در حال بارگذاری ...
  • آموزش سامانه سپهتن به مدیران و رابطین اتوبوس‌رانی‌های گلستان


    تخلفات رانندگی آنلاین و لحظه‌ای به راننده و مالک ناوگان به صورت پیامک ارسال می‌شود و به پلیس کمک می‌کند که حرکات راننده از طریق دوربینی که در داخل اتوبوس نصب است ، به صورت لحظه‌ای ، کنترل شود .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیران عامل و رابطین شرکت‌های حمل و نقل مسافر در بخش اتوبوس استان گلستان با شرکت در یک دوره آموزشی با نحوه استفاده از برنامه نرم‌افزاری و مزایا و تخلفات قابل‌کنترل سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای (سپهتن) آشنا شدند .

    نرگس زینتی کارشناس مسئول اداره حمل و نقل مسافر این اداره کل در حاشیه برگزاری این دوره آموزشی در گفت‌وگویی خبری گفت : سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) با هدف ارتقای ایمنی و نظارت دقیق بر عملکرد ناوگان حمل و نقل مسافر ، از سال ۹۵ برای ناوگان اتوبوسی گلستان نصب و اجرا شده است .

    زینتی با اشاره به اینکه در فاز اول اجرای این سامانه بیش از ۹۰ درصد ناوگان اتوبوس‌رانی استان به آن مجهز شده‌اند ، اظهار کرد : در این سامانه ، دستگاهی بر روی هر اتوبوس نصب شده که مجهز به دریافت‌کننده امواج ماهواره‌ای ردیابی بوده و ضمن برقراری ارتباط پایدار با خودرو ، از این طریق موقعیت خودرو با بیشترین دقت و سرعت محاسبه می‌شود.

    وی به قابلیت‌های این سامانه اشاره کرد و گفت : تخلفات رانندگی آنلاین و لحظه‌ای به راننده و مالک ناوگان به صورت پیامک ارسال می‌شود و به پلیس کمک می‌کند که حرکات راننده از طریق دوربینی که در داخل اتوبوس نصب است ، به صورت لحظه‌ای ، کنترل شود .

    زینتی با اشاره به اینکه سامانه سپهتن به هیچ‌وجه قابل دست‌کاری نیست و کوچک‌ترین تغییر آن بلافاصله به پلیس گزارش می‌شود ، ادامه داد : راننده قبل از حرکت ، گواهینامه را در داخل سامانه مذکور قرار داده و بر اساس بانک اطلاعاتی موجود، مدارک و سوابق راننده، مجاز و غیرمجاز بودن ، میزان کارکرد وی در رانندگی ، سرعت‌ها و توقف‌های غیرضروری ، تخلفات رانندگی ، سوابق خودرو ، معاینه فنی ، مسیر و زمان حرکت، مبدأ و مقصد و ... نشان داده می‌شود .




    مطالب مرتبط

    عمده مقاصد سفر به ترتیب استان‌های خراسان رضوی ، سیستان و بلوچستان و تهران بوده است .

    |

    تعداد کل ناوگان مسافری استان همدان بالغ بر هزار و ۵۰۰ دستگاه از انواع اتوبوس ، مینی‌بوس و سواری است . همچنین دو هزار و ۴۰ راننده دارای کارت هوشمند ناوگان مسافربری هستند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در سفر به استان البرز بر استفاده از سرمایه بخش خصوصی برای ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پارس آباد گفت : حدود ۱۱۲ هزار نفر مسافر در ۱۱ ماهه گذشته از شهرستان پارس آباد ...

    |

    در اغلب کشورها تردد ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق سیستم‌های کنترل تردد مدیریت می‌شوند و امکان رصد آن‌ها از طریق سامانه‌ها وجود دارد .

    |

    نظرات کاربران