در حال بارگذاری ...

لزوم ابلاغ بخش‌نامه استفاده از قطار برای اردوهای علمی


لازم است برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد تا بتوانیم مسافرت با قطار را در بین مردم ترویج کنیم و در مسیرهای پرترافیک ، قطار را جایگزین اتوبوس کنیم .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد : استفاده از حمل‌ونقل ریلی برای اردوهای علمی و غیره به‌صورت یک بخش نامه صادر و برای همه سازمان‌ها و ارگان‌ها ابلاغ شود .

کاظم جلالی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه جاده‌ها در کشورهای مختلف همیشه سانحه آفرین بوده‌اند ، گفت : موضوع جاده و مسائل مختلف آن از سالیان اخیر در دستور کار سیاست گذاران و برنامه ریزان کشور بوده است اما اینکه تاکنون نتوانسته ایم اقدامات جدی برای کاهش سوانح انجام دهیم جای تامل و تفکر بسیار دارد . با توجه به عوامل و علل بروز سانحه در جاده ها ، عامل انسانی و وسیله نقلیه بیشترین نقش را ایفا می کنند .

جلالی عنوان کرد : مسئولان کشور بایستی تا موضوع به فراموشی سپرده نشده ، علل بروز سانحه را بررسی ، راهکارهای خود را برای جابجایی امن مسافران ارائه و متخلفان امر به سزای عمل برسانند . با توجه به اینکه برخی مناطق کشور از زیرساخت‌های جاده‌ای مناسب برخوردار نیستند ، بهتر است برای جابجایی به سمت حمل‌ونقل ریلی پیش رفته و یا حداقل چنانچه نتوانستیم حمل‌ونقل جاده‌ای را جایگزین ریلی کنیم ، بهتر است از رانندگی در شب جلوگیری شود .

وی با بیان اینکه استفاده از حمل‌ونقل ریلی برای اردوهای علمی و غیره به‌صورت یک بخشنامه صادر و برای همه سازمان‌ها و ارگان‌ها ابلاغ شود ، گفت : با توجه به سوانح جاده‌ای و افزایش آمار تلفات در کشور ، استفاده از حمل‌ونقل ریلی لازم‌الاجرا است چراکه این وسیله حمل‌ونقلی ضمن ایمنی بالا ، در هر ساعت از شبانه‌روز بر روی خطوط سیر کرده و خدمات موردنیاز مسافران را بنا به درخواست آنان تأمین می‌کند .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد : لازم است برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد تا بتوانیم مسافرت با قطار را در بین مردم ترویج کنیم و در مسیرهای پرترافیک ، قطار را جایگزین اتوبوس کنیم .




مطالب مرتبط

با توجه به موقعیت استراتژیک این اداره کل در شبکه ریلی کشور و ترافیک قطارهای مسافری در محدوده استحفاظی این اداره کل ، حمل و نقل بار نیز از اهمیت بسیاری برخوردار بوده که برنامه‌ریزی و اجرای آن در خطوط مشترک ریلی بار و مسافر مستلزم تلاشی مضاعف است و این مهم با تلاش همکاران خدوم ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن از سیر ۴ هزار و ۳۱۰ رام قطار و جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر در طول برنامه ...

|

شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

|

مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

|

نظرات کاربران