنی راه‌ها و حفظ سرمایه‌های ملی و راه‌ها مهم عنوان و بیان کرد : حفاظت از حریم راه و نوار قانونی پس از حریم از اهمیت به سزایی برخوردار است و مدیران ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ، باید در این زمینه دقت نظر کافی داشته باشند .




مطالب مرتبط

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

میانگین پراکنش مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح جاده‌ها به گونه‌ای است که به طور میانگین در هر ۸۵ کیلومتر شبکه راه‌ها ، یک مجتمع خدماتی رفاهی به خدمت‌رسانی می‌پردازد .

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

یکی از اصلی‌ترین موضوعات در سهم جاده در میزان تصادفات ، نقاط پرحادثه است که در آخرین جلسه‌ای که با پلیس داشتیم ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شد و قرار بر این بود که سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ نقطه را مرتفع کنیم و مابقی تا پایان دولت رفع خواهد شد .

|

با توجه به شرایط آب و هوایی و تراکم در سطح محورهای مواصلاتی کشور در ایام نوروز ، انتظار می‌رود رانندگان وسایل نقلیه سنگین در صورت ضرورت توقف در حاشیه راه‌ها، نسبت به رعایت مسائل ایمنی و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اهتمام ورزند .

|

نظرات کاربران