در حال بارگذاری ...

ارتقای ظرفیت شبکه ریلی با تعامل مرکز پژوهش‌های مجلس و راه‌آهن


تعامل مرکز پژوهش‌های مجلس و راه‌آهن باعث خواهد شد تا بتوانیم شاهد ارتقای ظرفیت راه آهن در بخش‌های حمل بار و مسافر باشیم .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، تفاهم‌نامه همکاری مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به امضای حسین افشین معاون پژوهش‌های تولیدی - زیربنایی مرکز و سعید رسولی عضو هیات‌مدیره راه‌آهن رسید .

حسین افشین در این نشست تقویت حمل و نقل ریلی را از اولویت‌های توسعه کشور دانست و گفت : یکی از اولویت‌های کاری که در دستور کار مجلس و مرکز قرار گرفته موضوع حمل و نقل به ویژه حمل‌و‌نقل ریلی است که امضای این تفاهم‌نامه می‌تواند به پیشبرد این موضوع کمک کند . همکاری مشترک مرکز و راه‌آهن می‌تواند به بررسی قوانین حوزه حمل‌و‌نقل ریلی کمک کند تا اگر قوانین بازدارنده‌ای در این زمینه وجود دارد ، مشخص شوند و براساس آن با نظر نمایندگان محترم مجلس بازنگری در قوانین انجام گیرد .

معاون پژوهش‌های زیربنایی و تولیدی مرکز ‌تصریح کرد : تعامل مرکز پژوهش‌های مجلس و راه‌آهن باعث خواهد شد تا بتوانیم شاهد ارتقای ظرفیت راه آهن در بخش‌های حمل بار و مسافر باشیم . امیدواریم با علاقه‌مندی که در مجموعه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و پتانسیل و توانمندی که در مرکز پژوهش‌های مجلس وجود دارد به زودی ارتباط خوبی بین دو مجموعه برقرار شود و مطالعاتی که تاکنون انجام شده و قرار است انجام گیرد زمینه توسعه راه‌آهن را فراهم آورد . تعامل و همکاری با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی زمینه‌ساز هم‌افزایی در اجرای بهتر امور حمل و نقل ریلی خواهد بود .

عضو هیات‌مدیره راه‌آهن با اشاره به بند ۲۴ و ۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه ‌تصریح کرد : مقام معظم رهبری در این سیاست‌ها با دقت و درایت به اهمیت اولویت ‌بخش ریلی در توسعه حمل‌ونقل و ایجاد مزیت رقابتی و توسعه‌ حمل‌ونقل ریلی باری با اولویت تجهیز شبکه و اتصال شبکه به مراکز بزرگ اقتصادی اشاره نموده‌اند .

سعید رسولی ابراز امیدواری کرد امضای این تفاهم‌نامه به همکاری و تعامل هرچه بیشتر مرکز پژوهش‌ها و راه آهن منتهی شود .

شایان ذکر است بخشی از اهداف امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران شامل همکاری و تسهیل ارتباط میان دو طرف در حوزه مقررات و قانونگذاری و نظارت مربوط به صنعت حمل و نقل ریلی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و بندهای ۲۴ و ۲۵ سیاست های کلی برنامه ششم توسعه ابلاغی معظم‌له به ویژه در ارتباط با بهبود حلقه‌های زنجیره فرایند توسعه اقتصادی ، ‌افزایش توان رقابتی و ارتقا سهم حمل و نقل ریلی است .

گفتنی است اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و کاربردی مورد نیاز طرفین ، ‌تبادل تجربه و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و تدوین اسناد و مدارک علمی بخشی از موضوع این همکاری مشترک است .




مطالب مرتبط

         

|

در دانش مالی و اقتصادی پایداری ، جریان درآمدی اصل اولیه حیات یک فعالیت اقتصادی است . این بدین معناست که اگر در طراحی یک کریدور ملاحظه‌ جدی پایداری درآمد اجزای دخیل در آن در نظر گرفته نشود ، کلیت کریدور ریسکی بوده و بخش خصوصی امکان حضور حداکثری در آن را نخواهد داشت .

|

تمامی دستگاه ها باید حول محور برنامه هفتم توسعه در حوزه دریا و همچنین سیاست‌های کلی توسعه دریامحور حرکت کنند و اینگونه بتوانیم از تمامی ظرفیت های دریایی و بندری کشور در راستای توسعه اقتصاد دریا که منجر به توسعه اقتصادی کشور می شود بهره مند شویم .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مشارکت شرکت عمران شهرهای جدید در تأمین منابع زیرساخت‌های حمل و نقلی و همچنین هوشمندسازی ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ قانون ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی مازندران که در جلسه علنی مورخ ۱۴۰۲/۰۶/۲۷ مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و به تایید ...

|

نظرات کاربران