در حال بارگذاری ...

بهره‌برداری از ۱۴۳ پروژه مهم حوزه راهداری در هفته دولت


بالغ بر ۸ میلیارد تومان به منظور کمک به احداث راه های دسترسی و تهیه و نصب تابلوهای راهنمای مجتمع های خدماتی و رفاهی و بالغ بر ۱۹۰ میلیارد تومان جهت پروژه‌های راهداری از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هزینه شده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، همزمان با هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر ، بیش از ۱۴۳ پروژه و طرح زیرساختی و زیربنایی در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد .​

مهندس داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس این سازمان با اعلام این خبر ، اظهار داشت : این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف شامل احداث مجتمع‌های خدماتی – رفاهی ، بهسازی و روکش آسفالت ، تعمیرات اساسی پل های بزرگ ، اصلاح و رفع مقاطع و نقاط پرحادثه همچنین طرحهای بزرگ ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی و راهداری  و ساخت و احداث راهدارخانه ، انبار شن و نمک و آشیانه می‌باشد که علاوه بر سرمایه‌گذاری و اعتبارات صرف شده توسط بخش خصوصی بالغ بر ۸ میلیارد تومان به منظور کمک به احداث راه های دسترسی و تهیه و نصب تابلوهای راهنمای مجتمع های خدماتی و رفاهی و بالغ بر ۱۹۰ میلیارد تومان جهت پروژه‌های راهداری از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هزینه شده است .

وی با بیان این که ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای در سراسر کشور با تمام قوا و استفاده از حداکثر ظرفیت‌ها و امکانات موجود این پروژه‌ها را به مرحله بهره‌برداری رسانده‌اند ، گفت : مهم‌ترین طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت شامل راه‌اندازی ۳۱ مجتمع‌ خدماتی – رفاهی در محورهای مواصلاتی کشور جهت رفاه حال هموطنان ، ۷۵ پروژه بهسازی روکش آسفالت ، تعمیرات اساسی ۴ پل بزرگ و ۲۳ پروژه اصلاح، بهسازی  رفع نقاط و مقاطع پرحادثه همچنین پروژه های مرتبط با راهداری ، ایمن‌سازی ارتقای حفاظ ایمنی میانه راه ها ، نواحی پرتگاهی و پل ها ، بهسازی حفاظ های موجود ، تأمین و تجهیز ماشین آلات و غیره می‌باشد .

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در بخشی از سخنان خود از همراهی ، توان و ظرفیت بخش خصوصی شامل سرمایه‌گذاران ، پیمانکاران و مشاوران در اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تقدیر و قدردانی کرد .




مطالب مرتبط

این یک فرصت استثنایی است که در اختیار بخش حمل‌ونقل عمومی برون شهری قرار گرفته که برای بهره‌مندی این بخش از فرصت پیش رو موانع از سوی وزیر راه و شهرسازی برطرف شده است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهایت همکاری را به عمل می‌آورد .

|

سال گذشته برای رفع نقاط پرحادثه ، بهسازی ، روشنایی ، نصب نیوجرسی ، خط کشی و روکش آسفالت در مسیرهای منتهی به مرزهای اربعین حسینی ، ۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف شد که امسال نیز همین اقدام در دست انجام است .

|

ترانزیت کالاهای غیرنفتی در سال گذشته بالغ بر ۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتن بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۸ درصد رشد داشته است .

|

محورهای کهک ، فردو ، دستجرد ، تاج خاتون ، قاهان و ... از جمله محورهای روستایی هستند که در دستور کار این اداره کل جهت پیگیری ارتقای آنها به راه فرعی غیر شریانی قرار دارند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تسهیل تجارت و روان‌سازی تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور را از ...

|

نظرات کاربران