در حال بارگذاری ...

رشد چشمگیر حمل و نقل ریلی کالا در بندر امام خمینی (ره)


با توجه به سرمایه گذاری ۲۸۸ میلیارد ریالی سازمان بنادر و دریانوردی برای پروژه نوسازی شبکه داخلی راه آهن در بندر امام خمینی (ره) و پیشرفت مناسب این پروژه ، زمینه ارتقاء سهم حمل و نقل ریلی از مبداء این بندر در سال های آینده بیش از پیش فراهم خواهد شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، حمل و نقل ریلی انواع کالا از طریق بندر امام خمینی(ره) طی پنج ماهه نخست سال جاری از رشد چشمگیری برخوردار بوده است .

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ، با اشاره به اهتمام مشترک مدیران سازمان بنادر و دریانوردی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی در بنادر کشور ، از رشد ۵۰ درصدی جابجایی بار از این طریق خبر داد .

عبداللهی با اشاره به رشد ۴۳ درصدی تعداد واگن ها طی بازه زمانی یاد شده ، افزود : یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن انواع کالا بوسیله ۲۳ هزار دستگاه واگن از مبدأ این مجتمع بندری به اقصی نقاط کشور جابجا شده است .

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) اظهار امیدواری کرد : با توجه به متصل بودن این بندر به شبکه سراسری راه آهن کشور و سایر اقدامات به عمل آمده، تا پایان سال سهم حمل و نقل ریلی در این بندر از مرز ۲ میلیون تن بگذرد که این مهم نشان دهنده ی به ثمر رسیدن تلاش ها و سیاستگذاری های انجام شده می باشد .

عبداللهی تصریح کرد : با توجه به سرمایه گذاری ۲۸۸ میلیارد ریالی سازمان بنادر و دریانوردی برای پروژه نوسازی شبکه داخلی راه آهن در بندر امام خمینی (ره) و پیشرفت مناسب این پروژه ، زمینه ارتقاء سهم حمل و نقل ریلی از مبداء این بندر در سال های آینده بیش از پیش فراهم خواهد شد .

وی در تبیین تمهیدات اتخاذ شده در این راستا خاطر نشان ساخت: یکی از رویکردهای استراتژیک کشور در سال های اخیر افزایش سهم حمل و نقل ریلی در حوزه ی حمل کالا بوده است که در این راستا در پایان سال ۹۲، کارگروهی متشکل از سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به منظور توسعه حمل و نقل ریلی از مبداء بنادر کشور تشکیل گردید و تقویت سهم ریلی در بندرامام خمینی(ره) در دستور کار قرار گرفته بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تصریح کرد : بندر امام خمینی(ره) از دیر باز به دلیل برخورداری از ۱۲۰ کیلومتر شبکه ریلی داخلی و  پوشش کامل اراضی بندری یکی از بنادر هدف در این زمینه بوده است.

یادآور می شود ارتقاء ایمنی حمل کالا و کاهش بار ترافیک جاده ای و کاهش آلودگی محیط زیست از اهم مزیت هایی است که توسعه ی حمل و نقل ریلی در پی خواهد داشت .




مطالب مرتبط

طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

|

بیش از ۷۰ درصد واردات کالاهای اساسی کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) انجام می‌شود ؛ همچنین ۹۰ درصد واردات برخی اقلام اساسی از طریق این بندر انجام می‌شود که در تامین امنیت غذایی کشور تاثیر مستقیمی دارد .

|

رکورد پیشین تخلیه و بارگیری همزمان به میزان ۵۶ هزار تن در سال ۱۴۰۱ بوده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انجام بیش از سه میلیون و ۸۱۴ هزار متر مکعب حجم لایروبی طی ...

|

عملیات حفاری در محورهای اصلی و تثبیت بستر آن با مصالح از جمله اقدامات مهم در مراحل اجرایی این پروژه است .

|

نظرات کاربران