در حال بارگذاری ...

۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی در احداث باند دوم محور ازنا – شازند


محور مذکور نیاز به ۴ تقاطع غیرهمسطح دارد که در صورت تأمین اعتبارات مربوطه در قراردادهای بعدی انجام خواهد پذیرفت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، سرپرست مدیریت ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی استان مرکزی گفت : عملیات احداث باند دوم محور ازنا - شازند با سرعت مطلوب در حال انجام است .

احمد مرزبان گفت : عملیات احداث باند دوم محور ازنا – شازند که از ابتدای امسال کلید خورده است با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد در حال اجراست . عملیات احداث باند دوم این محور ۷۴ کیلومتری که ۳۹ کیلومتر آن در حوزه استان مرکزی است سرعت گرفته و در ۱۳ کیلومتر ابتدای این محور ۳۰۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری و ۱۸۰ هزار مترمکعب خاک‌ریزی ، ۵۶ هزار مترمکعب زیراساس و ۴۴ دستگاه پل تا مرحله زیراساس در حال انجام است .

مرزبان بیان کرد : در هفته دوم شهریور امسال در کیلومتر ۴ این محور عملیات انفجار در بخشی از مسیر (مقابل نیروگاه حرارتی شازند) اجرا شده که با این انفجار ۲۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری سنگی انجام خواهد شد . شایان ذکر است این عملیات در طول ۳۰۰ متر ، عرض ۳۰ متر و ارتفاع ۳ الی ۱۶ متر و در ۶ مرحله صورت می‌پذیرد .

گفتنی است محور مذکور نیاز به ۴ تقاطع غیرهمسطح دارد که در صورت تأمین اعتبارات مربوطه در قراردادهای بعدی انجام خواهد پذیرفت .




مطالب مرتبط

افتتاح ۶۲ کیلومتر راه و بزرگراه در استان آذربایجان غربی ، ۵۵ کیلومتردر استان بوشهر ، ۶۸ کیلومتر در استان خراسان جنوبی ، ۹۷ کیلومتر در استان کرمان ، ۵۱ کیلومتر در استان خوزستان ، ۶۸ کیلومتر در استان مرکزی ، ۵۰ کیلومتر در استان چهارمحال و بختیاری ، ۱۴ کیلومتر در استان خراسان ...

|

خوشبختانه با نگاه ویژه دولت و پیگیری‌های مستمر مسئولین ذیربط اقدامات بسیار گسترده‌ای در زمینه بهسازی راه‌های روستایی در شهرستان ساری در دست اجرا بوده که امیدواریم این تلاش‌ها با تعامل به بار بنشیند تا به فضل خداوند شاهد ایجاد راه‌های دسترسی ایمن و مناسب برای روستاییان ...

|

در حال حاضر ۳۳۳ کیاومتر بزرگراه و ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی در سطح استان در دست بهره برداری و ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در حال احداث است . هم اکنون در استان ۱۰ دستگاه تونل بطول ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر و ۶ تقاطع غیرهمسطح در حال احداث داریم .

|

۳۱ کیلومتر از این بزرگراه در محدوده بنارویه تا گردنه دارابی از سوی شرکت ساخت و توسعه پیمان سپاری شده است و با توجه به تخصیص اعتبارات ۱۳ کیلومتر از مسیر در محدوده روستای بریز به عنوان اولویت اول اجرایی شده است .

|

در حال حاضر عملیات گودبرداری برای احداث این تقاطع غیرهمسطح شروع شده و طبق نقشه‌های مصوب اجرایی ، ابتدا حدود ۲۵ هزار مترمکعب خاکبرداری و خاکریزی انجام خواهد شد . علاوه بر احداث ابنیه فنی ، بر اساس برآورد انجام شده طول راه‌های احداثی شامل رمپ و لوپ‌ها نیز حدود یک و نیم کیلومتر ...

|

نظرات کاربران