در حال بارگذاری ...
  • اجباری شدن بستن کمربند ایمنی برای سرنشین عقب خودرو


    ۱۸ درصد تصادفات شهریور ماه سال گذشته به دلیل عدم رعایت سرعت مطمئنه بوده است و ۱۶ درصد تصادفات به دلیل انحرافات به چپ در جاده های دو طرفه است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ،‌ رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به حادثه تصادف اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی گفت : با آموزش و پرورش هماهنگ کرده ایم که شیوه نامه‌های جدیدی برای اردوهای دانش‌آموزان تدوین شود .

    سردار تقی مهری صبح امروز در نشست خبری با اعلام آخرین میزان تلفات جاده ای و ترددها در کشور افزود : از سال ۸۴ تاکنون شاهد روند کاهشی جانباختگان بوده ایم که یکی از عوامل مهم و اساسی بحث کنترل رفتار رانندگان و هماهنگی بین همه دستگاه های امدادی و خدماتی بود و اقدام به جای اطلاع رسانی باعث کاهش میزان تلفات راهنمایی و رانندگی شد .

    وی افزود : سه عامل مهم در یک واقعه نقش مهمی را دارد خودرو جاده و انسان و امداد و نجات نقش بسیار مهمی را در این زمینه دارد . موضوع کاهش جانباختگان و حوادث رانندگی یکی از موضوعات مهم کشور است . همه افرادی که در جامعه زندگی می کنند یا مسافر هستند یا عابر پیاده و یا راننده برای همین هر فردی که صبح از خانه خارج می شود به نحوی با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی سر وکار دارد و باعث می شود که پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی با  مردم ارتباط مستقیمی داشته باشد . تابستان در کشور ما پر تردد ترین فصل سال است و در روزهای آخر شهریور افزایش ترددها را هم داریم به همین دلیل تصادفات هم افزایش پیدا می کند .

    وی با تسلیت به خانواده دانش آموزان هرمزگانی گفت : متاسفانه در روز گذشته ۷ تن از این دانش آموزان نخبه دچار حادثه شدند . پلیس با بررسی هایی که داشت عدم توجه به جلو به دلیل خستگی و خواب آلودگی را باعث وقوع این حادثه اعلام کرد . امیدوارم شاهد کاهش این گونه حوادث باشیم البته با آموزش و پرورش هماهنگ کرده ایم که شیوه نامه های جدیدی برای دانش آموزان تدوین شود .

    رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به طرح های ویژه پلیس در اجرای طرح تابستانی پلیس راهور از آماده باش ۴۸۰۰ نیروی پلیس برای طرح ترافیکی مهر ماه خبر داد و گفت : تلاش پلیس ، فرهنگ سازی و کاهش تلفات جاده ای است .

    مهری با اشاره به اجرای طرح تابستانی گفت : با اجرای این طرح ، تعداد جانباختگان بیش از ۵ درصد کاهش داشته است . در شهریورماه به دلیل افزایش مسافرت ها کاهش جانباخته نداشته ایم اما در مرداد و شهریور کاهش داشته ایم ، در مرداد ماه کاهش تصادفات و جانباختگان را شاهد بودیم که آمار دقیق از سوی پزشکی قانونی اعلام می شود .

     

     

    وی تاکید کرد : طرح تابستانه از طرح های مهم پلیس راهور است که با هماهنگی همه دستگاه های امدادی و خدماتی با محوریت پلیس انجام می شود و تا پایان تابستان و یکم مهر ادامه پیدا خواهد کرد . امیدواریم بتوانیم در اجرای طرح تابستانه موفقیت های چشمگیر داشته باشیم . تا پایان سال ۹۵ بیش از ۲ میلیون خودرو به چرخه حمل و نقل کشور اضافه شده و ۱۶.۵ درصد از خودرو به چرخه ترافیک کشور در ۵ ماهه گذشته اضافه شده است .

    مهری با بیان اینکه تدبیر ناجا کاهش جان باختگان در تصادفات است ، گفت : ارتقای فرهنگ ترافیک و ارتقا و تغییر رفتار رانندگان و برخورداری از فناوری های جدید و کنترل رانندگان از اهداف ناجا است . در همین حادثه داراب اطلاعاتی که از سامانه به دست آمد که سرعت راننده در زمان وقوع حادثه مشخص شده است و نشان می دهد راننده خسته بوده است . این سامانه در کنترل رفتار راننده به ما کمک می کند و یکی از سامانه های به روز و کارامد است و امیدواریم بر روی وسایل نقلیه باربری هم نصب شود .

    مهری درباره حادثه داراب گفت : خودرو مذکور همه مشخصات لازم را داشته و ۲ راننده داشته که یکی در جریان این حادثه فوت کرده است . نحوه تردد خودرو هم طبق اساس نامه وزارت اموزش و پرورش انجام شده است اما این شیوه نامه باید تغییر کند . پلیس می تواند راهکار ارایه بدهد . از نظر تصادفی که بعد از حادثه رخ داده نشان می دهد که سرعت خودرو استاندارد بوده است راننده خودش ادعا می کند که خسته و خواب آلود نبوده است و دچار نور بالا شده و کنترل اتوبوس را از دست داده است .

    رییس پلیس راهور ناجا درباره تعداد دانش اموزان داخل اتوبوس گفت : هر اتوبوس ۴۴ تن جا دارد طرح سپهتن در فاصله یک کیلومتری پاسگاه ها جواب می دهد . فاصله این اتوبوس از پاسگاه زیاد بوده است و سه اتوبوس با هم در حال حرکت بوده اند . تردد در شب ممنوعیت قانونی ندارد . برای پلیس معاینه فنی ، راننده کمکی و مشخص بودن مسیر ملاک است . هر سه فاکتور در این  حادثه لحاظ شده است .

    مهری با اشاره به آمار بالای تردد در هفته آخر شهریور ماه گفت : طرح ویژه ترافیک در هفته پایانی شهریور اجرا می شود به غیر از نیروهای موجود پلیس راهور که همه در آماده باش کامل هستند ، در جاده ها از سایر بخش های انتظامی هم به مجموعه پلیس راه و راهور شهرستان ها ۴ هزار و ۸۰۰ نفر در طرح ویژه ترافیک در دهه اخر شهریور ماه اضافه می شوند و قریب به ۸۰۰ دستگاه وسیله نقلیه از سایر بخش های انتظامی فرماندهان انتظامی فقط به حوزه ترافیک اختصاص می دهند .

     

     

    انجام ۲ تخلف حادثه ساز منجر به توقیف خودرو می شود

    مهری افزود : در آمارها و در این دو ماه بخش عمده مشکلات رانندگی عدم توجه به جلو و همین طور سرعت و سبقت های غیر مجاز از عوامل مهمی است که باعث تصادف شده است . ۳۳ درصد تصادفات سال گذشته عدم توجه به جلو بوده است . به رانندگان و مسافران توصیه می شود که حتما این مساله عدم توجه به جلو و استفاده از تلفن همراه را مد نظر داشته باشند . ۱۸ درصد تصادفات شهریور ماه سال گذشته به دلیل عدم رعایت سرعت مطمئنه بوده است و ۱۶ درصد تصادفات به دلیل انحرافات به چپ در جاده های دو طرفه است .

    رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به تمهیدات ویژه پلیس راهور در شهریور ماه گفت : پلیس با تشدید برخورد با رفتارهای پر خطر به همه همکارانم ابلاغ شده که هر راننده ای که دچار تخلفات حادثه ساز شد خودروی وی را متوقف کرده و اگر دو تخلف حادثه ساز داشته باشند تا ۷۲ ساعت خودرویشان متوقف می شود . افرادی که الکل و مواد مخدر مصرف کرده باشند و اقدام به رانندگی کنند خودروی آنها توقیف می شود برای این منظور با دستگاه قضایی هماهنگی هایی صورت گرفته است که نتایج آن باعث کاهش میزان تصادفات و تلفات در حوادث جاده ای می شود .

    کمربند ایمنی برای سرنشین عقب خودرو اجباری می شود

    رییس پلیس راهور ناجا گفت : استفاده از کمربند ایمنی برای راننده  و سر نشین جلو انجام میشود تلاش داریم اجباری شدن کمربند برای سر نشین عقب خودرو هم انجام شود . پلیس راهور برای وسایل حمل و نقل عمومی تاکید فراوانی داریم همکارانم با جدیت مسافران اتوبوس ها را رصد می کنند و با متخلفان برخورد می شود . استفاده از کمر بند ایمنی در تصادفات باعث کمتر شدن خطرات جانی میشود .

    اجرای طرح باز گشایی مدارس از ۲۵ شهریور تا ۱۰ مهر

    سردار مهری افزود : در شهریور طرح باز گشایی مدارس از ۲۵ شهریور تا ۱۰ مهر اجرایی می شود و هدف آن برای ارتقای نظم در تردد ها است . دستور العمل ویژه بازگشایی مدارس به همه همکارانم در پلیس راهور شهرداری ها و راهداری ها ابلاغ شده و امیدواریم در سال تحصیلی جدید با آمادگی کامل با بکارگیری حداکثر امکانات بتوانیم شرایط مناسب تری را نسبت به سال های گذشته داشته باشیم .

    رئیس پلیس راهور ناجا گفت : کنترل سرویس های مدرسه از نظر فنی دارا بودن معاینه فنی و همراه داشتن وسایل ایمنی در خودروهای سرویس مدرسه کنترل می شود. همچنین مقرر شده از فعالیت های عمرانی که  باعث ایجاد گره های ترافیکی میشود جلوگیری به عمل آید .




    نظرات کاربران