در حال بارگذاری ...

چرا صندلی های هواپیما اغلب آبی رنگ است ؟


جالب است بدانید خطوط هوایی کنترل تمام و کمالی بر تعداد ردیف‌ها ، صندلی‌های درون کابین و نحوه‌ی قرار گرفتن‌ آنها دارند .

تا به حال به طراحی داخلی هواپیما توجه کرده‌اید ؟ شاید بارها با این غول هوایی به سفرهای دور و دراز رفته باشید اما آنطور که باید و شاید توجه نکرده‌اید . اولین گزینه‌ای که در طراحی داخلی هواپیما به آن توجه می‌شود این است که چه رنگ و الگویی آسایش و آرامش مسافرین را تامین می‌کند . رنگ صندلی ، فرش ، سقف و حتی سینی غذا هم از قلم نمی‌افتد !

«ویجیرنا تریپ» طراح داخلی و کارمند شرکت بوئینگ در این باره می‌گوید ، در بسیاری از فرهنگ‌ها رنگ آبی و سبز نشان آرامش است . رنگ‌ها می‌توانند درک افراد از رطوبت ، دما و حتی بو را تحت تاثیر قرار دهند و به همین خاطر است که رنگ آبی پاکی و تازگی را تداعی می‌کند . از آنجا که پرواز می‌تواند به یک پدیده‌ی پر استرس تبدیل شود آبی می‌تواند انتخاب مناسبی برای یک سفر هوایی باشد .

جالب است بدانید خطوط هوایی کنترل تمام و کمالی بر تعداد ردیف‌ها ، صندلی‌های درون کابین و نحوه‌ی قرار گرفتن‌ آنها دارند . هدف آنها جا دادن حداکثر تعداد ممکن مسافر در هواپیماست نه فراهم کردن چشم‌انداز زیبا برای شما ، به همین خاطر هم قرار نیست هر صندلی درست جلو یک پنجره قرار بگیرد !

 

 

 

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود : باید در حوزه حمل و نقل هوایی ، خدمات توسعه یابد و در بخش‌های مختلف و خدمات ...

|

نظرات کاربران