در حال بارگذاری ...

ضرورت توسعه زیرساخت های ریلی در بنادر کشور


اگر سهم ریلی را در بنادر افزایش ندهیم ، قطعا به لحاظ حجم تردد کامیون درون بندر با مشکلاتی متعددی همچون ترافیک ، آلودگی و مشکلات زیرساختی مواجه خواهیم شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ، در نشست مشترک مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت راه آهن گفت : ریل - بندر به عنوان یک ضرورت باید در دستور کار قرار گیرد و لازمه این کار برگزاری جلسات مهم و مستمر ، اتخاذ تصمیم‌های فوری و اثرگذار است .

در این نشست محمد سعیدنژاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ، احمد خدایی ، قائم مقام شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ، مرتضی باقری مشاور وزیر راه و شهرسازی ، نورالدین علی آبادی ، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر ، مازیار یزدانی معاون فنی و زیربنایی راه آهن ، اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و جمعی دیگر از مسؤولان راه‌آهن و بنادر و دریانوردی حضور داشتند .

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی طی سخنانی از دو دیدگاه به ضرورت توسعه زیرساخت های ریلی در بنادر کشور پرداخت و گفت : منظر اول ، نگاه ملی است . با توجه به توسعه عملیاتی بنادر ، ضریب پاسخگویی حمل و نقل جاده ای برای جابجایی کالا در حال کاهش است . منظر دوم ، جنبه الزامات مربوط به رسالت های سازمانی و بنگاهی است. اگر سهم ریلی را در بنادر افزایش ندهیم ، قطعا به لحاظ حجم تردد کامیون درون بندر با مشکلاتی متعددی همچون ترافیک ، آلودگی و مشکلات زیرساختی مواجه خواهیم شد .

سعیدنژاد بر لزوم تلاش به منظور افزایش سهم ریلی در بنادر ایران تأکید کرد و گفت : باید با انجام مطالعه دقیق ، تعداد شانتینگ یاردهای ریلی را در بنادر افزایش دهیم .

وی ابراز امیدواری کرد ، با برگزاری و تداوم نشست های مشترک اینچنینی بین دو مجموعه بنادر و راه آهن بتوان سهم ریل را از حمل و نقل بار درون بنادر افزایش داد .

در ابتدای این نشست ، "اله مراد عفیفی پور" گزارشی مبسوط در خصوص حمل و نقل ریلی ، امکانات و زیرساخت های موجود و برنامه های در دست اجرا برای توسعه فعالیت ریلی در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور ارایه کرد .

در ادامه این نشست ، مقرر شد به منظور حمل بیشتر بار توسط راه‌آهن ضمن تشکیل جلسات سه جانبه بین بنادر و راه‌آهن و شرکت‌های مربوطه ، راهکارهای لازم برای توسعه این فعالیت به صورت مستمر مورد ارزیابی ، بازبینی و اقدام قرار گیرد .




مطالب مرتبط

در سال گذشته میزان کانتینرهای وارداتی نسبت به سال گذشته ثابت بوده اما میزان کانتینرهای صادراتی ۲۰ درصد افزایش داشته است .

|

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که درحال حاضر دارای ۱۸ باب انبار مسقف با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن ، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به سهم ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی بنادر این استان در سال ۱۴۰۲ اعلام ...

|

یدک‌کش‌ها رکن اساسی عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های ورودی به بنادر دارند و تعمیرات و آماده‌سازی آن‌ها از مهم‌ترین امور حفظ توان عملیاتی به شمار می‌رود .

|

سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان سازمان مرجع دریایی کشور شناخته می‌شود و این مهم در روح کنوانسیون‌های بین‌المللی که جمهوری اسلامی به آن‌ محلق شده نیز مشهود بوده و وظایفی به عنوان کشور صاحب بندر و پرچم برعهده دارد .

|

نظرات کاربران