در حال بارگذاری ...

افتتاح ۹۸۰ میلیارد ریال پروژه خدمات مسافری شبکه ریلی


طبق برنامه ششم توسعه قرار است در پایان این برنامه سهم حمل‌و‌نقل ریلی کشور در جابه‌جایی بار در کشور به ۳۰ درصد و حمل مسافربه ۲۰ درصد افزایش یابد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از بهره‌برداری ۹۸۰ میلیارد ریال پروژه‌های مختلف خدمات مسافری در شبکه ریلی کشور در هفته دولت به منظور افزایش ایمنی و تسهیل تردد مسافران خبرداد .

میرحسن موسوی با بیان این مطلب افزود : پروژه احداث ۲۷ دستگاه نمازخانه و سرویس‏‌های بهداشتی جدید با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال در ایستگاه‌های سلام ، تربت ، عطار ، کاشمر ، بیهق ، جوین ، شیرین چشمه ، کلاتخوان ، امروان ، آبگرم ، سمنان ، لاهورد ، نمکزار ، ملکی ، نیک‏پی ، سرچم ، بادرود ، نی‏باد ، اردکان ، زرین ، مانی ، حصارجلال ، بشرویه ، نصرآباد ، رودشور ، گل گهر و دوکوهه همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد . این پروژه‌ها از محل اعتبارهای سرمایه‌ای و طرح‌های عمرانی راه‌آهن در نواحی شمال ، جنوب ، شرق و غرب کشور برای سهولت بهره‌برداری مسافران از ایستگاه‌های راه‌آهن در این نواحی آماده شده است .

موسوی با بیان اینکه پروژه مکانیزه کردن زیرگذرهای ارتباطی شش ایستگاه منتخب در مسیر تهران - مشهد به پله برقی و آسانسور با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در ایستگاه‌های گرمسار ، سمنان ، دامغان ، شاهرود ، نقاب و نیشابور در دست اقدام است ، گفت : راه‌آهن در تلاش است با اعتباری معادل ۲۰۰ میلیارد ریال ، بخشی از این پروژه‌ها را در هفته دولت به بهره‌برداری برساند .

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: هدف ما از احداث این پروژه‌ها افزایش ایمنی عبور و مرور مسافران از زیرگذرهای میان عرضی ایستگاه‌ها است.

موسوی از پروژه بازسازی، بهسازی و تجهیز ۱۵۰ نمازخانه در ایستگاه‌های راه‌آهن از جمله سبزوار ، نیشابور ، نقاب ، ابومسلم ، خیام ، پیشوا ، فرودگاه ، بافق ، مراغه ، زرند ، آذرشهر، خرم‌دره ، ابردژ و تعدادی زیادی از ایستگاه‌های دیگر با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال خبرداد و گفت : برنامه‌ریزی ما افتتاح این پروژه‌ها در هفته دولت به منظور ارتقای سطح خدمات مسافران در مسیرهای ریلی کشور است .

وی افزود : پروژه مسقف شدن سکوهای ۶ و ۷ در ایستگاه تهران و سکوهای مسافری در ایستگاه‌های یزد و زاهدان با پیشرفت فیزیکی متوسط ۹۰ درصد در دست اقدام شرکت راه آهن است . قرارداد مسقف شدن سکوها در این ایستگاه‌ها با پیمانکاران آن معادل ۸۰ میلیارد ریال بوده است که همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد .

طبق برنامه ششم توسعه قرار است در پایان این برنامه سهم حمل‌و‌نقل ریلی کشور در جابه‌جایی بار در کشور به ۳۰ درصد و حمل مسافربه ۲۰ درصد افزایش یابد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ میرحسن موسوی ، معاون مسافری راه‌آهن در نشست خبری اظهار داشت : در قانون ماده ۱۲ اشاره شده است طبق مصوبه هیات وزیران ، ...

|

شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

|

مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل راه‌آهن کرمان از رشد ۷۷ درصدی درآمد ، ۸۷ درصدی تخلیه ، ۱۲ درصدی تناژ بارگیری و ۹ درصدی بار صادراتی در راه‌آهن ...

|

نظرات کاربران