در حال بارگذاری ...
  • اتصال کهگیلویه و بویراحمد به عسلویه از طریق محور کازرون – فراشبند


    حجم خاک‌برداری ۳۰۹۷۷۵ مترمکعب ، حجم خاک‌ریزی ۱۹۳۰۸۰ مترمکعب و تعداد ابنیه فنی ۴۰ دستگاه است و ۳۲۸۰۰ تن آسفالت در دولایه حجم آسفالت مصرفی می‌باشد .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه و شهرسازی فارس در مراسم افتتاح ۱۰ کیلومتر از بهسازی محور کازرون – فراشبند این محور را یک محور ترانزیت و با اهمیت شمرد و گفت : این محور اتصال استان کهگیلویه و بویراحمد به عسلویه را از طریق فراشبند میسر می‌کند .

    فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی فارس در مراسم افتتاح پروژه‌های راهسازی و آغاز عملیات پروژه پل بزرگ که نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ، فرماندار کازرون و دیگر مسئولین استانی و محلی حضور داشتند ، افزود : ما باید محور کازرون – فراشبند را فراتر از راه اصلی ببینیم و یک باند جدید بسازیم و محور را به‌صورت بزرگراه تبدیل کنیم .

    وی تصریح کرد : خوشبختانه با وجود کمبود اعتبارات و با همت مسئولین و پیمانکار پروژه شرکت هفتصد و مشاور شرکت پارس چگالش شاهد بهره‌برداری از ۱۰ کیلومتر از این محور با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال با عرض ۱۱ متر راه اصلی می‌باشیم و مابقی مسیر به سمت بالاده که ۱۵ کیلومتر است زیرسازی شده و توسط پیمانکار شرکت هفتصد در دست اجراست .

    وی در خصوص مشخصات فنی این پروژه نیز اذعان داشت : حجم خاک‌برداری ۳۰۹۷۷۵ مترمکعب ، حجم خاک‌ریزی ۱۹۳۰۸۰ مترمکعب و تعداد ابنیه فنی ۴۰ دستگاه است و ۳۲۸۰۰ تن آسفالت در دو لایه حجم آسفالت مصرفی می‌باشد .

    مدیرکل راه و شهرسازی فارس در ادامه از افتتاح محور راه روستایی جره به حسین‌آباد خبر داد و افزود : امروز ۶ کیلومتر از این مسیر با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال افتتاح می‌شود . عملیات اجرایی احداث پل بزرگ‌راه روستایی جره به حسین‌آباد نیز با اعتبار مورد نیاز ۱۷.۵ میلیارد ریال آغاز می‌گردد .

    مدیرکل راه و شهرسازی فارس اضافه کرد : هر ساله با شروع فصل بارندگی شاهد انسداد این محور می‌باشیم که با احداث این پل با طی کردن ۱۰ کیلومتر به ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر می‌رسیم .

    شایان ذکر است که کلنگ عملیات اجرایی بازسازی پل روستایی بالاده نیز توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس زده شد .




    مطالب مرتبط

    در ابتدای کار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ ، تنها کار ساخت ، بهسازی و روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بوشهر انجام شده بود که توسعه راه‌های روستایی طی دو سال گذشته ، نشان از عزم جدی این دولت در محرومیت‌زدایی دارد .

    |

    کوه بری ، ترانشه‌زنی و تامین عرض مورد نیاز به طول بیش از ۶ کیلومتر و حجم تقریبی ۷۰ هزار مترمکعب از این محور توسط شرکت سیمین معدن چرلانقوش در حال انجام است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی از رشد ۵۵ درصدی ترانزیت و به نتیجه رسیدن اقدامات دولت سیزدهم در این زمینه خبر داد .

    |

             

    |

    بیشترین حجم عملیات انجام گرفته در پروژه های دهه فجر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مربوط به بهسازی و روکش آسفالت ، درزگیری ، لکه گیری راه های اصلی و شریانی با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان است .

    |

    نظرات کاربران