در حال بارگذاری ...
  • آمادگی شرکت راه آهن برای جابه‌جایی دانش‌آموزان در اردوهای آموزشی


    ساعت‌ ۳:۴۵ بامداد روز جمعه‌ ۱۰ شهریورماه سال جاری‌ ، اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر هرمزگانی در پی انحراف از جاده و واژگونی در محور بندرعباس -‌ داراب‌ واژگون شد و ۱۱ نفر کشته ، دو نفر قطع عضو و یک نفر نیز قطع نخاع شد‌ .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون مسافری راه‌آهن از آمادگی کامل شرکت راه‌آهن برای جابه‌جایی دانش‌آموزان در همه اردوهای آموزشی به واسطه ایمنی بیشتر این وسیله حمل و نقلی خبر داد .

    میر‌حسن موسوی‌ با ابراز همدردی و عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار دانش‌آموزان‌ هرمزگانی ، از آمادگی کامل راه‌آهن به منظور جابه‌جایی دانش آموزان در اردوهای آموزشی در همه نقاطی که به خط ریلی متصل است خبر داد .

    ساعت‌ ۳:۴۵ بامداد روز جمعه‌ ۱۰ شهریورماه سال جاری‌ ، اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر هرمزگانی در پی انحراف از جاده و واژگونی در محور بندرعباس -‌ داراب‌ واژگون شد و ۱۱ نفر کشته ، دو نفر قطع عضو و یک نفر نیز قطع نخاع شد‌ .

    طبق گزارش کمیسیون عالی ایمنی راه‌ها ، کنترل اتوبوس پس از برخورد با کوله پل و ترکیدگی لاستیک جلو ، ‌‌از دست راننده خارج می‌شود و اتوبوس پس از طی حدود ۱۰۰ متر به پهلوی راست واژگون می‌شود .

    طبق اعلام کمیسیون عالی ایمنی راه‌ها ، بررسی‌ها در مورد جاده مورد نظر ، بیانگر آن است که مقطع راه مستقیم و علایم و خط کشی مناسب بوده و سرعت اتوبوس هم ٨٦ کیلومتر بر ساعت بوده است‌ ؛ ارزیابی محل حادثه نشان می‌دهد اتوبوس بنا به دلایلی (خواب آلودگی راننده یا بنا بر اظهارات راننده انحراف از مسیر برای جلوگیری از عدم برخورد با ماشین روبرو) از مسیر اصلی منحرف می‌شود و سرنشینان از کمربند ایمنی در طول سفر استفاده نکرده‌اند .




    مطالب مرتبط

    همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

    |

    با توجه به حجم بالای ترافیک و تردد وسایل نقلیه در راه های استان قزوین ، شناسایی ، ایمن‌ سازی و حذف نقاط پرتصادف این محورها در جهت افزایش ضریب ایمنی راه‌ها و کاهش سوانح رانندگی همواره مورد توجه است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، میرحسن موسوی ، معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد : مرجع قانونی تعیین نرخ بلیط قطارهای مسافری ، راه‌آهن ...

    |

    پس از اجرای آزمایشی موفق ریل طویل ، در حال حاضر در تمام مناقصات احداث خطوط جدید ، استفاده از روش نصب ریل طویل الزامی شده و یک مناقصه در مسیر پر ترافیک تهران - مشهد به‌صورت ریل طویل در مرحله فراخوان است .

    |

    ارزش این کاربرگ‌ها مجموعا به ۶۵۸ میلیارد تومان می‌رسد .

    |

    نظرات کاربران