در حال بارگذاری ...

تأمین نیازهای لجستیکی ترانزیت منطقه توسط ایران


طرف عمانی با توجه به اهمیت نقش ایران به‌عنوان دروازه ورود به آسیای میانه پیشنهاد نمود که موافقت‌نامه عشق‌آباد مجدداً فعال گردد و ایران نقش هماهنگ‌کننده را برای میزبانی از وزرای ذی‌ربط به عهده بگیرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، وزیر راه و شهرسازی ایران در ادامه سفر خود به کشور قطر با وزیر حمل‌ونقل و ارتباطات این کشور دیدار و پیرامون توسعه همکاری ‌های مشترک در حوزه‌های حمل‌ونقل ، ترانزیت و لجستیک گفت‌وگو کرد .

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه پس از شرکت در مراسم افتتاحیه بندر حمد قطر با السلیطی وزیر حمل‌ونقل و ارتباطات قطر ملاقات و پیرامون توسعه همکاری‌های فی‌مابین در حوزه ترانزیت ، حمل‌ونقل و شهرسازی تبادل نظر کردند .

در این ملاقات وزیر راه و شهرسازی ایران با تأکید بر ضرورت استفاده از پتانسیل‌های صندوق سرمایه‌گذاری عمان و همچنین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بنادر ایران اظهار داشت که در ایران این آمادگی وجود دارد که در چارچوب تأمین نیازهای لجستیکی ترانزیت در منطقه برای تجار منطقه تسهیلات و امکانات بنادر ایران و نیز فرودگاه امام خمینی (ره) را در اختیار تجار عمانی قرار دهند .

همچنین ضرورت دارد از امکانات و تسهیلات بندری ایران در بندرعباس و بندر چابهار برای تسهیل ترانزیت و تجارت منطقه‌ای بین عمان و آسیای میانه بهره‌برداری شود ایران آمادگی در اختیار گذاشتن این امکانات را دارد .

از موضوعات دیگر همکاری کمک به زنجیره لجستیک و ارزش لجستیک از طریق توسعه انبارداری و توسعه مخازن برای تجار دو کشور است که بایستی در این زمینه سرمایه‌گذاری‌هایی توسط دو کشور صورت گیرد و بایستی از ظرفیت‌های صندوق سرمایه‌گذاری عمان برای سرمایه‌گذاری در ایران استفاده و زمینه‌سازی کرد .

ایران آمادگی دارد در این راستا ثبت شرکت‌های عمانی در ایران را تسهیل نماید . با توجه به اینکه در زمینه گردشگری تورهای سازمان‌یافته‌ای وجود ندارد ایران آمادگی همکاری در این زمینه را اعلام می‌نماید .

طرف عمانی با توجه به اهمیت نقش ایران به‌عنوان دروازه ورود به آسیای میانه پیشنهاد نمود که موافقت‌نامه عشق‌آباد مجدداً فعال گردد و ایران نقش هماهنگ‌کننده را برای میزبانی از وزرای ذی‌ربط به عهده بگیرد .

بعلاوه طرف عمانی آمادگی خود را برای مشارکت با ایران در طرح‌های مشترک زیربنایی حمل‌ونقل عمان و قطر در بنادر عمان به‌ویژه بندر صلاله و بندر صحار اعلام نمود و اظهار امیدواری کرد ایران بتواند با طرف عمانی و قطری در همکاری‌های هوایی و فرودگاهی در منطقه مشارکت نماید .

گفتنی است ، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، مجتبی خسرو تاج رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ، محمد علی سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر و فخریه کاشان قائم مقام و مهرداد تقی زاده معاون حمل‌ونقل وزارت راه وشهرسازی عباس آخوندی را در این ملاقات‌ها همراهی می‌کنند .




مطالب مرتبط

شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) آمادگی دارد هرگونه درخواست افزایش پرواز را از سوی شرکت های هواپیمایی با هماهنگی سازمان هواپیمای کشوری بررسی و موافقت نماید .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نخستین دقایق و ساعات سال تحویل از مرکز ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ منطقه آزاد صلاله به عنوان یک هاب تجاری برای فعالیت های صنعتی و لجستیکی ، در سال ۲۰۲۳ بیش از ۷۲۸ میلیون ریال عمانی سرمایه ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ جنک اونال سفیر ترکیه در کابل در دیدار با ملا حمیدالله آخوندزاده وزیر حمل‌ونقل و هوانوردی غیرنظامی حکومت طالبان درباره ...

|

بی‌تردید توسعه آشکار در ترانزیت و نقش‌آفرینی در زنجیره تولید ارزش بین‌المللی ، بدون مواجهه هوشمندانه و اتخاذ تدابیری برای کاهش ریسک‌های مالی و تجاری در سطح منطقه در کنار توسعه زیرساخت‌های اتصال پایدار حمل‌ونقلی با کشورهای همسایه بر مبنای سیاست راهبردی اتصال و دیپلماسی ...

|

نظرات کاربران