در حال بارگذاری ...

جمع‌آوری زیرساخت‌های قدیمی خطوط ریلی در بندر امام خمینی


خردادماه امسال و با حضور وزیر راه و شهرسازی ، پروژه تعمیرات اساسی و نوسازی خطوط ریلی داخلی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به طول ۱۳ کیلومتر در دو محور B و سیلو آغاز شد و طبق برآوردها ، قرار است طی مدت ۲۴ ماه به اتمام برسد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مرحله جمع‌آوری زیرساخت‌ها و روساخت‌های قدیمی خطوط ریلی داخلی بندر امام خمینی (ره) در راستای اجرای پروژه تعمیرات اساسی و نوسازی این خطوط در حال تکمیل است .

آیت رضازاده معاون مهندسی و عمران این اداره کل ، ضمن اشاره به آغاز پروژه تعمیرات اساسی و نوسازی ۱۳ کیلومتر خطوط ریلی داخلی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در مردادماه امسال ، هدف از اجرای این پروژه را افزایش توان ناوگان ریلی و توسعه حمل‌ونقل ریلی در این بندر دانست . در این مرحله از پروژه که با نظارت کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان عملیاتی می‌شود ، عملیات تخریب آسفالت ، بتن مسلح و غیرمسلح به منظور جمع‌آوری زیرساخت‌ها و روساخت‌های قدیمی ریل به دلیل اتمام عمر مفید آن‌ها با پیشرفت مطلوبی در دست اجراست .

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به پیشرفت فیزیکی هفت درصدی این پروژه افزود : پس از اجرای کامل این پروژه که با مبلغ اولیه‌ای بالغ بر ۲۸۸ میلیارد ریال آغاز شده ، ۴۰ دستگاه سوزن تعویض شده و ارتفاع ریل‌ها نسبت به وضعیت پیشین تغییر محسوسی خواهد کرد .

رضازاده در پایان یادآور شد : خردادماه امسال و با حضور وزیر راه و شهرسازی ، پروژه تعمیرات اساسی و نوسازی خطوط ریلی داخلی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به طول ۱۳ کیلومتر در دو محور B و سیلو آغاز شد و طبق برآوردها ، قرار است طی مدت ۲۴ ماه به اتمام برسد .




مطالب مرتبط

بیش از ۷۰ درصد واردات کالاهای اساسی کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) انجام می‌شود ؛ همچنین ۹۰ درصد واردات برخی اقلام اساسی از طریق این بندر انجام می‌شود که در تامین امنیت غذایی کشور تاثیر مستقیمی دارد .

|

با انعقاد این قراردادها ضمن ایجاد فضای استاندارد مبتنی بر شاخص‌های بین‌المللی ، ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) به‌عنوان یک کانون تجاری مهم در شمال غربی خلیج فارس نیز گسترش خواهد خواهد یافت .

|

طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

|

عملیات بارگیری قیرمایع پیش از این در پایانه تخصصی نفتی منطقه ویزه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) و از طریق مخازن و کریدور خطوط لوله مشترک انجام می‌گرفت .

|

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان بندر کانونی حمل و نقل کالاهای اساسی از ظرفیت‌های بسیار مطلوبی جهت بهره‌گیری از شبکه ریلی برخوردار بوده است .

|

نظرات کاربران